Hente sett

SnoopyGirl

Betatt av forumet
Oktoberfruene 2018
Eg har fått stikket et hente sett men det er str 3 mnd og veldig stort.
Så lurte på om noen har tips til noe eg kan kjøpe å ha som ekstra tilfelle det blir alt for stort..

Her hadde vi lillelam dress str 68 da førstemann ble født. Funket, men den var jo gedigen. Denne gangen går jeg til innkjøp av en mindre dress i tillegg. Blir nok lillelam.

Lillelam sitt hentesett er veldig fint :Heartred Fåes i lysblå, lysrosa og beige. Men det koster jo litt da. Ellers går det an å bare kjøpe en annen fin ulldress med lue til f.eks.

Til førstemann strikket jeg selv og det var str 0-3 mnd. Var jo alt for stort, men fint fordet. Nå har vi fått strikket fra farmor og tror det er i samme størrelse. Det meste er jo litt for stort. Vanskelig å vite hvor store de blir også:p

Til førstemann strikket jeg selv og det var str 0-3 mnd. Var jo alt for stort, men fint fordet. Nå har vi fått strikket fra farmor og tror det er i samme størrelse. Det meste er jo litt for stort. Vanskelig å vite hvor store de blir også:p

Oki. :)
Det er jo helt sant. :)

Noen som har bilder av sine hentesett? Greit med litt inspirasjon :)
Har sett på lillelam sitt hentesett. Men synes det var litt stiv pris

Mannen kom hjem med dette i sommer, kjøpt selv[emoji173]️ veldig lyst til å bruke det som hentesett, men usikker på om genser er noe lurt og det ser litt stort ut selvom det står 0-3 mnd på! Men synes det er så fint, og han var såå stolt av handelen *smelt*

IMG_0157.JPG

Veit det kommer strikka heldress fra både mamma og svigerinne, så får ta en vurdering når det nærmer seg[emoji173]️

Mannen kom hjem med dette i sommer, kjøpt selv[emoji173]️ veldig lyst til å bruke det som hentesett, men usikker på om genser er noe lurt og det ser litt stort ut selvom det står 0-3 mnd på! Men synes det er så fint, og han var såå stolt av handelen *smelt*

Vis vedlegget 272066

Veit det kommer strikka heldress fra både mamma og svigerinne, så får ta en vurdering når det nærmer seg[emoji173]️

For en flink mann du har. Skjønner godt at du ble stolt :)

Dette er det mannen her har bidratt med
Snapchat-1985015201.jpg

For en flink mann du har. Skjønner godt at du ble stolt :)

Dette er det mannen her har bidratt med
Vis vedlegget 272082

Haha[emoji23][emoji23] ingen drakt her!! Men en body hvor det står «mommy, pack my diapers, i’m going fishing with daddy», og en hvor det står « I drink until i pass out, just like my daddy» med bilde av en tåteflaske[emoji85][emoji85] den sistnevnte syntes ikke hu mor noe om! Og så har han kjøpt to stk kapteins antrekk! Vi har båt og mannen gleder seg såå til vi skal ha med litjmann i båten[emoji23][emoji23]

Haha[emoji23][emoji23] ingen drakt her!! Men en body hvor det står «mommy, pack my diapers, i’m going fishing with daddy», og en hvor det står « I drink until i pass out, just like my daddy» med bilde av en tåteflaske[emoji85][emoji85] den sistnevnte syntes ikke hu mor noe om! Og så har han kjøpt to stk kapteins antrekk! Vi har båt og mannen gleder seg såå til vi skal ha med litjmann i båten[emoji23][emoji23]

Så koselig :)
Her gleder han seg til å ta henne med på fotballkamper.. så eg håper hun blir glad i fotball

Så koselig :)
Her gleder han seg til å ta henne med på fotballkamper.. så eg håper hun blir glad i fotball

Får satse på det[emoji173]️ her er det fjell, båt, fiske og jakt som er tingen! Bæremeis har vi allerede, og mannen driver å sjekker priser på pulk[emoji23]

Svigermor strikker dette settet fra Dale garn
E2C0461A-BD54-4106-AD3D-205B133EDBB8.jpeg

Gleder meg til vi får det :)

Vet svigermor holder på å strikke noe men aner ikke hvilken størrelse eller hvordan det ser ut:-)

Om det blir ferdig og er egnet fra hun er nogenlunde fersk så kanskje det blir med på sykehuset.

Ellers så kommer jeg bare til å ta med meg noen «vanlige» klær. Boddy/strømpebukes/nattklær

Har aldri helt forstått hva som er så viktig med det hentesettett, men så liker jeg at ting er enkelt å praktisk, så kanskje jeg bare har en litt anen tankegang:):hilarious:

Jeg ser heller ikke helt viktigheten med fint hentesett, for det er vel ingen som ser det utenom meg og barnefar uansett? Eneste jeg tenker er at mamma hadde nok satt pris på å få et bilde av ganske nyfødt baby med noe hun har strikket, det er jo kos :)

Sånn praktisk sett må jo babyen uansett ha noe varmt å reise hjem i, holder ikke bare med body og strømpebukse i oktober - så håper noe av strikkatøyet jeg har fått passer, ellers får jeg sende ut pappaen for å kjøpe en ulldress :) Jeg syntes det er så vanskelig med størrelser, så tørr ikke kjøpe så mye enda!

Jeg ser heller ikke helt viktigheten med fint hentesett, for det er vel ingen som ser det utenom meg og barnefar uansett? Eneste jeg tenker er at mamma hadde nok satt pris på å få et bilde av ganske nyfødt baby med noe hun har strikket, det er jo kos :)

Sånn praktisk sett må jo babyen uansett ha noe varmt å reise hjem i, holder ikke bare med body og strømpebukse i oktober - så håper noe av strikkatøyet jeg har fått passer, ellers får jeg sende ut pappaen for å kjøpe en ulldress :) Jeg syntes det er så vanskelig med størrelser, så tørr ikke kjøpe så mye enda!

Nei det er sant, har allerede ullfleace dress og bilstol pose så tar kanskje med begge to av de også så ser vi:-)

her er det mormoren som fikser hente sete. Får ikke se det før hun kommer på klinikken med det. Sånn det funker hos oss hvertfall, men er noe kjøpt da ingen av oss er strikkere

Back
Topp