Hentesett

Epleskrott

Forumet er livet
VIP
Oktoberskatter 2014
Er det tradisjon for det hos dere? Hadde du det?

Skjønner det er veldig viktig for noen men ikke for andre. Her er det ikke viktig at det er et spes sett.. Jeg har forsåvidt strikka et ullsett til babyen men tror det er mer str 62 (målt med andre klær) så blir sikkert ikke til at vi tar med det på sykehuset.

Er det vanlig å kun bruke hentesettet på vei hjem fra barsel?

Sent from my iPhone using BV Forum

Med storebror kjøpte mannen min klær som skulle brukes på vei hjem. Denne gangen tar vi bare noe vi har.

Ingen av mine gutter har hatt det:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Eg hade bara ett vanligt sett fra hm. Ska ju bara hjem . De e ju ikkje full fest hjem.

Med storebror kjøpte mannen min klær som skulle brukes på vei hjem. Denne gangen tar vi bare noe vi har.
Jeg tenker noe ala dette nå... At pappa og storebror kan dra å handle noen klær når babyen kommer. Vi vet ikke kjønn denne gangen :)

Vi hadde et fint sett med body, sparkebukse og jakke fra benetton:)

Er ingen tradisjon for det i familien, men jeg syna det er koselig så begge har hatt hvert sitt hjemmestrikka sett. Ingen nødvendighet så klart da...

Her brukte vi ikke hjemmestrikka, begge er født på sommeren.
Men klærne de hadde på hjem fra sykehuset er innrammet :)

Hentesett er jo egentlig bare de klærne babyene har på seg på vei hjem fra sykehuset så sånn sett har alle hatt ett hentesett ;) men om det skal være noe spesielt eller ikke får bli opp til hver enkelt. Hadde litt dårlig råd med førstemann så hadde mest arv, men akkurat de første klærne han skulle ha på seg ville jeg ha helt nytt og ha kjøpt selv :) Denne gangen så har jeg bestilt ett hjemmestrikket hentesett av svigermor, tenker det kan være greit med litt varmere når det er januarbaby :)

I vår familie er det tradisjon at bestemor strikket hentesett :) Synes det er veldig koselig. Bestemor skal strikke til meg og, å siden vi får en februar baby så kan det være greit med noe godt og varmt :)

hadde ikke det til snuppa, og planen var egentlig kun å kjøpe noe søtt for å endelig slippe å ha på klærene de har på sykehuset ;)

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Ikke tradisjon her, bare tok med noen klær som hu hadde på hjem :)

Ingen tradisjon. Men, samboeren til pappa tilbyr seg og strikke, og hu er veldig flink. Alt kommer ann på om det passer eller er stort, om det blir brukt hjem fra sykehuset. Venter vinterbarn, så syns strikke sett et veldig kjekt :)

bruker denne (u)smart(e)telefonen

Hentesett er veldig pene og søte, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt ser vitsen med det. Mye enklere med en omslagbody og strømpebukse, og et hjemmestrikka ullpledd som også vil vare mye lenger og brukes mer.

Men klart, for noen er dette en viktig ting og det er bare kjekt. Fint vi er forskjellige :)

Ikke noe tradisjon, og spiller liten rolle for meg hva babyen kommer hjem i. Men ingen som er så voldsomme på strikking i min familie, så det kan jo Være derfor.

Storesøster fikk et nydelig strikket sett av min farmor. Hun var vel den i familien som var flink å strikke. Lillemann kom hjem i fleecedress fra hm :-)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Har vel ikke noe tradisjon for det, men svigermor ville gjerne strikke så lillemann får. Valgte kanskje et litt utradisjonellt et da, ikke så sukkersøtt og yndig som jeg har inntrykk av at slike sett ofte er. Valgte et jeg syns var fint og praktisk, som sikkert blir en del brukt den første tiden :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Hentesett er jo egentlig bare de klærne babyene har på seg på vei hjem fra sykehuset så sånn sett har alle hatt ett hentesett ;) men om det skal være noe spesielt eller ikke får bli opp til hver enkelt. Hadde litt dårlig råd med førstemann så hadde mest arv, men akkurat de første klærne han skulle ha på seg ville jeg ha helt nytt og ha kjøpt selv :) Denne gangen så har jeg bestilt ett hjemmestrikket hentesett av svigermor, tenker det kan være greit med litt varmere når det er januarbaby :)
Jojo men mange bruker dette settet kun på den turen :p

Syns d er litt råflott jeg da ;)

Jojo men mange bruker dette settet kun på den turen :p

Syns d er litt råflott jeg da ;)

Ja det er jeg helt enig i, tullete i grunnen... brukte de klærne flere ganger sist og kommer til å gjøre det nå også :) Og så skal jeg få kjøpt dukker etterhvert og kle opp i de settene og sette fram på hylla jeg har satt andre babyminner på :)

Her har begge hatt, eldste hadde en sparkebukse og et strikka sett for han er født i desember, mens minstemann hadde en blå joggedress for han er født i maimen dette ble brukt flere ganger og nå er det lagt vekk sammen med de få babytingene jeg har tatt vare på :)

Vi hadde ikke noe spes. hentesett. Tok på han en vanlig søt body og sparkebukse. :)

Back
Topp