Hentesett

Johanne95

Flørter med forumet
Har dere fått tillaget eller kjøpt hentesett til beibin?:) evt kordan kleia tar du med selv i fødebagen?:) har veldig lyst på selvstrikka hentesett i merinoull, men e redd det ska bli for varmt? Legg gjerne med bilde :D

Jeg tenkte frøkna skulle få plukke ut hentesett, men har ikke kjøpt ennå.
Tenker du på klær til meg eller ungen?

Kommende mormor strikker hentesett i bomull! En fantastisk fin drakt :)

Strikker en kjappstrikket drakt i fin merinoull,som jeg tenker vi skal bruke sammen med en lang armer eller kort armer body og strømpebukse på vei hjem fra sykehuset..
Strikker stortsett bare i merinoull uansett årstid..

Her har svigermora til søstera mi strikka hentesett. Aner ikke hvordan det ser ut ennå, får det ikke før slutten av juni. Venter i spenning :D

Venninna mi har strikket lilla kjole og lue, så blir det hvit body, hvit strømpebukse og hvit cardigan over (hvis kaldt).
Ei annen venninne har strikket lilla teppe :love7

Har også fått en lignende romper.. Blir enten å bruke den, eller bare vanlige klær (body/strømpebukse)

Kommende mormor har strikket blå jakke og lue som prinsen ska ha på, så har jeg pakket med langermet og kortermet body, samt en strømpebukse ;)

Er greia liksom at hentesett skal være noe strikka :o? At det er "in" :p?

Er greia liksom at hentesett skal være noe strikka :o? At det er "in" :p?

Tror heller det er en gammel tradisjon, og at det ikke er så viktig at det er strikka nå lenger :) Både mine søsken og min mor hadde i alle fall strikka hentesett da vi ble født. Mamma insisterte på å strikke til babyen nå, men det kan hende at det blir for varmt sånn at vi bare bruker litt penere klær som vi har kjøpt :)

Min mormor har strikka hentesett til alle sine barnebarn, når de har fått sin første baby. I tillegg har eg fått søstera mi sine. Ho fekk av mormor og farmor då ho fekk sin første.

In og in... Det er en vanlig tradisjon. Men man gjør jo som man vil, er ofte stas for bestemødrene å få strikke hentesett :)

Ja tradisjon er vel mer riktige ordet :) utrolig fint da, og koselig tradisjon <3 får be hu kommende bestemor bli ferdig med settet snart :p

image.jpg image.jpg image.jpg Her blir det et av disse settene, kombinert med body og strømpebukse. Alt har kommende bestemor strikket:) nederste settet er i tynn ull/bomullmiks som passer dersom det mot all formodning skulle bli en varm sommer her i vest:p

• Liker
Reactions: H&H
Back
Topp