Henvendelse til Jordmor (?)

Savira

Elsker forumet
Dere som har vært hos legen og fått henvendelse til time hos jordmor.
Hvor lang tid tok det fra da du var hos legen, til du fikk henvendelsen?

jeg var jo hos legen på fredag som var, og har enda ikke fått noe brev om time enda... hmf

Trenger du henviselse til det då??? Her bare bestiller eg time til jordmor og that´s it.. Hmmm

Her tar vi kontakt med jordmortjenesten selv. Trenger ikke henvisning.

Jeg fikk skjemaet til jm når jeg var hos legen, men siden jeg allerede hadde fylt det ut selv, så droppet vi det.

JM her har nemlig et skjema man bruker for å bestille time. Jeg leverte det tidlig, fikk mail om at skjema var mottatt, men jeg ville ikke få time før over sommeren. For ei ukes tid siden kom beskjeden om at jeg har fått time, 22. september.

og det er jo en "bonustime" i forhold til det vanlige, den er i uke 17. nasjonale retningslinjer tilsier at andre kontroll, utenom UL timen uke 17-19, er i uke 24. Så det er nok ikke noe hastverk at du får tilsendt time enda...

ORIGINAL: Hurricania

Samme her. [:)]

Kan jeg bestille time hos jordmor direkte når jeg bor i Oslo også, eller går det alltid via lege?

var mye rart hun legen jeg var hos sa...
Jeg var der da jeg var 9 uker, og hun sa jeg skulle ha ny kontroll igjen 4 uker etter det. Får jeg ikke til å stemme i det hele tatt...
Også skulle hun sende henvendelse til JM og UL..
Men kan man bestille JM.time selv i Drammen også?

For da jeg var på sykehuset for å ta kontroll på foten min da jeg tok av gipsen, så gikk jeg å spurte, og da svarte damen i skranken surt tilbake at det måtte jeg ta med legen min...

Blir så forvirra jeg....

Ring til nærmeste helsestasjon og spør etter jm.[:)]

har vært hos legen for 3 uker siden og har fått time hos lapen for blodprøven og ennå ikke fått hos hs som dem sier skal sender brev om i posten. og jordmødrene her er stengt for sommer, så får ikke bestilt noe timer før hs timen er overstått. så blir vel ikke noe jordmor time før i slutten av august/ september antar jeg...[8|][8|]

ORIGINAL: Hurricania

Ja, her også!Ringte bare helsestasjonen hvor jeg hører til og sa: "Jeg vil ha jordmor!!"[8D]

Back
Topp