Hentesett

Sandslottet

Flørter med forumet
Marsboerne 2023
Sommerspirene 2025
Hei! Noen som vet om noen fine hentesett til baby? Helst med oppskrift. Tenkte å gi min mor garn når vi skal fortelle nyheten. Og da hadde det vært kjekt å ha noe spesifikt å ønske seg ❤

Hadde denne fra Sandnes garn sist. Omslagsjakke var praktisk, passet lenge. Og lua var genial i mars/april :)

Vi har kjøpt garn og oppskrift til dette settet som vi skal gi når vi gir nyheten til svigermor som er strikkeglad
Screenshot_20220813-232024_Chrome.jpg

Vi venter tvillinger og lurer på om vi bør gå for noe med kortere bukse. Er redd de kommer til å svømme i langbukse. De kan jo være alt fra 2500g til 3500g når vi skal hjem. Mest sannsynlig ikke full størrelse.

Storebrødrene var rundt 4000g

Vi venter tvillinger og lurer på om vi bør gå for noe med kortere bukse. Er redd de kommer til å svømme i langbukse. De kan jo være alt fra 2500g til 3500g når vi skal hjem. Mest sannsynlig ikke full størrelse.

Hehe storesøster her kom hjem da hun var 2800g, og jeg hadde gått for hentesett i strl 3mndr fordi jeg ville det skulle kunne bli brukt litt... Hun forsvant jo helt inni klærne :hilarious: Fikk brukt det godt over halvåret dog :joyful:
Denne gangen skal jeg gå for nyfødt strl.

Legger til: bukseben og ermer er jo ikke det verste, bare brette opp...

Ellens hentesett, olives omslag + olives strømpebukse er også veldig fint. Men så er det også fint med knapperbakgenser

Vedlegg

• 181E0DCE-3EE8-4091-B5FA-056B0BD51CED.png
    181E0DCE-3EE8-4091-B5FA-056B0BD51CED.png
    5,6 MB · Visninger: 57
Kan noen forklare meg greia med "hentesett?" Jeg strikker jo masse selv, spesielt før de blir født! Men aldri helt forstått dette hentesett greia likevel :p Men så har mine to siste blitt født i midten av juni og i midten av august, så ull var ikke helt greia når vi har reist hjem fra sykehuset. Jeg er tilhenger av body og strømpebukse omtrent hele det første året. Behagelig for barnet og praktisk. Fint med en ulldress å ha utenpå når det begynner å bli kjøligere ute altså. Men virker som hentesett må være todelt osv. Har bestemt meg for å strikke mondaysuit fra petite knit når nestemann kommer. Men det er jo en heldress.

Litt enig. Det er jo bare et søtt matchende plagg i størrelse nyfødt til 3mndr. Brukes jo til det ikke passer mer (evt det blir for varmt), ikke bare til "henting fra sykehuset".
Men ser at min mor legger litt ære i det, hun har strikket til alle barnebarna.
Og med vinterbarn er det alltid godt med litt ekstra ull :thumleft

Har ei venninne derimot som har rammet inn hentesetta til sine barn, så regner med de ikke er brukt såå mye...

Kan noen forklare meg greia med "hentesett?" Jeg strikker jo masse selv, spesielt før de blir født! Men aldri helt forstått dette hentesett greia likevel :p Men så har mine to siste blitt født i midten av juni og i midten av august, så ull var ikke helt greia når vi har reist hjem fra sykehuset. Jeg er tilhenger av body og strømpebukse omtrent hele det første året. Behagelig for barnet og praktisk. Fint med en ulldress å ha utenpå når det begynner å bli kjøligere ute altså. Men virker som hentesett må være todelt osv. Har bestemt meg for å strikke mondaysuit fra petite knit når nestemann kommer. Men det er jo en heldress.
Jeg tror min første har brukt strømpebukse bare en eller to ganger. Har lest at strømpebukse ikke er det gunstigste når man skal bære i bæretøy så da gikk vi for bukse og sokker i stedet for..

Ville hatt noe i str 50/0 mnd. Hvis du strikker så kan du bare strikke ermene og beina litt kortere, men legge på de ekstra cm ved å strikke lenger ribb :) Da brettes det bare opp.

Jeg strikker ikke, men mamma gjør jo det og jeg ønsker meg det her. Den lilla dressen syntes jeg er kjempe fin og ser veldig behagelig ut. Ikke akkurat det vanlige hentesette, men jeg liker det litt enkelt. Og den koseposen ser helt herlig ut ❤️

Vedlegg

• 79D4AA14-A2C2-4CEF-BC0E-5C177ECC2F9D.png
    79D4AA14-A2C2-4CEF-BC0E-5C177ECC2F9D.png
    3,5 MB · Visninger: 37
  • 46536741-62A7-43ED-B803-8F5632D45AE7.png
    46536741-62A7-43ED-B803-8F5632D45AE7.png
    6,7 MB · Visninger: 37
Jeg hadde dress til førstemann, sunday suit i brun av Petiteknit, nå holder jeg på med garntopia hentesett fra Yndestrikk i en nydelig grønnfarge!

Back
Topp