Henvisning til fysio

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Har fått henvisning til fysio, og var så heldige at jeg fikk time allerede i mårra!:) Men, jeg ser jo nå at legen har skrevet korsryggsmerter og ikke bekkenløsning på henvisninga, i tillegg til at han har skrevet at gangen min er normal (noe den ikke er på vonde dager). Får jeg dekt behandlinga da, når henvisninga er sånn?? *irritert*

Hvis jeg må få ny henvisning, vet jeg ikke om jeg rekker det før timen hos fysio i mårra liksom, må ha med henvisninga da.. Og fysiotimen er egentlig ikke mulig å flytte heller:(
Kan jeg kanskje få enda selve henvisninga etter at jeg starta behandlinga?? Går det an?

Du trenger nok ikke ny nei :) fysio gjør opp sin egen mening :)
Min lege har bare skrevet begynnende bekken plager, men jeg har aldri betalt for fysio :)

Masse lykke til i morgen å jeg håper du får god hjelp :)

Henvisningen er basert på legens vurdering. Den ligger til grunn for inntak, men det er fysioterapeuten som tar den endelige faglige vurderingen og tilbyr behandlingen deretter. Dvs, at det som står på henvisningen ikke skal ha noe å si egentlig (med mindre du hadde fått time 3 mnd frem i tid), verken i forhold til betaling eller behandlingstilbud. Du skal ikke måtte trenge ny henvisning.

Noen som har erfaring på om det hjelper, og hva er det fysioterapeuten gjør? Jeg har de siste par ukene slitt med smerter i korsrygg, bekken og rumpa.

Noen som har erfaring på om det hjelper, og hva er det fysioterapeuten gjør? Jeg har de siste par ukene slitt med smerter i korsrygg, bekken og rumpa.
Det er veldig forsjellig fra hva de gjør har jeg inntrykk av :)

Jeg har begge gangene blitt massert :) første gang var bekkenet låst, samferdsel maskerte fysio mens kiro brakk opp :)

Nå er det nerver i klem :/

Det er litt viktig kva som står i henvisninga i forhold til om du får dekka utgifter til behandlinga.

Hos meg hjelper det, og kunnet nesten ikkje klart meg uten. Hadde to venninner som nett gjekk til same som gravid. Den eine vart mykje bedre, den andre ikkje.. Kjem vel an på kva det er og kor det sitter.

Tusen takk for svar dere!!:)
Ringte legekontoret og legen er på ferie uansett, så får ikke gjort noe med det. Så tar det bare opp med fysio når jeg kommer:)

Har ikke noen erfaring på om det hjelper, men ut fra hva jeg hører folk som, så gjør det det:) Ble anbefalt av flere andre å gå til ei spesiell som jobber i byen, som tok inn ggravide fort og var veldig flink. Vet hun bruker bl.a. massasje og bassengtrening for gravide. Er veldig spent!

Har ikke noen erfaring på om det hjelper, men ut fra hva jeg hører folk som, så gjør det det:) Ble anbefalt av flere andre å gå til ei spesiell som jobber i byen, som tok inn ggravide fort og var veldig flink. Vet hun bruker bl.a. massasje og bassengtrening for gravide. Er veldig spent!
Da skal jeg høre med legen om en henvisning Hvilken by holder denne dama til i? Høres spennede ut. Lykke til!

Back
Topp