Hentesett

har bare hatt vanlige bomullsklær :) Men da de jeg syns er finest av det vi har hatt :) Bamse, mummi eller noe sånt :)

Hadde ikke noe spesielt til de to eldste. Svigermor strikket en jakke til minste.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hadde det samme settet som jeg og mine søsken brukte :) koselig synes jeg.

Har brukt tøflene litt i ettertid.

Sent from my iPhone

Familien min er veldig opptatt av alt sånt, men jeg visste ikke hva et hentesett var engang før søsteren min kom med et nydelig strikket hentesett i gave noen uker før termin. Var jo veldig koselig, da. Hadde det vært opp til meg (som ikke kan strikke for fem øre), så hadde jeg handlet helt vanlige klær på butikken, men i etterkant syns jeg det er gøy med bildene av jenta mi i det fine strikkasettet. :)

Sent from my iPad using BV Forum

Med lillegutt så hadde vi ikke noe spesielt hentesett, men jeg kjøpte noen fine klær før fødselen som jeg valgte ut at vi skulle bruke på han når vi skulle hjem fra sykehuset :) Dette var en vanlig body, bukse og en søt liten strikkejakke :)

Jeg hadde aldri hørt om det før en gang! Så ingen tradisjon hos oss, hva legger man i tradisjon egentlig? Lenge siden noen fikk barn sist i "familien" men hva er familie?
Hvis kusina mi hadde det til sine barn, er det da tradisjon?

Uansett, vi fikk et likevel, lua var håpløs så den ble bare brukt en gang.
Buksa var litt liten, så den fikk vi brukt de første 6-8 ukene.
Jakka var litt stor, så den fikk vi brukt masse!
Brukte den nesten hver dag i 3 måneder:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Mamma strikket en dress til han, hadde den på han på vei hjem fra sykehuset. Var ikke klassisk hentesett, og har blitt brukt i ettertid også. Tror ikke vi har noe tradisjon på det i familien, men syns allikavel det var litt koselig å ha på han noe mormoren hadde strikka når vi reiste hjem fra sykehuset :)

Februar-14 mamma <3

Til de to første var vi på butikken og kjøpte et sett med helt vanlige klær som hentesett. Ettersom vi arver mye klær syntes vi det var koselig å få kjøpe noe nytt til vår lille litt før fødselen. Til jentene fikk guttene være med pappa'n på butikken å kjøpe noe til de kom på sykehuset på besøk. Litt stas for dem å få være med å plukke ut noe :-) Har vært helt vanlige klær som vi har brukt mye, men vi har tatt vare på dem sånn at de kan ha dem når de blir store :-) Kanskje de en gang vil bruke de klærne til sine egne barn ;-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er ikke så viktig til meg men farmor kjøpte fin sett med sparkebukser og jakke så jeg vil vel bruke det. Det er også eneste klær til baby som er i str 50 (resten er 56 og mer) så kanskje blir det eneste sjanse å bruke dem :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Veit ikkje om det er tradisjon, har ikkje så mange å sammenligne med i familien som har fått baby- men trur det er veldig vanlig hos oss :) mi mamma er i allefall snart ferdig med hentesett til gutten vår, det var eit stort ønske for ho og veldig koselig syntes eg :)

Førstegangs - Desemberbaby <3

• Liker
Reactions: BMC
Hadde ikke noe til lille og blir nok å lage et nå, men mest fordi jeg får vinterbaby.
Har dog masse fine klær som duger like godt :)

Her er det tradisjon. Bestemor har stikket et nydelig et (kommende oldemor). Dette settet skal gå i arv. Settet er i ull så kommer til å bruke det til vanlig også, ikke bare på vei hjem fra sykehuset.

Vi hadde med hentesett til lillejenta vår, men endte opp med å bruke en stor bamsedress istedetfor :)

Litt utradisjonelle farger kanskje, men vi var fornøyd! Valgte mønster og farger selv, så strikket tanta til sambo:)

Vedlegg

• 1410114517099.jpg
    1410114517099.jpg
    41,4 KB · Visninger: 36
Har en bestemor som er en ivrig strikker, så vi "hadde ikke sluppet unna hentesette om vi hadde villet det, engang" :p

Mine er født på sommeren og dagen vi dro hjem var det skikkelig varmt, så ble ikke til at vi brukte noen strikkaplagg da. Men de hadde begge på seg matchende klær som vi har ramma inn sammen med andre ting fra barselsperioden.

Back
Topp