Hentesett

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Kanskje litt tidlig å begynne å tenke på hentesett, men la gå ;)

De av dere som ikke har noen som kan/skal strikke hentesett til babyen, hva er planen deres? Hva slags tøy kjøper dere som hentesett? Kjøper dere noe tøy som er spesifikt "hentesett", eller bruker dere bare body og bukse som senere bare brukes videre til daglig bruk?

Synes kanskje det med hentesett (at det har et eget navn på en måte) er litt hauset opp..? Klær er klær?
Bilen kommer jo uansett til å være forvarmet, og babyen skal pakkes inn i voksipose. Da holder det vel bare med helt enkelt tøy..?

Sist kjøpte jeg en fin body og bukse som han fikk på seg når vi skulle hjem:) denne gangen har jeg spurt min mormor om å strikke, men mest fordi jeg har lyst på noe fint ulltøy til lille, må jo uansett bruke mye ull i begynnelsen da det er midt på vinteren:p

Jeg har vært heldig å fått to strikka hentesett til storebror :) men vi brukte jo disse masse i tiden etter, så lenge det passet ;)

Hadde vi ikke hatt strikka, hadde vi kjøpt noe litt ekstra søtt som vi likte. Som feks da vi var på barsel med storebror, hadde pappaen kjøpt et sett med strømpebukse i ull og body i ull som han tok på babyen som første plagget. Syns det var kjempe koselig ❤️

Jeg hadde en søt t-skjorte som jeg hadde kjøpt et par år fordi jeg ble gravid, fordi den kostet 12 kroner og hang like ved kassen på en butikk jeg var innom. Så den brukte vi på vesla da vi reise hjem, med sort body under og sort bukse. :p altså vanlige klær. :)

Blir nok samme med neste, er jo ikke akkurat noen høytidelig sermoni eller fest når vi kommer hjem :p

De av dere som ikke har noen som kan/skal strikke hentesett til babyen, hva er planen deres?
Min mamma har spurt pent om hun kan få lov til å kjøpe hentesett til meg. Hun stresser ikke, men om hun finner noe hun bare "måååå" kjøpe, så er hun fornøyd. Regner med jeg kommer til å bruke dette settet mer enn 1 gang, og er spent på hva det blir :)

Ellers har hun også strikket noen sett til mini i nydelig ull, så noe fint blir det uansett.

Jeg kjøpte denne. Men min svigermor skal strikke en jakke og kyse til den lille også.

Vedlegg

• Screenshot_2016-09-03-17-38-03.png
    Screenshot_2016-09-03-17-38-03.png
    273,1 KB · Visninger: 87
Blir å bruke strikket hentesett til nr 2 også. Men vet ikke om jeg får nytt eller om jeg bruker det samme som etter nr 1.

Her blir det strikket hentesett... men er jo ikke som jeg bare bruker det en gang. Jeg tenker bare at dette er noen klær du syns er ekstra fine og som du trolig vil spare som et minne til ungen blir stor.

ImageUploadedByBV Forum1473533906.460504.jpg

Kikket litt rundt på nett nå, og har falt veldig for denne heldressen i ull :)
Lagret linken, så får vi se om vi går til innkjøp av den ;)

Hadde vi ikke hatt noen som strikket hadde vi kjøpt et sett fra lillelam :) Hentesett kan brukes når som helst :) Hentesett er de klærne du henter baby hjem med, så hva som helst kan brukes :)

Jeg synes dette med hentesett er en fin tradisjon! I vår familie har det alltid vært strikka hentesett :) Må bare klare å bestemme meg for hvordan det skal se ut!

Fikk strikkejakke og lue til førstemann av min tante, som nå er død. Tenker at vi bruker det igjen denne gang! Sist fødte jeg midt på varmeste sommeren, så jakken ble bare brukt én gang. Denne gang blir den nok flittig brukt :)

Sniker fra desember16

Jeg kjøper et litt fint sett, sparkebukse og body som han skal ha på seg når vi reiser hjem :D
Men bruker det til vanlig etterpå til det er for lite, da rammer jeg det inn :D

Har lyst på sett fra Lillelam, men tipper også mamma kommer til å strikke. Klærene blir uansett brukt til de ikke passer lenger :)

Vi hadde bare en helt vanlig body og bukse når vi dro hjem.. Han brukte også dette senere.. Vi dro hjem midt i varmeste juli, så han hadde ikke så mye klær.!
Men jeg har senere lagt klærne inn i en ramme. Vis vedlegget 196250
Har også hatt klærne til guttungen i en slik ramme og skal gjøre det samme med lillesøster sine :)

Back
Topp