hentesett - lage selv?

ades

Blir kjent med forumet
Vet ikke om det finnes tråd om dette her da, men lager en uansett;)

Jeg er ikke så veldig flink til å strikke eller lage ting selv, men har utrolig lyst til å prøve meg på å lage hentesett til babyen. Men med tanke på at det blir en sommerbaby vet jeg ikke om det kan bli litt varmt med strikket tøy. Er det noen her som skal strikke hentesettet? :anyone Mulig at jeg spør dumt her, men trenger hjelp:oops: romper.jpg
Kanskje noe sånt?
 
Om du går inn på "Augustdamenes viktigste tråder" finner du en link til tråden "hobbytråden " (eller noe i den duren, der samles alle strikkeinnleggene og mye hjelp og tips å få ;)
 
WP_20140330_001.jpg
Dette strikka mamma til min augustgutt i 2010 <3
 
Fant et utrolig mykt garn på sparkjøp: "Emilie". Ikke ull, men akryl el noe blanding.. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Akryl er vel ikke så anbefalt?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Akryl er vel ikke så anbefalt?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tenkte det samme, var usikker men ble mer sikker når flere stilte spm :) Er veld veldig klamt/tett med akryl tror jeg. Ville valgt ren bomull..
 
Det var noen nydelige hentesett som var avbildet her :) Jeg ville brukt bomull eller tynn ull. Selv bruker jeg ull hele året, det er jo temperaturregulerende :)

Akryl ville jeg holdt meg langt unna uansett. Det er helt pyton å ha på seg


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Da har jeg begynt på sparkebuksen til hentesettet :)


Gutt 11
Gutt aug/sept 14
 
Jeg skal strikke selv, og det blir i babyull :) drops sin om jeg ikke tar helt feil(har ikke oppskriften for hånda akkurat nå). Siden jeg bor i nord så er de fleste hete sommerdager passert så sent i august, så da blir det tynn babyull :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Denne skal svigermor prøve seg på til oss! :) overlater håndarbeidet til hun som kan det ;)

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app
 

Vedlegg

  • 1397853395241.jpg
    1397853395241.jpg
    21,2 KB · Visninger: 48
Denne skal svigermor prøve seg på til oss! :) overlater håndarbeidet til hun som kan det ;)

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app
Denne dressen har jeg i lysbrun:) veldig fin:) blir nok å bruke den nå og bare bytte knappene som nå er rosa hvis det blir en gutt:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp