Hentesett

Jeg tror jeg får av mammaen til ei venninne (litt usikker på hvor stort hun strikker der). Hvis ikke kommer jeg til å strikke en ullbukse med en enkel jakke ev. genser med knapp på ene skulderen.

Jeg kan ikke strikke jeg:-/ og har heller ingen blivende besteforeldre som kan gjøre det, så dålig med et slikt sett her i huset:-( men ein kollega av meg strikker en slik da:-)

Vis vedlegget 149570
Vet du hvor oppskriften til den er fra? Har en bestemor her som er helt vilt god på å strikke så tenkte å ønske meg denne til babyen;) :)

Min samboers mormor(oldemor til gutten) holder på å strikke et hentesett til oss :)

Jeg leter etter mønster på et fint heklet hentesett... Kan ikke strikke, men VIL lage selv ;-)

Jeg har veldig lyst på strikket hentesett. Men er redd det skal bli for varmt for han siden det er i slutten av april, men er jo ikke sikkert det blir så varmt heller. Her i landet kan en jo oppleve forskjellige årstider på den tiden. Kan jo være nærmere sommervær eller det kan være snøstorm... Hva tenker dere om det?

Jeg har veldig lyst på strikket hentesett. Men er redd det skal bli for varmt for han siden det er i slutten av april, men er jo ikke sikkert det blir så varmt heller. Her i landet kan en jo oppleve forskjellige årstider på den tiden. Kan jo være nærmere sommervær eller det kan være snøstorm... Hva tenker dere om det?
Jeg fødte i april i år og hadde strikket hentesett :) skal ha det denne gangen også :) er oftere kald enn varmt her i april. Kommer vel litt ann på hvor i landet man er, men ull puster jo og de trenger jo litt ekstra varme i begynnelsen :)

Jeg fødte i april i år og hadde strikket hentesett :) skal ha det denne gangen også :) er oftere kald enn varmt her i april. Kommer vel litt ann på hvor i landet man er, men ull puster jo og de trenger jo litt ekstra varme i begynnelsen :)
Det er sant nok det ja :)

Vår første ble født i august og hun hadde hentesett. Brukte strikkejakke på tur hjem fra sykehuset selv om det var 17 grader i skyggen.

Det skal være bra varmt ute før du kan ta en nyfødt med deg ut i kun "inneklær", de kan ikke regulere temperaturen sin selv og behøver to lag klær lengre enn vi gjør. ;)

Vår første ble født i august og hun hadde hentesett. Brukte strikkejakke på tur hjem fra sykehuset selv om det var 17 grader i skyggen.

Det skal være bra varmt ute før du kan ta en nyfødt med deg ut i kun "inneklær", de kan ikke regulere temperaturen sin selv og behøver to lag klær lengre enn vi gjør. ;)

Det er også sant :) Har pose til bilsetet og da, men skal vel gå bra ;)

0-3 mnd her også. Sist strikka jeg i 3 mnd, det var ALT for stort og det var litt kjipt. Hjalp ikke at gulljenta var 46 cm... Så her blir det minste str :)

Mormor strikker til lillegutt.. Eg sa eg ønska minste str.. Fikk 3 mnd til jenta mi. Og det var kjempe stort. Men mormor var vist glemt seg ut.. Så ho strikket hentesett i 6 mnd :p får finne noe annet og bruke den første tiden :p eg kunne låne ett sett. Men litt redd for og ødelegge det. Så vurderer og kjøpe ein God ull dress eller kjøpe strikka kler fra noen andre :p

Back
Topp