Hentesett

Jeg strikker ikke, men mamma gjør jo det og jeg ønsker meg det her. Den lilla dressen syntes jeg er kjempe fin og ser veldig behagelig ut. Ikke akkurat det vanlige hentesette, men jeg liker det litt enkelt. Og den koseposen ser helt herlig ut ❤️

Sniker

Jeg hadde egentlig strikket en heldress + en lue til lillebror som hentesett. Nå kom han og trengte mindre størrelse da, men var veldig fornøyd ❤️

AE7B5C28-6B0E-4B48-9062-D6650E67FC4F.jpeg

Jeg strikker ikke, men jeg syr. Vi har aldri hatt hestesett, så jeg tror jaggu jeg skal lage et denne gangen :)

Jeg eeeeelsker å strikke, og de siste årene har jeg fyllt 3-4 store plastbokser med strikkede babyklær..... (Tok litt av :laughing002 Synes det er sååå gøy å strikke små klær). Så tenkte finne noe i disse, tror det skal være nok å velge i..:angelic:

Klarte ikke vente på kjønn. Har startet på en heldress i rosa og blått :happy: #helgardering
Snapchat-1188992126.jpg
Har alt for mye rosa garn etter storesøster :hilarious:

Har veldig lyst på et hentesett, men jeg strikker ikke, ingen i familien heller.. Og alt jeg finner på nettet er såå dyrt:angelic: Har dere noen tips til en nettside med noen til en grei pris?:)

Har veldig lyst på et hentesett, men jeg strikker ikke, ingen i familien heller.. Og alt jeg finner på nettet er såå dyrt:angelic: Har dere noen tips til en nettside med noen til en grei pris?:)
Hva med brukt på Finn eller Tise?

Hvilke farger tenker dere hvis man ikke vet kjønn? Eller vet dere kjønnet sikkert når dere starter? Vurderer hvit, lyseblå, grå, lys gul eller turkis.

Pris for hjemmestrikk om det ikke er brukt, er ca prisen på garn X3! Det ligger tross alt sykt mange timer arbeid bak. Til hentesett til nyfødt bruker man ca 150-200gr garn som betyr 3-4 nøster, så da kan du eventuelt regne ut hva prisen vil bli for å få noe spesifikt strikket opp. Det er jo noen som strikker på bestilling for eksempel :) Men om det er garn av god kvalitet er det ofte rundt 50kr per nøste.
Men ellers er bruktkjøp fint, og det trenger ikke være strikk heller. Jeg synes det er mye fint babytøy fra Konges Sløjd og Marmar om man vil ha noe litt ekstra som reise hjem fra sykehus-tøy, også kan man eventuelt ha en heldress utenpå som er kjøpt. Name it og lillelam har fine strikka heldresser i ull som er gode å ha i vogn og bilstol i starten :)

Hvilke farger tenker dere hvis man ikke vet kjønn? Eller vet dere kjønnet sikkert når dere starter? Vurderer hvit, lyseblå, grå, lys gul eller turkis.
Jeg er veldig glad i duse grønnfarger, jordfarger, terracotta, sennepsgul/gulfarger osv.

Back
Topp