Henvist til sykehuset..

ssilje

Betatt av forumet
I dag var jeg på OUL, jeg spurte om alt var bra med lille, og han svarte ja, men han valgte å henvise meg til sykehuset da jeg hadde en morkake som lå langt nede foran, er dette farlig spurte jeg om , "jeg tror ikke det" fikk jeg i svar.. Noen som vet?

Helt vanlig med ny kontroll om morkaken er foran :) Jeg skal tilbake i uke 32. Fikk da beskjed om at det var for tidlig å se om den dekket utgangen. Om den dekker utgangen må du ta keisersnitt, men den pleier som regel å flytte seg opp så jeg ville ikke stresset over det.

Helt vanlig med ny kontroll om morkaken er foran :) Jeg skal tilbake i uke 32. Fikk da beskjed om at det var for tidlig å se om den dekket utgangen. Om den dekker utgangen må du ta keisersnitt, men den pleier som regel å flytte seg opp så jeg ville ikke stresset over det.
Jeg er 18+2, aner du ca. Når jeg får innkallelsen? Ifht. Undersøkelse av morkaken? :)

Jeg har morkake som dekker hele åpningen, dessverre! :( vi fikk ny time til ul mens vi var på OUL. Den timen skal jeg ha når jeg er 28 uker på veg..

Jeg hadde det samme i forrige svangerskap, og hadde ekstra UL i uke 28, 32, 36 og 37 og morkaken flyttet seg akkurat nok til at jeg fikk klarsignal til å føde vaginalt.
Det er litt større fare før blødninger, og man blir fulgt opp ekstra, når morkaken ligger foran, men det er ikke farlig. Hvis den ikke flytter seg, så blir det keisersnitt i uke 37-38. Men den pleier å flytte på seg innen fødselen :)

Lykke til :)

Får tenke på hvor heldige vi er som finner ut slike ting på ul! :) hvis morkaken ligger foran åpningen og man skulle født vaginalt er det rett og slett farlig, mens et planlagt ks løser problemet lett som en plett :)

Krysser fingrene for at den flytter på seg, men hvis ikke er det jo alltids en brightside å se på også :)

Jeg har det samme og skal inn mellom uke 32 og 34 :) Fikk forståelse av at dette ikke er farlig :) Så det eneste jeg er spent på, er om denne snuppa blir tatt med KS, slik som storebror ble :p

Back
Topp