Hentesett

vntrl

Elsker forumet
Oktoberlykke 2019
Har begynt å tenke på dette allerede, jeg :rolleyes:

Dere som strikker (eller evt skal bestille), har dere bestemt dere for hvilket hentesett dere skal strikke, hvis dere skal det?

Det er så mange fine, jeg sliter med å bestemme meg! Vil gjerne ha litt inspirasjon :happy:

Tror jeg skal strikke noe fra Klompelompe, må bare sette meg ned å kikke litt :)

Vurderer også å strikke noe fra Klompelompe, må bare få kjøpt meg en oppskriftsbok eller to ;)

Har aldri hatt strikket hentesett, har brukt noe annet fint:) og heller hatt strikket tøy som har passet senere, svigermor og en tante av mannen er veldig flink til å strikke :)

Vi fikk et strikkesett jeg ønsket meg sist, og som han skulle få dra hjem i. Ikke noe eget hentesett som aldri skulle brukes igjen.
Lille var ikke så stor, så ved hjemreise var han 2280 tror jeg, og min mor hadde tatt høyde for et stort barn, og strikket i str 0-3 måneder.. Han druknet jo i alt. Da vi var vel hjemme strikket hun et nytt sett som han brukte i tre måneder :)

Må jo være veldig vanskelig å gamble på størrelsen? Er det vanlig å ha pakket med seg flere hentesett i flere størrelser? evt et pent strikket og noe reserve i mindre/større? :p

Åh, hvis dere finner noen veldig fine oppskrifter tar jeg gjerne imot tips!!!!

Vi fikk et strikkesett jeg ønsket meg sist, og som han skulle få dra hjem i. Ikke noe eget hentesett som aldri skulle brukes igjen.
Lille var ikke så stor, så ved hjemreise var han 2280 tror jeg, og min mor hadde tatt høyde for et stort barn, og strikket i str 0-3 måneder.. Han druknet jo i alt. Da vi var vel hjemme strikket hun et nytt sett som han brukte i tre måneder :)
Samme her, vi bruker det om igjen til det blir for smått :happy:

Må jo være veldig vanskelig å gamble på størrelsen? Er det vanlig å ha pakket med seg flere hentesett i flere størrelser? evt et pent strikket og noe reserve i mindre/større? :p
Vi hadde ikke hentesett sist, men tenker å strikke i str 3 mnd, så får det bare være litt stort :P

Altså, hentesett og hentesett, jeg har ikke tenkt å bruke det bare den dagen :p Jeg bare synes det er så koselig å ha med plagg jeg har lagd selv som noe av det første mini går med. Derfor "hentesett". Men det blir jo brukt utover den tiden også.

Våre har endt opp i altfor store klær, siden begge babyene våre har vært så små ved fødsel!

Jeg tror nok de fleste strikka hentesett blir for store, så jeg ville strikka i minste størrelse med mindre man har mistanke om å få en gigababy :P

Min mor strikket hentesett til barn nr 1. Jeg valgte hvit jakke sokker og lue og rosa bukse, sokker og lue. Vi skal bruke det hvite, men ny farge på bukse, sokker og lue til hver barn. Synes det er litt fint at søskene bruker samme hentesett, men lforskjellige farger på noe av det:Heartpink

Jeg tror nok de fleste strikka hentesett blir for store, så jeg ville strikka i minste størrelse med mindre man har mistanke om å få en gigababy :p
Veldig sant egentlig. Fornuften i meg sier at jeg ble strikke hvertfall 3 mnd så babyen har noe å vokse inn i, men vi får se :P jeg strikket i 3mnd til en venninne, han vokste ut av det før han bikket 2 mnd :D men storebror var lang og slank ved fødsel og svømte i str 50 :happy:

Jeg har en mai-gutt fra før, så hentesett ble brukt bare en gang. Siden settet består av blå bukse,lue og sokker og hvit jakke, så hvis det blir jente, skal jeg bruke samme jakke og strikke resten i rosa eller gul kanskje :)

Back
Topp