Hentesett

Kan ikke strikke annet enn rett og vrang rett fram selv, så alt hjemmelaga jeg har er fra svigermor og mamma :) jeg eier virkelig ikke evne til det rett og slett. Til tross for flerfoldige timer med prøving. Må nok bare innse at min kreativitet og skapeevne ligger i billedkunst og formgivning, ikke håndarbeide :rolleyes:

Kan ikke strikke annet enn rett og vrang rett fram selv, så alt hjemmelaga jeg har er fra svigermor og mamma :) jeg eier virkelig ikke evne til det rett og slett. Til tross for flerfoldige timer med prøving. Må nok bare innse at min kreativitet og skapeevne ligger i billedkunst og formgivning, ikke håndarbeide :rolleyes:

Heldig du er! Her har mange i familien strikket veldig mye fint, men ingen hentesett eller noe lignende :)

Ååå, nydelig! har så lyst på hentesett til den lille prinsessa, men jeg kan ikke strikke! :(

Hentesett er nydelige! Men jeg driver og strikker et teppe i mykt hvitt blandingsgarn mellom ull og akryl som ikke loer som jeg skal tre enten rosa eller blått bånd gjennom. Da kan jeg bruke det i hele spedbarnstiden :) Da behøver du kun å strikke rette på pinne. Det er svært lett, og hvis du går inn hit http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php så kan du se strikkevideoer og lære deg det :)

Hentesett er nydelige! Men jeg driver og strikker et teppe i mykt hvitt blandingsgarn mellom ull og akryl som ikke loer som jeg skal tre enten rosa eller blått bånd gjennom. Da kan jeg bruke det i hele spedbarnstiden :) Da behøver du kun å strikke rette på pinne. Det er svært lett, og hvis du går inn hit http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php så kan du se strikkevideoer og lære deg det :)

Ååå, tusen takk! Kanskje jeg endelig klarer å lære meg vrangstrikk.. :D

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å strikke selv, da jeg tenkte at ull i mai som blir fravokst på noen uker var tullete. Så nå sitter jeg har da og panikkstrikker på jakke og bukse, for hva slags strikkemamma hadde jeg vært hvis tulla ikke kommer hjem i hjemmestrikk?! Hehehe... Tror redebyggingen har satt inn her ganske godt hvertfall. Hvis det ikke blir ferdig er det hvertfall et ferdig teppe jeg har strikket å ha rundt Liten i bilstol og sånt på vei ut. Og silkelue som er nesten helt ferdig.

Ei venninne strikker :) Har ikke fått det ennå.

Mamma har strikket trøye, lue og sokker, og et helseteppe i ull!!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

mamma har strikket mange sett med klær, alt i fra sparkebukse,jakker,luer,sokker\tøffler,helseteppe\tepper så jeg har masse og velge mellom..har med i sykehus baggen,så kan jeg velge etter str.når lille har kommet ut:)

mamma har strikket mange sett med klær, alt i fra sparkebukse,jakker,luer,sokker\tøffler,helseteppe\tepper så jeg har masse og velge mellom..har med i sykehus baggen,så kan jeg velge etter str.når lille har kommet ut:)
Heldig!!!!:smiley-bounce015

Jeg får et hentesett av min bestemor :) Det er nesten ferdig, manglet bare litt Silkebånd ved siste statusrapport :) Legger ut bilde så fort det kommer i hus!

Sent from my iPhone using BV Forum

Her blir det nok kjøpeklær. Har en bestemor som ville strikke eller få noen til å strikke, men vår smak kræsjet helt, og hun nekter å strikke noe hun synes er stygt. Har prøvd å si at det er hverken hun som skal ha det eller bruke det, men på det øret er hun visst helt døv :p med første så hadde hun body og bukse, og strikket jakke og lue fra min tante.

Her blir det nok kjøpeklær. Har en bestemor som ville strikke eller få noen til å strikke, men vår smak kræsjet helt, og hun nekter å strikke noe hun synes er stygt. Har prøvd å si at det er hverken hun som skal ha det eller bruke det, men på det øret er hun visst helt døv :p med første så hadde hun body og bukse, og strikket jakke og lue fra min tante.
Huff, det hørtes jo vanvittig kjedelig ut. En av dere må ha en rar smak for å ikke kunne enes om et hentesett til baby :p Det lille ekstra med hjemmestrikket synes jeg, syndbestemoren er så stri da :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp