Hentesett på sommeren

sommerbaby<3

Flørter med forumet
Skal dere som får sommerbaby, skal dere bruke hentesett? Jeg har lyst til å strikke Hentesett til sommerbabyen vår, men usikker på om man får bruk for det i slutten av juni?

Hva tenker dere?

Last edited:
Vi hadde hentesett til forrige, som er født i juli. Ble strikket både bukse og romper slik at vi hadde valg om det var veldig varmt, noe det faktisk var. Kommer til å ha hentesett til neste også :love7

Jeg hadde faktisk ikke ullsett til mine mai(nesten juni)barn. Men tror helt ærlig ikke det hadde gjort noe med en søt tynn selebukse/romper eller tynn ulljakke. Det er jo så fint å se tilbake på også :love017
Hadde hjemmesydd sett i bomull til yngste maibarn da. Var veldig kos det også.

Vi reiste hjem på en varm septemberdag sist og jenta var helt kokt, så vi er nesten litt traumatiserte :bag::hilarious: Denne gang kommer vi derfor bare til å ha bomullsklær og tynn ullue, og et ullteppe til å legge over bare :hilarious: Vi har også kun 10-15 minutts kjøretur. Førstejenta var veldig varm av seg, fikk ikke brukt noe av det søte strikketøyet vi fikk av familie, hadde lenge dårlig samvittighet for det faktisk - som er helt unødvendig

Last edited:
Skal dere som får sommerbaby, skal dere bruke hentesett? Jeg har lyst til å strikke Hentesett til sommerbabyen vår, men usikker på om man får bruk for det i slutten av juni?

Hva tenker dere?
Jeg fødte i midten av mai en sommer det var ganske varmt i Oslo, brukte ingenting av ullet jeg hadde kjøpt hele sommeren.

Her har kommende bestemor strikket hentesett i Dale (lille?) Lerke, som er blanding av bomull og ull, og litt svalere. Hentesettet har romper og jakke, så tenker det blir bra i slutten av mai.

Jeg har strikket hentesett i cashmere som er litt lettere enn ull og jakken har mye hullmønster slik at den er luftig. Så skal jeg strikke en fin romper i tilfelle det er en varm dag :happy:

Her har kommende bestemor strikket hentesett i Dale (lille?) Lerke, som er blanding av bomull og ull, og litt svalere. Hentesettet har romper og jakke, så tenker det blir bra i slutten av mai.
Det garnet vil jeg også bruke! Hvilket hentesett har hun strikket? ☺️

Back
Topp