Hentesett i april?

lykkeliten90

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Svigermor har strikket hentesett til begge de to vi har fra før, og vil selvsagt også strikke til denne:) de to andre har hatt ullbukse og jakke, lue og sokker, samt teppe.. Disse er født i kalde mnd. Men hva strikket man til baby i april? Ull/ bomull? Hm...

Ull er vel uansett alltid en vinner. Det virker jo veldig temperatur regulerende, trenger kanskje ikke tykkeste ulla da, men hva med en blanding av ull og silke?

Vi hadde ullsett i juni! ;D 30 juni faktisk! Ikke bukse da. Jakke, lue og sokker ;)

Ull regulerer temperaturen. Så det går fint:) er ikkje så varmt i Norge i april:) eller noen av dei andre mnd hehe :p baby ull er ganske tynn :)
Ja, det har jeg og hørt, men får visst varme unger jeg, for mine kan kun gå i ull på vinteren! Ellers koker de over!:p Men er og veldig glad i ull! Det er jo så deilig og mykt! Tenkte kanskje jeg skulle ønske meg hentesett med sånn sparkebukse uten bein, og en jakke...så kan det kanskje passe med ull... Og ha tynn strømpebukse og Body under. Andre forslag til fine oppskrifter og sett tas i mot med takk!:D

Har ei som skal strikke heldress i ull til vår baby :-) Så det blir nok det babyen skal ha på hjem . Har gardert meg med flere som vil strikke for oss. Siden begge bestemødre har slitasjegikt og ikke klarer å strikke mer. Og mora sjøl ikke er brukanes til å strikke annet enn luer og tepper :-p

Jeg tenker å strikke jakke og lue og bobleshorts som en kan ha strømpebukse under :) muligens i 50/50 ull og bomullsgarn

Det er jo ikke akkurat 25 varmegrader døgnet rundt i april. :p

Babyen behøver varme klær, og strikkasett kan brukes like godt i juli som januar :)

Hos oss er det enda minusgrader i april, så ullklær og dunpose er et must!

Ser ut som de fleste syns det passer med ull, så da går jeg for det! Aldri født i april, kun på vinter og høst, så dette er litt nytt for meg!:p Sikkert litt forskjell på hvor varmt det er i forskjellige deler av Norge også, og her hvor jeg bor, er det som regel vår i lufta i april, og så har jeg termin i midten av april og tror iallfall ikke babyen kommer før da mine to andre har kommet over termin:) derfor jeg blir litt usikker;) men tror det blir kort ullbukse med strømpebukse under, og en liten jakke, lue og sokker i tynn ull:Heartred og så strikker svigermor alltid teppe til den lille:Heartred hun er så glad i å strikke, så kan sikkert også ønske noe i bomull i tilleg:D

Babyen behøver varme klær, og strikkasett kan brukes like godt i juli som januar :)

I juli har aldri mine kunne hatt ull!:p Men alle unger er jo forskjellige;)

Og dunpose er uaktuelt her vil jeg tro... Men er jo forskjell på hvor en bor også!;)

Ull er vel uansett alltid en vinner. Det virker jo veldig temperatur regulerende, trenger kanskje ikke tykkeste ulla da, men hva med en blanding av ull og silke?
Ull og silke var jo ikke så dumt! Det garnet er jo super tynt, mykt og deilig! Og holder seg veldig godt i vask etter min erfaring!:)

I juli har aldri mine kunne hatt ull!:p Men alle unger er jo forskjellige;)
Og dunpose er uaktuelt her vil jeg tro... Men er jo forskjell på hvor en bor også!;)
Her kan det fint være 10-12 grader i juli, og da vil iallfall jeg ta på babyen en strikkajakke før vi går ut.

Dunpose bruker vi sålenge tempen er under 7-8 grader. Så det kan godt være ut mai her nord.

Her kan det fint være 10-12 grader i juli, og da vil iallfall jeg ta på babyen en strikkajakke før vi går ut.

Dunpose bruker vi sålenge tempen er under 7-8 grader. Så det kan godt være ut mai her nord.
Såpass! Ja, det er nok stor forskjell på hvor i landet en bor!:p

Oii.. Det er så mye jeg vet så lite om!! Dette blir vårt første barn, og jeg aner ikke hva vi bør kjøpe inn.... Blir nesten stresset av at dere har tenkt så langt, og vet så mye! Håper på en bratt læringskurve :-)

Back
Topp