Henvisning til TUL

Toffifee

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Januarlykke 2020
Februarbarna 2020
Maiskolbene 2023 :-)
Dere som har fått henvisning til offentlig TUL i uke 11-13, hvor lang tid tok det fra henvisningen ble sendt og til dere fikk melding om time? :)

Jeg var hos fastlegen min, hun henviste meg til sykehuset, og sykehuset sendte mer melding/innkalling til time på Helsenorge samme dag. Hvis det var det du mente?

Jeg var hos fastlegen min, hun henviste meg til sykehuset, og sykehuset sendte mer melding/innkalling til time på Helsenorge samme dag. Hvis det var det du mente?
Det var akkurat det jeg mente, takk :joyful:

Jm sendte henvisning igår og jeg er bare spent og utålmodig på når jeg kan forvente svar :laughing002

Det var akkurat det jeg mente, takk :joyful:

Jm sendte henvisning igår og jeg er bare spent og utålmodig på når jeg kan forvente svar :laughing002
Haha, jeg skjønner!
Kanskje det varierer litt fra både sykehus og fastlegekontor. Du får nok svar snart. :) Tipper alle sitter og spiser lunsj nå:happy7

Fastlegen min sendte henvisning på mandag og jeg fikk svar dagen etter. Det var ikke en slik offentlig TUL i de ukene da, men TUL for å utelukke EXU.

Jeg fikk henvisning fra fastlegen for tidlig UL i nesten alle svangerskap pga små blødninger osv, men fikk aldri til sykehus, men til 'vanlig' ginekolog. Er det noe forskjell? :oops:

Jeg fikk henvisning fra fastlegen for tidlig UL i nesten alle svangerskap pga små blødninger osv, men fikk aldri til sykehus, men til 'vanlig' ginekolog. Er det noe forskjell? :oops:
Aner ikke, jeg har også vært på sånne akutt-timer når det har vært behov for det tidligere men alltid sykehus. Men dette er snakk om offentlig TUL som alle har krav på (så lenge det er kapasitet til det på sykehuset), hvis det var det du mente? :joyful:

Da jeg spurte fastlegen min om henvisning til TUL så mente hun at de kun prioriterte de over 35 år her i området, så hun trodde ikke jeg kom til å få noe tilbud om det. Rart det skal være så store forsjeller fra sted til sted. Fikk time til første svangerskapskontroll når jeg er i uke 9, så får se om hun prøver å henvise da eller ikke.

Da jeg spurte fastlegen min om henvisning til TUL så mente hun at de kun prioriterte de over 35 år her i området, så hun trodde ikke jeg kom til å få noe tilbud om det. Rart det skal være så store forsjeller fra sted til sted. Fikk time til første svangerskapskontroll når jeg er i uke 9, så får se om hun prøver å henvise da eller ikke.
Det varierer visst veldig ja. Kommer nok an på om sykehuset har gidda å prioritert og rydda plass til TUL for alle :facepalm:

Det varierer visst veldig ja. Kommer nok an på om sykehuset har gidda å prioritert og rydda plass til TUL for alle :facepalm:
Jaja, heldigvis har vi økonomien til 2 private TUL. Så da blir det uansett TUL når jeg er 8+6 og en gang mellom uke 12 og 13.

Jaja, heldigvis har vi økonomien til 2 private TUL. Så da blir det uansett TUL når jeg er 8+6 og en gang mellom uke 12 og 13.
Ja, det hadde jeg også gjort om ikke jeg fikk :) Og så pleier fastlegen min være snill og sjekke med ul for gøy så håper han vil sjekke neste uke når jeg skal der, er 8+2 da:joyful: Så føler meg heldig der!

Ja, det hadde jeg også gjort om ikke jeg fikk :) Og så pleier fastlegen min være snill og sjekke med ul for gøy så håper han vil sjekke neste uke når jeg skal der, er 8+2 da:joyful: Så føler meg heldig der!
Kan fastlegen din sjekke med UL? Det kan de ikke der jeg har fastlege. Så da er du heldig :happy:

Kan fastlegen din sjekke med UL? Det kan de ikke der jeg har fastlege. Så da er du heldig :happy:
Ja, han har sjekka med ultralyd rundt uke 8 i begge svangerskapene mine :joyful: Ikke noe fancy greier alså, men får iallefall sett om det er hjertebank og evnt hvor mange:hilarious: Tror han synes det er litt gøy og at det er derfor han gjør det:hilarious:

Ja, han har sjekka med ultralyd rundt uke 8 i begge svangerskapene mine :joyful: Ikke noe fancy greier alså, men får iallefall sett om det er hjertebank og evnt hvor mange:hilarious: Tror han synes det er litt gøy og at det er derfor han gjør det:hilarious:
Så gøy da :joyful: Tror ikke de har UL apparat der jeg har fastlege

Så gøy da :joyful: Tror ikke de har UL apparat der jeg har fastlege
Nei, vet ikke hvor vanlig det er at de har det.. Men er et veldig lite legekontor og vi har generelt god fastlege-dekning her jeg bor så tror de pleier ha tid til «litt ekstra» :)

Fikk melding om at henvisningen var vurdert og at time ville bli tildelt samme dag, og så fikk jeg datoen dagen etter. Men jeg ble henvist videre in-house fra genetikk til fostermedisin da. Tok vel ca halvannen uke fra fastlege henviste til genetikk, til jeg fikk videotime med dem. Litt annen prosedyre med meg ettersom jeg har barn med DS fra før.

Legen min sendte henvisning på mandag og jeg fikk svar idag, inne på helsenorge står det at henvisningen skal behandles innen 10 virkedager :)

Back
Topp