Hentesett

Siadle

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Noen som skal strikke noe? Har noe liggende som alle i familien har brukt? Ikke så nøye?

De fire eldste her reiste hjem i ymse, tilpasset årstiden osv, ikke noe spesielt hentesett til noen av de.

Vesla her reiste hjem i vanlig tøy, med en bitteliten Mariusgenser som yttertøy. Om det skulle bli jente igjen denne gangen, brukes den nok om igjen. Skulle det bli en gutt (som jeg tror), må vi nok lete frem garn og pinner, og strikke en Marius i andre farger (ikke noe galt med rosa på gutta altså, men den er virkelig rååååååsa).

a18bffac81d625775ba310ab9aea6027.jpg

Så nydelig!!! <3
Tenkte svigermor får bestemme hva hun vil strikke! Kanskje noe i bomull, det får være opp til henne:-)

Jeg har lurt litt på dette. Forrige gang, så hadde vi fått et fint sett som vi tenkte å bruke, men 56 var altfor stort, så det ble bare hverdagsklær.

Denne gangen er jeg flinkere til å strikke, men vet ikke om jeg begir meg ut på noe slikt.

Her blir det nok kamp om hvem som skal strikke hentesett og det blir nok generelt en del strikk! Usikker på om det skal være ull eller bomull og hva slags type ennå.

Vil uansett strikke denne selv, men usikker på om denne blir hentesett sammen med en jakke eller om det blir noe helt annet.
849dd2fce4a220043406517bce85ce6f.png

:HeartredHar en strikkeblogger-svigerinne som jeg skal legge inn bestilling på hentesett straks vi får vite kjønn!

Sist strikket svigermor hentesett (har dessverre ikke bilde av det akkurat nå). Siden sist har min mor blitt veldig flink til å strikke, så skal spør henne om hun har lyst å strikke et hentesett til denne. [emoji4] Er veldig koselig, synes jeg. Skal ta vare på det til de blir eldre. Kjekt minne å ha fra bestemødrene [emoji173]️

Min farmor strikket hentesett sist og har veldig lyst denne gangen også[emoji4] Jeg får litt dårlig samvittighet ovenfor mormoren min, de strikker så mye begge to, men jeg tror det blir farmor. Denne gangen ønsker jeg meg dette hentesettet:
7e22708dfbb776f74d7d0b45e642de2a.png

Også velger jeg farge etter kjønn[emoji4] Også blir det strikket i ull og ikke bomull sånn som det står i oppskriften...

Da jeg fikk sønnen min hadde jeg på han en ulldress jeg hadde strikket da vi dro fra sykehuset. Men det var i oktober. Vet ikke om jeg bryr meg om noe sånt denne gangen, siden det er juni/juli. Og de nyfødte er jo bare kompliserte å ha klær på. Jeg kommer helt sikkert til å strikke noe fint som kan brukes ganske kjapt etter fødselen, men ser ikke for meg at jeg kler det på når vi reiser hjem fra sykehuset.

Svigermor skal strikke eller hekle noe hun avgjør :p Det vi hadde fra sist er blitt så slitt. Skikkelig vellbrukt :D

De to eldste hadde hjemmestrikka hentesett fra hver sin bestemor, han yngste fikk en ferdig kjøpt dress siden han måtte ha str 45 og det som var strikka ble for stort. Denne gangen har jeg lyst til å strikke selv, men har ikke bestemt meg for hva enda :)

Hadde ikkje hentesett til førstemann, berre ein altfor stor dress. Tenker kanskje det hadde vore fint med hentesett til nummer to! Kanskje mormor eller bestemor skal få strikke. Sjølv kan eg berre hekle.. Men finnes kanskje noke fint som ka hekles?!

Spurt om svigermor kan strikke hentesett egnet for sommer, det ville hun gjerne så gleder meg til å se hva hun finner på [emoji3] Hun strikket nydlig hentesett til storesøster også som var født 1 januar 12 [emoji1]

Hva er gria med hentesett? Hehe.. fikk det til førstemann vi også. Gråt og ble bare styr når
Vi pakka på han alle klærne. Tok de av og baby var fornøyd. Denne gangen blir det sommerbaby så tenker det definitivt holder med bomullstøy og evt et pledd til hjemturen.
Synes bare greia med hentesett er litt.. ja.. rart. Hehe. Men så er vell jeg litt spesiell også :hilarious:

Hva er gria med hentesett? Hehe.. fikk det til førstemann vi også. Gråt og ble bare styr når
Vi pakka på han alle klærne. Tok de av og baby var fornøyd. Denne gangen blir det sommerbaby så tenker det definitivt holder med bomullstøy og evt et pledd til hjemturen.
Synes bare greia med hentesett er litt.. ja.. rart. Hehe. Men så er vell jeg litt spesiell også :hilarious:
Jeg er helt enig :) Ingen som ser oss de 7 min det tar å kjøre hjem :hilarious:

Her blir det nok kamp om hvem som skal strikke hentesett og det blir nok generelt en del strikk! Usikker på om det skal være ull eller bomull og hva slags type ennå.

Vil uansett strikke denne selv, men usikker på om denne blir hentesett sammen med en jakke eller om det blir noe helt annet.
849dd2fce4a220043406517bce85ce6f.png

Den var kjempefin. Hvor fant du oppskrift? :)

Back
Topp