Hentesett

Ruger

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
Flere som strikker hentesett?
Var å kjøpte garn og oppskrift til hentesettet vi skal bruke. Falt pladask for en til dale garn: http://www.dalegarn.com/images/misc/201008300605343.pdf nr 22903. Jakke, sokker og lue blir i korall, mens buksa blir i ubleket hvitt <3 Gleder meg til å se det ferdige resultatet :)

Jeg skal strikke hentesett til lillen min :) Egentlig skulle gudmoren gjøre det, men som student og kommende brud har hun nok å henge fingrene i fremover :)

Har ikke helt bestemt meg for hvilket sett jeg skal strikke, kikker litt på Dalegarn, Sandesgarn og Ravelry før jeg drar å kjøper inn garn etter ordinær ultralyd :)

Settet du har valgt er nydelig :) Er veldig glad i havskummønsteret selv.

Det var helt nydelig det settet der! :D

Har ikke bestemt meg for noe spesielt.. isåfall tror jeg at jeg skal be svigermor strikke noe - jeg har nok med de prosjektene jeg har planlagt nå... :)
Skal straksens begynne på denne, men ikke som hentesett :)

mormor strikket hentesett sist, men denne gang tror jeg vi bare tar vanlige klær. det var så upraktisk for oss med det hentesettet vi skulle bruke at det ble vanlig body og for store klær sist, hjem kom vi uansett velger heller å strikke noe litt større klær, for strikka klær syns jeg er upraktisk hos spedbarn. fra 3 mnd er det bedre, men vi bruker det lite uansett. Så tror vi kjøper en helt vanlig dress å har som "hentesett"

Har faktisk ikke tenkt på noe hentesett. Takk for tips :D
har selv strikket lester, men de er for 6 mnd-1 år.
Også en lue for nyfødte å nå holde på med et helseteppe til babyen.

Har ei venninne som har strikka hente sett. Og fikk bilde av det i dag, eneste som manglet er lua. Det er i beige og eple grønt, sånn at det passer uansett kjønn.

bjlind skrev:
mormor strikket hentesett sist, men denne gang tror jeg vi bare tar vanlige klær. det var så upraktisk for oss med det hentesettet vi skulle bruke at det ble vanlig body og for store klær sist, hjem kom vi uansett velger heller å strikke noe litt større klær, for strikka klær syns jeg er upraktisk hos spedbarn. fra 3 mnd er det bedre, men vi bruker det lite uansett. Så tror vi kjøper en helt vanlig dress å har som "hentesett"

Signerer denne. Usikk r på om dte er veldig praktisk med ullklær, spesielt i begynnelsen av august hvor det kan være varmt. Skal i gang med en fanadress, men den strikker jeg fra str. 3 mnd.

Ja i august er til og med bomullstrikk varmt syns jeg. fikk i mai i fjor og kunne bare glemme å bruke noe av det mormor hadde strikka, så vi har masse ubrukte strikkaklær. nå har jeg satt hu i gang med å strikke til neste vinter, da blir det mer behov for det. er jo så syns, fins jo såå masse fint i strikk :D

Hvorvidt ull er for varmt eller ikke kommer jo også endel an på hvor i landet man bor :)

Jeg kommer til å strikke bare hentesett og noen bodyer, sokker og luer som er passe i ca 0-3 mnd, samt tepper (tepper er kjekt). Utover det blir det meste strikket i 3 mnd og oppover i str.

Skal vel også sies at trøndersommere ikke nødvendigvis er varme, og ull puster!

Back
Topp