Her er jeg igjen :)

mamma_mia_93

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Hei jenter!

Jeg har vært borte en god stund nå. Jeg fikk god kontakt med mange fine jenter i en gruppe på facebook og har vært veldig aktiv der. Ei i gruppa påpekte at noen savnet meg så da måtte jeg inn å oppdatere litt :) Kanskje jeg må prøve å bli litt mer aktiv her igjen også!

Jeg fødte en nydelig gutt på menstermin! Fødselen tok ikke mer enn 3 timer. Jeg fikk pressrier i ambulansen, men klarte å holde igjen de 20 min vi hadde frem til sykehuset :) Rakk aldri å bli sjekket og hadde ikke full åpning når jeg presset han ut, så livmorhalsen revnet. Rakk aldri noe smertelindring, men fikk full styrke på lystgass når dem skulle sy nedentil da dem ikke hadde tid til å vente på anestesilegen eller annen bedøvelse. Jeg var oppe å dusjet og gikk et par timer etterpå så alt i alt gikk det jo ganske fint :)

Jeg har hatt to brystbetennelser, men ammer fortsatt! Kjempe stolt over meg selv siden jeg bare fikk amme storebror i 5 uker. Lille B er en engel. Han skriker kun om han er sulten. Får masse kos og kjærlighet <3 Han sover natten gjennom, men jeg må legge han til puppen for å ikke få spreng ;)
Han har hatt bronkitt siden begynnelsen av påsken, men er på bedringens vei :D

Jeg bærer han i bæresjal så mye jeg kan ettersom jeg allerede er ute i jobb. Jeg får allikevel ammet han, så alt er supert! :D Storebror ble ganske krevende rundt juletidene, ikke pg graviditeten og fødsel, men fordi min mistanke om at han trengte dren stemmer. Vi har kommet så langt at han skal opereres kommende tirsdag og det gleder vi oss til. Han har det så vondt med seg selv for tiden, er sint sånn ca konstant og har øreverk og betennelse titt og ofte.

Så det er det som skjer her :) Hvordan går det med dere? Oppdater meg gjerne! Blir veldig mye å lese tilbake på om ikke :p
 
Hurra!:D både for januarB, oppdatering og din return!;)

Høyrtes ikkje godt ut me reven livmorhals.. Spesielt ikkje uten smertelindring :eek: du e heise tøff so har stått i da!:eek:

Her begynna da å gå på skinner, men glede meg te sommarferien starte!:)

Her va da ein veldi fin fødsel på sjukehuset, der eg hong frå kl. 8 me rier og 3cm te kl.16 når ho kom susande ( jm klarte såvidt å ta i mot!) :p Sara va 3068gr og 49cm,så ei søt lito snella!:) va på 3mnd krt i går,og no e ho bekrefta ei litt større snella!;) 6540gr og 63cm long!:) Ellers gleda ho seg ihjel te prøvesmakingo kjem i gong om et par veke sio ammingo e så som så.. :/ Meeen men! Mat får ho i seg vertfall!;)

Kjekt å ha deg tebake, mammamia! :) fjes er ut!;)
 
Hurra!:D både for januarB, oppdatering og din return!;)

Høyrtes ikkje godt ut me reven livmorhals.. Spesielt ikkje uten smertelindring :eek: du e heise tøff so har stått i da!:eek:

Her begynna da å gå på skinner, men glede meg te sommarferien starte!:)

Her va da ein veldi fin fødsel på sjukehuset, der eg hong frå kl. 8 me rier og 3cm te kl.16 når ho kom susande ( jm klarte såvidt å ta i mot!) :p Sara va 3068gr og 49cm,så ei søt lito snella!:) va på 3mnd krt i går,og no e ho bekrefta ei litt større snella!;) 6540gr og 63cm long!:) Ellers gleda ho seg ihjel te prøvesmakingo kjem i gong om et par veke sio ammingo e så som så.. :/ Meeen men! Mat får ho i seg vertfall!;)

Kjekt å ha deg tebake, mammamia! :) fjes er ut!;)

Tusen takk! :D

Det gikk så fort at jeg ikke rakk å kjenne så veldig på det egentlig! Vi er tøffe alle sammen som føder ^_^

Hørtes ut som en veldig fin fødsel Plokkfisk! Og for et fint navn jenta de fikk! :D Gutten min var også på 3 mnd kontroll igår. Da veide han 5995, 62.5 cm lang. Han er ikke store gutten :p Selv om ammingen går fint så har vi en følelse på at det ikke er nok næring ettersom kurven hans stadig faller, men vi avventer enda ettersom han er blid og fin. Kan hende fødselsvekten ikke var hans egentlige utgangspunkt for kurven! :)
 
Jeg bærer han i bæresjal så mye jeg kan ettersom jeg allerede er ute i jobb.
Jeg spør sikkert dumt nå, men har du med babyen på jobb? Hvordan får du ammingen å jobbingen til å gå overens? (Jeg kunne tenkt meg å begynnt på jobb tidligere enn hva jeg gjorde sist, derfor jeg lurer :) )
 
Tusen takk! :D

Det gikk så fort at jeg ikke rakk å kjenne så veldig på det egentlig! Vi er tøffe alle sammen som føder ^_^

Hørtes ut som en veldig fin fødsel Plokkfisk! Og for et fint navn jenta de fikk! :D Gutten min var også på 3 mnd kontroll igår. Da veide han 5995, 62.5 cm lang. Han er ikke store gutten :p Selv om ammingen går fint så har vi en følelse på at det ikke er nok næring ettersom kurven hans stadig faller, men vi avventer enda ettersom han er blid og fin. Kan hende fødselsvekten ikke var hans egentlige utgangspunkt for kurven! :)

Off.. Jammen da va no godt da då!:) og eg e heilt eni, fødsel e nåke å vera stolt øve! Både på eine og andre måten:) eg brukte litt tid på å komma meg te hektene igjen vertfall! :p

Ja, me e nøgd! Både me jento og navnet!;)

Satsa no på da blir fin oppsving på kurven snart no då :) men e vel kje den minste kneipen?!:) på kontrollen på mandag va da gruppa,og to av beibisane va pittesmå! Ligna på Sara når ho va liten.. Heh.. :p eg blei heilt øvegøven! :p men va jo normalt da og.. Bare eg so e vant me mini her so ikkje e so mini lengre!:p
 
Så kjekt å se at du kom tilbake! Jo flere jo bedre. Du er utrolig tøff som har allerede begynt på jobb. Hvordan var det å begynne igjen? Jeg skal ut i jobb i oktober og gruer meg veldig :( .
 
Oi, det hørtes dramatisk ut! Men godt å høre at alt gikk bra. :) All respekt til deg som har begynt å jobbe igjen allerede, kjenner jeg gruer meg skikkelig til jeg skal ut i jobb igjen i August..

Lilly kom 29.1. Jeg hadde modningsrier i 4 dager, og dro opp på sykehuset på mandagen, men hadde bare 1 cm åpning så vi ble sendt hjem igjen. Torsdagen etter skulle vi opp igjen på overtidskontroll akkurat en uke over termin. Hadde fortsatt kraftige modningsrier og det første de sa til meg når vi kom var at de kunne se at jeg var godt i gang allerede. Tok UL, og sjekket åpning. Hadde fortsatt bare 1,5 cm, men de ville ikke sende meg hjem igjen fordi de regnet med hun kom til å komme den dagen. 15,5 laaange timer etter vi kom (som inkluderte akupunktur, badekar, epidural og lystgass) var hun endelig ute. Verste og beste opplevelsen jeg noen sinne har hatt! Brukte 2 uker på å komme meg igjen, men nå når jeg er frisk og rask har jeg allerede lyst på en til. :D

Vi begynte å slite med ammingen etter 2 uker fordi jeg ikke hadde nok melk. Måtte begynne med tillegg men hun gikk bare nedover på kurven sin. Etter 9 uker sluttet jeg å amme, og nå går det kjempebra. Hun har hentet seg fint inn igjen, og er en smilende og blid baby som sover hele natten. Kunne ikke vært mer fornøyd med tilværelsen akkurat nå. :D
 
Jeg spør sikkert dumt nå, men har du med babyen på jobb? Hvordan får du ammingen å jobbingen til å gå overens? (Jeg kunne tenkt meg å begynnt på jobb tidligere enn hva jeg gjorde sist, derfor jeg lurer :) )
Neida, du spør ikke dumt! :D
Jeg hadde ikke rett på foreldrepenger, men det hadde gubben min. Så han har altså da 40 uker permisjon (det krever at at mor er i 100% aktivitet/utdanning/jobb eller 100% ufør). Jeg tar utdanning i jobb :)
I begynnelsen pumpet jeg to ganger på jobb, nå pumper jeg bare en gang siden B spiser hver tredje time nå :) Enkelte dager jobber jeg hjemmefra så da ammer vi bare! :)
 
Off.. Jammen da va no godt da då!:) og eg e heilt eni, fødsel e nåke å vera stolt øve! Både på eine og andre måten:) eg brukte litt tid på å komma meg te hektene igjen vertfall! :p

Ja, me e nøgd! Både me jento og navnet!;)

Satsa no på da blir fin oppsving på kurven snart no då :) men e vel kje den minste kneipen?!:) på kontrollen på mandag va da gruppa,og to av beibisane va pittesmå! Ligna på Sara når ho va liten.. Heh.. :p eg blei heilt øvegøven! :p men va jo normalt da og.. Bare eg so e vant me mini her so ikkje e so mini lengre!:p
Heheh :D
Han er nok ikke den minste nei :) Skal nok gå bra dette!
 
Så kjekt å se at du kom tilbake! Jo flere jo bedre. Du er utrolig tøff som har allerede begynt på jobb. Hvordan var det å begynne igjen? Jeg skal ut i jobb i oktober og gruer meg veldig :( .
Tusen takk :) Jeg begynte når han hadde rundet 6 uker (det er det som kreves). Og det gikk faktisk ganske fint! Savnet han jo masse, men jeg har fått tatt det igjen på ettermiddagen og når vi har sovet sammen om nettene :) Det var litt godt å få hodet på andre tanker :)
 
Oi, det hørtes dramatisk ut! Men godt å høre at alt gikk bra. :) All respekt til deg som har begynt å jobbe igjen allerede, kjenner jeg gruer meg skikkelig til jeg skal ut i jobb igjen i August..

Lilly kom 29.1. Jeg hadde modningsrier i 4 dager, og dro opp på sykehuset på mandagen, men hadde bare 1 cm åpning så vi ble sendt hjem igjen. Torsdagen etter skulle vi opp igjen på overtidskontroll akkurat en uke over termin. Hadde fortsatt kraftige modningsrier og det første de sa til meg når vi kom var at de kunne se at jeg var godt i gang allerede. Tok UL, og sjekket åpning. Hadde fortsatt bare 1,5 cm, men de ville ikke sende meg hjem igjen fordi de regnet med hun kom til å komme den dagen. 15,5 laaange timer etter vi kom (som inkluderte akupunktur, badekar, epidural og lystgass) var hun endelig ute. Verste og beste opplevelsen jeg noen sinne har hatt! Brukte 2 uker på å komme meg igjen, men nå når jeg er frisk og rask har jeg allerede lyst på en til. :D

Vi begynte å slite med ammingen etter 2 uker fordi jeg ikke hadde nok melk. Måtte begynne med tillegg men hun gikk bare nedover på kurven sin. Etter 9 uker sluttet jeg å amme, og nå går det kjempebra. Hun har hentet seg fint inn igjen, og er en smilende og blid baby som sover hele natten. Kunne ikke vært mer fornøyd med tilværelsen akkurat nå. :D

Tusen takk <3 Det kommer til å gå bedre enn du skulle tro

Høres ut som en lang og slitsom fødsel, kan tenke meg at det var deilig å få hun ut :D Synd å høre det med ammingen :-/ Jeg husker hvor mye styr det var med flasker med førstemann :-/ Men allikevel godt å høre at hun har det bedre slik :)
 
Back
Topp