Henvisning til ul?

Pinkypie

Glad i forumet
Kan legen sende henvisning til tidlig ul? eller er det mye som skal til før de gjør det? Har mistet en gang før så er litt bekymret.. evt noen som vet av private klinikker i trondheim?? :) var egentlig bestemt på å ikke gjøre det før uke 12/13 men vet ikke om jeg klarer å vente:p

Jeg tror det skal endel til. Jeg mista i uke 6, da fikk jeg ikke noe ekstra ved neste svangerskap. Jeg mista da også, i uke 13. Skal til legen nå på onsdag, spent på om jeg får noe ekstra oppfølging denne gangen. Jeg har uansett ordnet meg med ul privat den 17 september.

Jeg tror det skal endel til. Jeg mista i uke 6, da fikk jeg ikke noe ekstra ved neste svangerskap. Jeg mista da også, i uke 13. Skal til legen nå på onsdag, spent på om jeg får noe ekstra oppfølging denne gangen. Jeg har uansett ordnet meg med ul privat den 17 september.

var egentlig det jeg trodde ja:) får bare bestille på okt da, så har vi allefall en dato :) utålmodig :p

Aner ikke hva som skal til for å få tidlig ul, tror det varierer litt fra lege til lege. I tr.heim tar Ultraportalen privat, også tror jeg Medicus gjør det :)

Her får man henvisning til tidlig ul om man har mistet før, eller om man har hatt andre komplikasjoner tidlig i svangerskapet, så du kan nå forhøre deg :) synst det er merkelig om ikke det er lik praksis over hele landet. Tidlig ul her er som regel mellom uke 6 og 8 og en til i uke 12. Det har vært likt for meg og fire andre jeg kjenner ihvertfall.

Du må nok betale selv på privatklinikk. Jeg tok i uke 8 og det kostet 1200 kr, men absolutt verdt hver kr!!!!! :)

Jeg var hos Kristin Offerdal med plutten :) Veldig fornøyd med henne altså. Har hørt mye positivt om henne fra andre også.. Hun holdt da til på Heimdal, men har flyttet til Toppen helsesenter på Sirkus shopping. Har bestilt time til henne denne gangen også. Koster 1100kr.

Medicus og ultralydportalen som jeg vet om.... Jeg får flere tidlig ul, iallefall i uke 8 og 12.. Mulig uke 10 også... Men det er pga at jeg mistet en gutt nå i vår, han var prematur, og døde under fødselen..
Så nervene mine er i høygir nå denne gang..

jeg fikk goså tidlig ul i uke 12 men nr 2, men d var pga bekymring for cyster pga mye magesmerter like før jeg ble gravid.. Og da måtte jeg MASE om det til legen, for var redd det ville påvirke svangerskapet.. Men fikk ikke noe før uke 12 alikevell..

Back
Topp