Hentesett på sommeren

sommerbaby<3

Flørter med forumet
Skal dere som får sommerbaby, skal dere bruke hentesett? Jeg har lyst til å strikke Hentesett til sommerbabyen vår, men usikker på om man får bruk for det i slutten av juni?

Hva tenker dere?

Last edited:
Vi hadde hentesett til forrige, som er født i juli. Ble strikket både bukse og romper slik at vi hadde valg om det var veldig varmt, noe det faktisk var. Kommer til å ha hentesett til neste også :love7

Jeg hadde faktisk ikke ullsett til mine mai(nesten juni)barn. Men tror helt ærlig ikke det hadde gjort noe med en søt tynn selebukse/romper eller tynn ulljakke. Det er jo så fint å se tilbake på også :love017
Hadde hjemmesydd sett i bomull til yngste maibarn da. Var veldig kos det også.

Vi hadde hentesett til forrige, som er født i juli. Ble strikket både bukse og romper slik at vi hadde valg om det var veldig varmt, noe det faktisk var. Kommer til å ha hentesett til neste også :love7
Det var smart å strikke begge deler, så man har mulighet til å gå for noe varmere/kaldere.

Vi reiste hjem på en varm septemberdag sist og jenta var helt kokt, så vi er nesten litt traumatiserte :bag::hilarious: Denne gang kommer vi derfor bare til å ha bomullsklær og tynn ullue, og et ullteppe til å legge over bare :hilarious: Vi har også kun 10-15 minutts kjøretur. Førstejenta var veldig varm av seg, fikk ikke brukt noe av det søte strikketøyet vi fikk av familie, hadde lenge dårlig samvittighet for det faktisk - som er helt unødvendig

Last edited:
Skal dere som får sommerbaby, skal dere bruke hentesett? Jeg har lyst til å strikke Hentesett til sommerbabyen vår, men usikker på om man får bruk for det i slutten av juni?

Hva tenker dere?
Jeg fødte i midten av mai en sommer det var ganske varmt i Oslo, brukte ingenting av ullet jeg hadde kjøpt hele sommeren.

Her har kommende bestemor strikket hentesett i Dale (lille?) Lerke, som er blanding av bomull og ull, og litt svalere. Hentesettet har romper og jakke, så tenker det blir bra i slutten av mai.

Jeg har strikket hentesett i cashmere som er litt lettere enn ull og jakken har mye hullmønster slik at den er luftig. Så skal jeg strikke en fin romper i tilfelle det er en varm dag :happy:

Her har kommende bestemor strikket hentesett i Dale (lille?) Lerke, som er blanding av bomull og ull, og litt svalere. Hentesettet har romper og jakke, så tenker det blir bra i slutten av mai.
Det garnet vil jeg også bruke! Hvilket hentesett har hun strikket? ☺️

Jenta mi er født i juni. Hadde med to hentesett. Et med jakke og strømpebukse og en romper. Ble til at vi brukte romperen da det var varmt da vi skulle hjem. Men fikk brukt hentesettet senere :) kløverstrømpebuksa fra kfo var mye i bruk.

IMG_4976.jpeg

Vi har fått denne strikket av en venninne :Heartred Tar også med noe alternativt om det er veldig varmt. Men vi bor 2 min unna sykehuset, så er nok ikke veldig nøye egentlig :hilarious:

Måtte ha eget hentesett til lillesøster :Heartpink
Min mor strikker dette + en romper om det skulle bli veldig varmt sommervær.
På storesøster var hentesettet ganske stort slik at vi fikk brukt det en del ganger :)
1000080686.jpg

Back
Topp