Hentesett

Amahel

Forumet er livet
Juli13-jentene
Ja nå har jeg altså begynt å tenke på dette også.
Kan være greit å ha klart :)

Her har jeg valget mellom å strikke noe selv eller dette settet jeg kjøpte i London sammen med dette blå helseteppet :)

Hentesettet.jpg

Noen som har gode tips til lettstrikkede hentesett?

Det var jo nydelig søtt det på bildet da :-) vet at det finnes noen oppskrifter på omslagsjakker som visstnok er relativt enkle å strikke,lurer på om det er Nøstebarn som har oppskrift.

Jeg tror jeg kommer til å kjøpe noe relativt luftig noe, siden det er julibaby. Søster kan strikke for meg,men føler ikke jeg trenger noe tykt og varmt iallfall. Tankene mine er på saken for tida :-)

Her er somrene så ustabile.
Vi kan like gjerne ha 10 grader og sur vind som opp mot 20 grader og nydelig sommervær.
Så egentlig er det litt vanskelig å bestemme det nå.
Men dette settet er passelig for både litt kalde dager og mer varme dager liker jeg å tro.
Er jo bare å pakke mer inn med tepper evt om det er kaldere.

Sette var kjempe søtt!

Og så kan du jo så om buksa vi skal til p strikke kan brukes som deler av et hente sett?

Sette var kjempe søtt!

Og så kan du jo så om buksa vi skal til p strikke kan brukes som deler av et hente sett?
Ja det stemmer det, du nevnte vel også en omslagsjakke du?
Jeg kom på det nå at jeg tenkte kanskje det kunne være et fint hentesett? ;)

awwwww....hentesett....
Syns ditt var kjempekoselig.

Selv håper jeg at noen jeg kjenner klare å strikke noe fint til meg. Holder på med noe greier selv, men er redd jeg har laga det litt stort.. :oops:
Hvis ikkje blir alternativet at jeg må kjøpe noe (eller bare la han ligge naken i pleddet sitt :-P )

awwwww....hentesett....
Syns ditt var kjempekoselig.

Selv håper jeg at noen jeg kjenner klare å strikke noe fint til meg. Holder på med noe greier selv, men er redd jeg har laga det litt stort.. :oops:
Hvis ikkje blir alternativet at jeg må kjøpe noe (eller bare la han ligge naken i pleddet sitt :p )
Jo jeg liker jo dette veldig mye, men det er noe med å ha et strikkesett.....
Får se hvor langt jeg evt kommer med å strikke noe. Hvis ikke blir det dette tenker jeg :)

Kjempe fint var det :)
Eg skal ha en jakke,lue og sokker og en lett blonde bukse eller sparkebukse under :)

Del gjerne bilder om dere har ;)
Kjekt å få noe inspirasjon om jeg skulle ombestemme meg ;)

Jeg tenker på hentesett hele tiden om dagen, men klarer ikke bestemme meg for noe. Håper egentlig å finne noen som vil strikke eller hekle en jakke i bomull :)

Jeg tenker på hentesett hele tiden om dagen, men klarer ikke bestemme meg for noe. Håper egentlig å finne noen som vil strikke eller hekle en jakke i bomull :)
Nei det er ikke lett.
Men jeg kommer nok til å strikke en bukse og jakke som jeg kan ha som alternativ til hentesett hvertfall ;)
Må bare bli ferdig med nåværende prosjekt :)

Skulle virkelig ønske jeg kunne strikke. Har prøvd flere ganger, men fikser det virkelig ikke. Hater det!

Vi har heller ikke bestemt oss, men tenker det blir noe hjemmestrikk av noe slag. Har en strikka jakke som pappan hadde da han var baby som vi kommer til å bruke som del av hentesett. Det syns jeg er litt stas :)

Vi har heller ikke bestemt oss, men tenker det blir noe hjemmestrikk av noe slag. Har en strikka jakke som pappan hadde da han var baby som vi kommer til å bruke som del av hentesett. Det syns jeg er litt stas :)
Åååå det hørtes jo kjempe stas ut da :)

Snart ferdig med teppe nå som hører til hentesettet, kan legge ut bilde når alt er ferdig:) skal levere det til mamma, så skal hun feste alle tråder (verste jeg vet!) og kjøpt inn både rosa og blå knapper/silkebånd, som hun skal ordne når babyen er født og vi vet kjønnet:):)

Jeg strikker mye, gjerne på bestilling / mot betaling. Har lova en mariusgenser til min stemor, som jeg tipper er ferdig i mai en gang (kanskje mot slutten av mai, avhengig av hvor trøtt jeg er om kvelden). Er ledig for oppdrag etter det, men mulig det blir knapt med tid til å strikke hentesett til de som har termin tidlig i juli. Om jeg blir gående 3uker og vente på prinsen i juli, kan det bli ganske bra produksjon da...

ImageUploadedByBV Forum1366297528.508478.jpg

Hentesettet mitt. Samme mønsteret på teppe som jeg glemte å ta bilde av:)

Back
Topp