Hentesett

Hørtes nydelig ut:D kanskje eg skal høre med mamma om ho kan strikke noe:)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum

ja det blir kjempe lekkert. :)

Det settet som jeg la ved nå er utgangspunktet. bare at jakka blir hvit, og sauen bytta ut med krone. :D

Vedlegg

Har et nydelig hentesett som ble strikket til første. Men fikk ikke brukt det til henne da hun var altfor stort for henne. Så kanskje vi får brukt det til babyen som kommer nå. :-)

Hentesettet vi hadde til førstemann duknet han i, men brukte det alikevel, tradisjon tro :drunken_smilie
Denne gangen er jeg usikker på hvilket mønster vi skal velge til lillebror, er mye fint! :dance008 Blir vel kanskje Sandnesgarn denne gangen også, i alle fall babyteppe.

Må innrømme at jeg ikke er så opptatt av hentesett / hva vi tar lille med hjem i. Tenkte ikke så mye på det forrige gang heller.. Men synes det er kjempekos å strikke små søte ting, så blir vel noen plagg og vognteppe og sånn til lillesøster :)

Kan man finne oppskrifter på nett? som er lette? som kanskje jeg selv kan klare? =) hehe!! Jeg får gutt forresten, om noen har fine hentesett-oppskrift de kan tipse meg om! =)

Sjekk ut garnstudio.com. Det er sååååå mye fint der :-D

Dropsdesign har også mye fint, og mønstrene skal ligge ut på nett gratis. Jeg bruker vanligvis sandnes eller dalegarn. Holder på med dress, lue, votter og sokker i str. 6 mnd så han har til høsten. Hentesett strikker jeg ikke, for jeg har tatt vare på det mamma strikket til storebror. Flott sett i ubleket hvit babyull. Et lite tips til de som strikker selv, bruk ordentlig babyull fra Dale, jeg vet at nille har billigere babyull, men min erfaring er at plaggene blir stivere og ikke så fine i fasongen med billigull...

306645_10152432377615052_483569509_n.jpg

DETTE vil vi ha :D Svigerinnen min har sagt seg villig til å lage :)
Svigermor strikket faktisk det til tulla vår. Brukte jakka og lua til hentesett sammen med en annen hvit strikkabukse.. Veldig skjønt.. Men buksa er veldig tjukk pga blomstermønsteret.

Passer ikke så bra å bruke igjen til gutten vår da :p

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Back
Topp