Hentesett

Så fint!! :D

Ønsker meg også hentesett, men tror vi får kjøpe noen fine plagg i stedet. Mamma strikker masse til oss, men hun vil helst strikke klær som er litt større, så vi kan bruke de lengre, og det skjønner jeg jo godt :-)

Noen som har tips til hvor vi kan finne noen pene plagg å kjøpe? Har lyst på noen spesielle klær til hjemreisen selv om de ikke er hjemmelagd :-)

Kappahl!! ;-) de har utroolig mye fint!

Huff, blir helt deppa når man snakker om hentesett!

Min mormor strikket DET fine hentesettet da kommende storebror ble født. Elsket det og brukte det mye i ukene etterpå :) MEN så en dag streika vaskemaskinen, og jeg la en haug med våte, fargede ullklær på gulvet. Jeg oppfattet ikke at de delvis ble liggende oppå det stort sett hvite hentesettet, og det fikk noen skikkelig stygge, brune flekker som ikke gikk vekk :( :(

Om hun ikke strikker et nytt et (har ikke spurt, bl.a. fordi min morfar har vært veldig syk i en lang periode) så skal jeg bare ha på noen vanlige klær.

Her er ingen flinke til å sy/hekle osv...
Jeg syns vi likevel får verdens søsteste hentesett...fikk av svigers:D

Her skal mamma strikke et sett, men blir nok bittelitt større slik at det ikke blir hentesett, men kanskje passe litt lengre, vi gjorde det slik til storebror også så hadde vi bare på noen fine andre klær når vi dro hjem fra sykehuset :-)

Skal legge ut bilde av hentesettet jeg har strikket etter at vi har flyttet. Nå ligger det nedpakket i ei eske et sted...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Er det en greie med at hentesett skal være hjemmestrikket? Har jeg ikke hørt om før..
Det er vel valgfritt om man vil ha hjemmestrikket, eller om man kjøper.
Men jeg synes det er koselig å ha et hentesett jeg har strikket selv :)

Er det en greie med at hentesett skal være hjemmestrikket? Har jeg ikke hørt om før..

Det er nok en tradisjon i mange familier, iallefall her jeg kommer fra, Men er nok like mange som ikke har strikkesett :-) Vi skal ikke ha det.. Jeg strikker ikke så avansert selv, så det er mamma som tar seg av babystrikkingen, og hun foretrekker å strikke klær som er litt større enn nyfødt, siden de vokser så fort utav det. Så vi har kjøpt et ekstra fint antrekk han skal ha på istedet :-)

Jeg skjønner... Mamma har alltid strikket til barnebarna, så vi får et kjempefint sett til babyen når den blur større. Føles litt bortkastet å strikke til fødsel.. det er jo vokst ut av før man vet ordet av det, men det er sikkert et fint minne å ha.

Back
Topp