Henvisning til TUL

MammaKiwi

Forelsket i forumet
Oktoberlykke2020❤
Heisann.

dere som har fått henvisning fra lege til TUL, hva har vært årsaken?

Eg har en medisinsk historie med en del operasjoner. Første barnet ble tett fulgt opp med UL, etter en operasjon eg hadde. Ikke noe oppfølging med nr to. Men da var det så lenge siden operasjonen.
Siden den gang har eg da hatt enda en operasjon og er bekymret om det kan påvirke barnets vekst. Denne lille magiske spiren var ikke planlagt. Så derfor hadde eg operasjon nr.2. Pluss at jeg er usikker på hvor langt jeg er på vei. Har første legetime neste uke og håper å bli henvist til TUL. Men redd for at legen avfeier mine bekymringer.

Jeg fikk henvisning pga legen mistenkte exu :) fikk det på dagen da! Nurket var fint plassert med fin hjerterytme!

Jeg fikk det pga legen som følger meg opp har ul apparat på kontoret, så det blir ikke helt det samme. Men fikk på gyn etter at jeg ble veldig bekymret etter å ha spottet en stund samt frisk liten blødning. Har også sa og MA bak meg som gjør at jeg ønsket bedre oppfølging.

Jeg fikk sist svangerskap hver uke fra 6-12 fordi jeg var innlagt med hyperemesis (ekstrem svangerskapskvalme). Endte i MA. Nå får jeg både pga formen og MA.

Prøverør, da er det standard :) Har også en sen MA (fosteret døde uke 16, oppdaget uke 19) bak meg, som gjør at jeg får ekstra oppfølging.

Får TUL på grunn av kronisk sykdom, type 1 diabetes. :) Er økt risiko for organskade hos fosteret de første ukene av svangerskapet, så derfor er det standard at gravide med type 1 diabetes får TUL. :)

Back
Topp