Henvisning?

Ønsketerstort

Blir kjent med forumet
Vi er ferdige med utredningen og har funnet feilen: jeg har en tett eggleder. Vi har forsøkt en stund på egen hånd, men vil nå bli henvist til prøverør.
Hadde bestemt at vi skulle gå gjennom privatklinikken der jeg fullførte utredningen, men det er jo veldig dyrt da, i forhold til om man smører seg med tålmodighet og blir henvist fra fastlege til sykehus.
Skader ivertfall ikke å prøve. Blir det for lang ventetid, er privatklinikk neste!

Men jeg lurer på om det er kun min fastlege som kan sende henvisningen? Eller om samboer sin kan gjøre det? Faslegen min er sykemeldt ei stund framover, og jeg vil helst få det gjort så fort som mulig.

Lurer også på om det er noen som vet hvordan ventetiden er nå ca på de forskjellige sykehusene, helst i møre og romsdal?

Det er den som har utredet dere som sender henvisningen til IVf, det vil si at i deres tilfelle ber dere privatklinikken om å henvise videre. De som skal behandle dere for barnløshet trenger jo informasjonen som er kommet frem under utredningen, og den infoen har hverken din eller din manns fastlege.

Det finnes ikke noe sykehus i møre og romsdal som gjennomfører prøverørsbehandling, dere må nok til St.Olavs i Trondheim vil jeg tro.

Lykke til videre ihvertfall [:)]

Jepp. Ringte til sykehuset i dag, og fant ut at nærmeste som driver med prøverør er St.Olavs. Så da tar jeg en telefon til klinikken i dag!
Takk for svar

Huff for et styr dette skulle være da!!!
Ringte til Medicus for å få de til å sende henvisning på prøverør til St.Olavs, men de på medicus sender ikke ut henvisning, sa hun jeg snakka med. Hun sa at jeg kunne ringe direkte til St.Olavs å få et registreringsskjema, så skulle hun sende utredningsjournalen min dit.
Men da jeg ringte til St.Olavs sa hun at de måtte ha henvisning fra lege, og de ville ha alle papirene samlet når de ble sendt til dem.
Hva gjør jeg nå da?

Joda, jeg skjønner vel egentlig at det er lettest for dem på denne måten.
Er ferdig utredet ja... Var hos medicus i trondhjem. Jeg trodde vel også at de ville sende henvisning, men det gjør de altså ikke..[:@]

Samboeren sin faslege kunne ikke sende henvisningen, det var det min faslege som måtte gjøre. Men hun er jo sykemeldt! Skal prøve å ringe legekontoret igjen i morgen, for det må vel være noen som tar min faslege sine pasienter??

Ja hun har vært sykemeldt lenge, så det må være noen som har ansvaret for hennes pasienter. Skal ivertfall ringe i morgen.

Noen som vet ca ventetider på St.Olav da? På hjemmesiden deres sto det ca 2 mnd fra mottat søknad. Hvis det stemmer, så er det ikke så ille....

Hmmm... Kanskje et dumt spørsmål, men hva er det som skal godkjennes egentlig? De på medicus sa jo at med min diagnose, og det at både jeg og sambo ellers er friske, gjør oss ideelle til prøverør. Skjønner jo selfølgelig at vi må stå på venteliste, sånn som alle andre, men hvorfor godkjenning?

Ja...Da har jeg ivertfall fått de til å sende henvisning og journal over til St.Olav. Hva skjer nå da? Får jeg brev fra St Olavs når de har mottat henvisning?

Back
Topp