Hentesett

Babymirakelet

Betatt av forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Augustmagi 2025
Har begynnt å tenke litt på hentesett og har lyst å prøve å strikke et selv til lille baby.

Noen tips til fine strikkede hentesett?

Hvilket garn/ garnkvalitet bør man strikke hentesettet til en januarbaby i?

Nå kan ikke jeg selve sjargongen i strikkeverden, men av erfaring så er det veldig kjekt med tynn ull, gjerne en heldress uten hette. To-delt sett er veldig pent, men det oppleves som veldig mye på en liten sjør baby og det blir fort litt klumpete når baby skal over i bilstol. Knapper er et must fremfor å dra klær over hodet.

Jeg strikket en til baby gutt som er 3 år nå Den og skal strikke en til baby jente nå, litt usikker men tenker om Den her. Jeg har brukt baby merino tynn ull(som er vanlig anbefalt i oppskrifter, fra forskjellige merker). Jeg tar imot alle tips og ideer med glede :)

Jeg har strikket denne til lille, og tror kaaanskje vi blir å bruke den som hentesett. Som beibii sier over her, 2 delt sett er veldig pent men krøller seg jo fort… skal strikke ei lue og tøfler til i litt lysere farve ❤️
BA79076D-14A4-4BB6-8161-2D4E1D46FF60.jpeg

Last edited:
Jeg tenker å kanskje strikke setesdaldressen. Ellers så har jeg begynt på ripsbærhentesettet med selebukse, body, lue og sokker. Får se om det blir jakke også.

Her blir det Hjem, synes det var så fint med de små husene på. Er en i familien som strikker da, jeg evner dessverre ikke. :bag:

Litt usikker på fargen vi skal ha det i enda, men blir Lille Lerke garn som er ull/bomull miks, veldig mykt og godt, pluss at det varmer bra. :happy:

lhs18_hjem_hentesett_1.jpeg.jpg

Har ingen som kan strikke hentesett til meg. Andre i samme situasjon?

Jeg strikker Myrtel hentesett til babyen. Syns det er så fint. Blir nok å strikke en heldress og noe annet fint også, men hentesetter blir med på sykehuset. Er ferdig med luen så nå må jeg bare strikke jakken og buksen:D Leter også etter noen fine sokker eller tøfler som kan passe.
FD6813BA-4CC0-4526-98AD-148D2B1B27D2.jpeg

Jeg ser etter hentesett nå, men finner ingen som er i liten nok str, noen som vet hvor man kan få tak i sånne ulldress er I str 44-50? :happy8

Jeg ser etter hentesett nå, men finner ingen som er i liten nok str, noen som vet hvor man kan få tak i sånne ulldress er I str 44-50? :happy8
Hei, forventer du å føde før termin/prematur siden trenger hentesett i str. 44? Ingen grunn til å kjøpe i str. 44 om ikke.

Lillelam har ulldresser ned i størrelse 44.

Hei, forventer du å føde før termin/prematur siden trenger hentesett i str. 44? Ingen grunn til å kjøpe i str. 44 om ikke.

Lillelam har ulldresser ned i størrelse 44.
Jeg gjør egentlig det, jordmor har sagt hun tviler sterkt på at jeg går til termin. Og vi har små barn i genene i familien her, begge de andre som kom til termin brukte 44, samme gjorde jeg. :)

Ah okei, jeg fant bare 56 som minste str når jeg kikket.

Back
Topp