Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Regan
1-4 uker = 1. mnd
5-9 uker = 2. mnd
10-13 uker = 3. mnd
14-18 uker = 4. mnd
19-22 uker = 5. mnd
23-27 uker = 6. mnd
28-32 uker = 7. mnd
33-36 uker = 8. mnd
37-40 uker = 9. mnd
ORIGINAL: safirah
Hehe, siden du er 19 uker på vei så er du vel snaaart halvveis..! 20 uker er det man karakteriserer som halvveis!
Men vet at dette er forvirrende, hvertall om man skal tenke måneder!
Derfor holder jeg meg til uker jeg, finni ut at det er det enkleste!
Hehe..!
ORIGINAL: Loo
jeg liker denne bedre jeg, bruker den på juni.
1 fullgått måned: 4+2
2 fullgåtte måneder: 8+4
3 fullgåtte måneder: 12+6
4 fullgåtte måneder: 17+1
5 fullgåtte måneder: 21+3
6 fullgåtte måneder: 25+5
7 fullgåtte måneder: 30+0
8 fullgåtte måneder: 34+2
9 fullgåtte måneder: 38+4
Frem til termin: 40+2 = 10. svangerskapsmåned
ORIGINAL: Loo
jeg liker denne bedre jeg, bruker den på juni.
1 fullgått måned: 4+2
2 fullgåtte måneder: 8+4
3 fullgåtte måneder: 12+6
4 fullgåtte måneder: 17+1
5 fullgåtte måneder: 21+3
6 fullgåtte måneder: 25+5
7 fullgåtte måneder: 30+0
8 fullgåtte måneder: 34+2
9 fullgåtte måneder: 38+4
Frem til termin: 40+2 = 10. svangerskapsmåned
ORIGINAL: Cathis
sier heller bare uker jeg når noen spør.. hehe.. de tallene for månende og slikt bare surrer jeg med [:)][:)][:)]
ORIGINAL: Momah
ORIGINAL: ~~ladybird~~
Ja vi går gravid i 10 svangerskapsmnd'er,fordi 1 sv.skapsmnd er 4 uker.
Men så er vi jo ikke gravid de første 2-3 ukene i en syklus...selv om de regner at vi har vært gravid siden første dag i siste mens.
Så er det jo noen som har gigalang syklus.og der nytter det ikke å regne etter siste mens nei..
Vi har laga babyen vår heelt i slutten av oktober,og legger på 9 vanlige mnd'er- så kommer vi til slutten av juli.. så jeg teller rett og slett bare bakover jeg.
FRA termin og tilbake..altså når jeg skal fortelle til noen som ikke forstår seg på uker,hvor langt på vei jeg er.
HÆ? :p
Telle bakover? juli - juni - mai - april - mars - februar - januar - desember - november!
Der er jeg.. 5 november sååååå svømte svømmer`n skikkelig inn.. siste mens i oktober..
nov, des, jan og feb.. dvs jeg er i 4 månde nå.. Men, ... søren altså.. skjønner ingenting.. hahahaha..
Jeg er i 15. uke jeg.. done ;)
ORIGINAL: Momah
Ja vi går gravid i 10 svangerskapsmnd'er,fordi 1 sv.skapsmnd er 4 uker.
Men så er vi jo ikke gravid de første 2-3 ukene i en syklus...selv om de regner at vi har vært gravid siden første dag i siste mens.
Så er det jo noen som har gigalang syklus.og der nytter det ikke å regne etter siste mens nei..
Vi har laga babyen vår heelt i slutten av oktober,og legger på 9 vanlige mnd'er- så kommer vi til slutten av juli.. så jeg teller rett og slett bare bakover jeg.
FRA termin og tilbake..altså når jeg skal fortelle til noen som ikke forstår seg på uker,hvor langt på vei jeg er.
HÆ? :p
Telle bakover? juli - juni - mai - april - mars - februar - januar - desember - november!
Der er jeg.. 5 november sååååå svømte svømmer`n skikkelig inn.. siste mens i oktober..
nov, des, jan og feb.. dvs jeg er i 4 månde nå.. Men, ... søren altså.. skjønner ingenting.. hahahaha..
Jeg er i 15. uke jeg.. done ;)
DU skjønner jo !!!!
DU er i fjerde måned !!!!! Inni den fjerde månden
Men du er også inni din sekstende uke snuppa... 15 fullgåtte uker og 2 dager !!!!!!!
For når du er ferdig med 15+6,så hopper du over i din syttende uke, med dine 16 fullgåtte uker !!!!
(vet at dette er sånn: Akkurat når man trur man skjønner alt,så detter det sammen igjen,og man skjønner ingenting... SÅnn er det med meg maange gang...akkurat sittet og forklart det til andre,så tilslutt skjønner ikke jeg selv engang. Men det er slik det er)
ok... nå er jeg seriøst SVIMMEL!

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 13 uker gammelt. Kroppen vokser i kjempefart. Beina blir lengre samtidig som skjelettet hardner. Musklene blir også sterkere slik at du snart vil kunne kjenne de livlige bevegelsene.ORIGINAL: Momah
Ja, der er jeg.. Men på libero står det no anna.. :p
Altså, der står det.. *finne link*
ågud.. herregud.. i boka demmers står det no helt anna.. haha.. Ok i boka står det...
16. uke
At den da er 16 cm og veien 200 og noe gram.. og div anna..
Og det er jo 16. uke (merk punktum)
Så det vil jo si at jeg er egentlig der? Siden jeg er i uke 16.. bare ikke fullgått? :p
Så det som står der er hvordan barnet utvikler seg denne uken? :p
Åååh, jeg er såå blaaaaaaaaank [8|]