Hepp hepp allihopa!

Madinka

Glad i forumet
Noen av dere dra kjenselen på meg, andre vet ikke hvem jeg er, men stikker uansett nesa innom for å si hei!
Håper alle har det bra, og at livet med knøttene er givende. Dere får vel mange fine smil dere også for tinden?
I dag "sang" poden med meg for første gang. helledussan som jeg lo! Noe så fascinerende! Jeg sang, og han ulet og laget fine lyder. Jeg sluttet, og han ga seg også. Slik holdt vi på i sikkert 10 minutter. Det var dagens høydare her i gården.

Jeg har knapt vært her siden lillemann ble født. Hvordan klarer dere å ha tid/overskudd til å være på nett/her på forumet?
Jeg trodde jeg kom til å få så god tid til avslapping og avveksling, men lillemann har to til tre måltid per natt (spiser mest på natta, og får ikke gjort noe med det), jeg er i ukentlig barselstreff og evt andre avtaler, men dagene går i mors- og husmorrollen.

Da jeg sto opp i dag bestemte jeg meg for å avlegge dere en visitt, og se nå hva klokka ble før jeg kom så langt..

Nå er det atter tid for amming. Ser innom senere i dag.

Hejdå! emoticon

Hei hei! Jeg og har og knapt vært her inne, men nå begynner vi å få så fin rutine på lillemann, så nå får jeg litt tid til nett og meg selv :-) Dagene går til mating, kos, skravling, byssing, baby baby baby ;-) I begynnelsen var det hektisk med min gutt, han plagdes mye med magen, ville ikke ta puppen i det hele tatt, slukte luft hele tiden når han spiste. Så det var mye gråt, fortvilelse, redsel, lykke, kos, ALT på en gang ;-) Nå er det heldigvis bare kos, og vi som foreldre har lært den lille mer og kjenne :-)
I morrest tok lillemann morgen kl halv seks, og nektet å sove videre. Bare lå å skravla, flirte å sprella med kroppen :-p Må innrømme at jeg er sliten til tider, men det er mest kos :-)
Ingen dag er lik, å han gjør nye ting hver dag, utrolig morsomt og spennende å følge utviklinga hannes :-)

Hei hei! Jeg husker nicket ditt. :) Jeg har masse tid til å sitte her, selv om jeg har to små. Gjelder bare å prioritere riktig. Neida! Jeg lurer heller på hva folk stresser rundt og bedriver med siden man ikke har tid til å være litt på nett selv om man har barn? Jeg rekker å være mamma, gjøre husarbeid, være sosial OG bruke tid på nettet og se tv.

Det er en kjempegøy periode de små er inni nå. Masse kommunikasjon, babling, smil og latter. Kunne tida bare stått stille litt nå! Føler tida går så sykt fort. Plutselig er de konfirmanter.

Heisann, jeg føler heller ikke at jeg har mye tid til noe som helst annet å være mamma og husmor! Men de få minuttene mini sover av gangen, bruker jeg enten på nett, eller til å sove litt selv. Om ettermiddagen og kvelden går det i ett frem til eldste er lagt, og så holder mini det gjerne gående til nærmere kl 12 om natten ;) Jeg kommer meg sjeldent ut døra, annet enn når vi går tur opp til bhg å henter storesøster hver dag. Også tar jeg ofte med meg henne til byen å shopper og koser oss litt mens pappan er hjemme med mini ;)

Kjekt å høre fra forskjellige hverdager. Nå er det slik at vi har kun den ene pc-en her i huset, og sambo er student og bruker denne de dagene han ikke har forelesninger.
Men det er med nettbruk som med mye annet.. Jeg får knapt drukket opp en kopp varm te, lest noe særlig (fatter ikke de som klarer å lese mens de ammer.. jeg kunne ikke fått det til), avisen vi abonnerer på skal jeg i hvert fall si opp, for den leses knapt.

Men ja, det handler jo mye om prioriteringer. Jeg prioriterer barselstreff og trilleturer (trenger trimmen, og poden sover godt når vi er ute på tur).

Men det handler jo sikkert også om å gripe sjansen når den er der.
Jeg må feks prioritere å få sovet litt når gutten min sover, for vi er så mye opp om natta (han bæsjer som regel etter hvert måltid..), og jeg kan ikke fordra å være så trøtt på kveldene at jeg så vidt henger med i sofaen etter at lillegutt har lagt seg.

Samtidig vet jeg at jeg bør bli bedre på å være i nuet. Dette med å være i det man gjør her og nå. Som å drikke te når man vil drikke te, og ikke drikke te, se tv og forsøke å oppdatere seg på nett samtidig..
Det er noe jeg generelt ønsker å bli bedre på, og kommer ikke av at jeg har et barn på 3 mnd.

Kjekt å være innom her igjen, merker jeg. Håper å kunne prioritere det jevnt og trutt, og både dele egne erfaringer og ta del i deres liv med småtassene våre.

Så gøy at du titter innom :)

Jeg er stort sett innom daglig, men det er lite liv her så bare gøy hvis flere dukker opp :)))

Jeg husker at det var veldig overveldene å bli mamma for første gang. Jeg hadde heller ikke tid/overskudd til nett osv den første tiden. Denne gangen er jeg mye mer avslappet og ting har løst seg veldig greit. Er selvfølgelig slitsomt nå også, men ikke på samme måte som sist :D

Back
Topp