Hentesett

Vi skal ha strikket hentesett, som også skal brukes etterpå. Jeg fikk selv være med å strikke til nevøen min, og syntes det var stor stas! Vi har ikke bestemt et spesifikt hentesett, men skal se an de hjemmestrikka klærne vi har etter fødsel i forhold til hva han passer i. Så får mannen ta de med til sykehuset når han skal hente oss hjem :)

Eldste hadde på seg AC/DC t-skjorte hjem fra sykehuset etter pappans ønske, og denne gangen har jeg strikka ett sett selv som vi ska ha hjem fra sykehuset :) er egentlig ikke så viktig, men er jo ekstra gøy å kunne bruke noe man har laget selv i ventetiden! :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei jeg vet egentlig ikke hva det ligger i ordet hentesett heller, vi er der jo med babyen og drar hjem sammen :p ingen tradisjon her i gården :)

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Hadde det :) Var alt for varmt, så plaggene forsvant litt etter litt frem til bilen :p

Vi skal ha det. Vet ikke om det er noe tradisjon i familien siden vi er det første av "barna" på begge sider som skal ha barn, men for oss så er det "første" plagget litt stas. Er første bilturen, og nå skal vi klare oss selv uten barnepleiere som hjelper oss. Selvom det bare er vi som ser det så syns jeg det er hyggelig å gjøre litt stas på hjemreisen :)

Mamma holder på å strikke :-) vet ikke heilt hva mine søsken gjorde.... passe på å bruke det ofte før ho vokser ut av det :-)

Hadde hentesett i den forstand at det var et sett de hadde på seg når vi ble henta hjem fra sykehuset :P

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Mamma strikket et nydelig hentesett til gutten vår. Alt passet fint, utenom lua som var for stor! Lua brukte vi en stund etterpå, men settet var kun på på veien hjem mener jeg:) vil spare det til en evt nr to. Settet er ganske nøytralt så vil tro det kan brukes til jente også:)
Her er det tradisjoner for det og jeg er veldig heldig som har flere flinke strikkere i familien.

Brukte vare vanlige klær vi, en body, bukse, sokker og lue, samt et teppe.
Jeg bryr meg fint lite om klær i utgangspunktet, og jeg synes ikke det var så farlig hva han hadde på seg på den korte hjemturen.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Eldste hadde på seg AC/DC t-skjorte hjem fra sykehuset etter pappans ønske, og denne gangen har jeg strikka ett sett selv som vi ska ha hjem fra sykehuset :) er egentlig ikke så viktig, men er jo ekstra gøy å kunne bruke noe man har laget selv i ventetiden! :D

Så kult!!! :)

Ingen av mine har hatt. Mamma har strikket begge gangene men enste opp med str 62-68 begge gangene :(

Ingenting kjempespesielt her, men min mamma strikket et fint sett til storebror, og skal strikke et eget til lillebror nå :) Storebror sitt sett var alt for stort da og passet best da han var åtte måneder gammel ;p Settet som brukes som hentesett blir brukt mye etterpå også for vår del, ikke bare pakket vekk etter henting (som kanskje er mer tradisjonelt?) ;)

Har bare pakket med noe praktisk som ser litt stilig ut. Alle strikkasettene vi har er sikkert for store i starten. Bra det er flere her som ikke er så overopptatt av dette :-) Puuh

Jeg strikka et sett til eldste, men hadde ikke egentlig tenkt på det som hentesett. Bare at det var gøy at babyen min hadde noe mammaen hans hadde strikket selv til han, med kjærlighet i hver en maske (og det var maange...) Vel, settet ble strikket aalt for stort, siden jeg ikke hadde peiling på størrelser, og vi brukte bare vanlige klær hjem :) (tror faktisk det var noe arveklær også...) Det ble forresten godt brukt når det passet, så var ikke strikket forjeves ;)

Til minsta strikket jeg også et eget sett. Det ble med på sykehuset og brukt hjem. Ble også godt brukt senere, spesielt sparkebuksa :)

De brukte vanlige klær som hentesett. Hadde jeg fått strikka hadde jeg brukt det, både til vanlig og utenom. Elsker strikka klær. Det er bare det at ingen hos oss strikker.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Har bare pakket med noe praktisk som ser litt stilig ut. Alle strikkasettene vi har er sikkert for store i starten. Bra det er flere her som ikke er så overopptatt av dette :-) Puuh
Hehe ja jeg har følt at jeg nesten er den eneste som ikke har noe superforhold til hentesett - på nippet til dårlig samvittighet ;) men nå ser alt litt lysere ut!! Haha

Svigermor strikket hentesett, men mini druknet i det! Så han hadde på seg vanlige klær...

Begge gutta hadde samme hjemmestrikkede settet. Brukte det mye de første ukene :-) syns det er veldig koselig

Min mor strikket til eldstemann og mellomste brukte det samme. Vesla brukte mitt fra jeg var baby-litt tilfeldig, i grunn, men gutta sitt var en del større så siden hun passet mitt ble det brukt. Hun ble født om sommeren så en oversized ulljakke var litt unødvendig:-)

Jeg synes det er en koselig tradisjon. Fra gammelt av skulle barn kles i hvitt hjem fra klinikken og før det når det ble "presentert" for familien. Gjerne pyntet med bånd etc som reflekterte kjønn. Både mine søsken og jeg, og mine barn har reist hjem fra klinikken i hvitt/naturfarget strikketøy med fargede silkebånd. Vi bruker tøyet etterpå, selvsagt! Ulltøy til bebis får man jo alltid brukt.

Back
Topp