Hente barn tidlig barnehagen

Jeg kunne aldri ha hatt det slik at jeg måtte levere når bhg åpner kl 07.00 og hente ved bhg slutt 16.30. Det er jo mye lengre enn en arbeidsdag for voksne... Da måtte vi ha tatt noen grep i forhold til hvor en jobber og avstand til bhg osv. Jeg kunne ikke levd med å se barnet mitt så lite og å bruke barnehagen så mye.

Her leveres likemann rundt 08.00 og hentes som regel 15.05. Vi jobber 100% begge to.
Samme her
Vi hadde en uke til sammen I løpet av bhgtiden hvor vi måtte levere 7.15 og hentet kl 16.15, det var nok så da gikk jeg ned i stilling
 
I vår barnehage er det få barn når pappaen leverer 7.15, og enda færre når jeg henter igjen 15.45. Tror/vet at det er flere hjemmeværende, og at mange jobber mye nærmere enn oss. Vi har 45 min å kjøre til jobb begge to, i hver vår retning. Begge jobber 100 %, og har jobber der redusert tid = redusert lønn og lite annet. Dessuten trenger jeg å jobbe og bruke hodet for å være en god mamma, og mini stortrives i barnehagen. Tilpasningen vi har gjort er at jeg, som har flexitid, jobber 7-15 i stedet for normalt 8-16. Så jobber minst en av oss litt om kvelden etter at mini har lagt seg. I tillegg bestiller vi mat på kolonial.no, sånn at vi slipper å handle på vei hjem.

I starten hadde jeg dårlig samvittighet for personalet som måtte passe bare min sønn mot slutten av dagen, men nå tenker jeg som så at jeg betaler barnehagen for ni timers pass i perioden 6.45-16.45, så om jeg velger å bruke de timene tidlig eller sent på dagen så er det opp til meg. Mini stortrives, og får en helt annen stimulans i barnehagen enn hva jeg/vi klarer å gi han hjemme i en hektisk hverdag. Vi får stort sett to-tre timer sammen fra jeg henter han til han er i seng, men de timene er forbeholdt bare han. må selvfølgelig lage middag og slikt, men det er ikke telefon/nettbrett/jobbing/handling eller annet. Det tar vi når han sover.

Så lenge jeg ser at mini har det bra orker jeg ikke være med på konkurransen om å ha kortest mulig barnehagedager.
For meg er det ingen konkurranse, det handler om hva jeg og pappaen synes er ok for vårt barn og vår familie.
 
Jeg kunne aldri ha hatt det slik at jeg måtte levere når bhg åpner kl 07.00 og hente ved bhg slutt 16.30. Det er jo mye lengre enn en arbeidsdag for voksne... Da måtte vi ha tatt noen grep i forhold til hvor en jobber og avstand til bhg osv. Jeg kunne ikke levd med å se barnet mitt så lite og å bruke barnehagen så mye.

Her leveres likemann rundt 08.00 og hentes som regel 15.05. Vi jobber 100% begge to.

Samme her
Vi hadde en uke til sammen I løpet av bhgtiden hvor vi måtte levere 7.15 og hentet kl 16.15, det var nok så da gikk jeg ned i stilling

Noen må faktisk jobbe 100%, hva skal man gjøre da?
 
Vi jobber mer enn 100% begge to. Klarer å få til korte barnehagedager allikevel. Kommer an på hva slags jobb, hvilke arbeidstider, fleksibilitet, reisevei osv.

Tror ikke man kan bo på landet hvor det er veldig begrenset med jobbmuligheter da. Her må man gjerne kjøre litt om man ikle overlever å jobbe på en fabrikk. Jeg hadde fått såpass dårlig livskvalitet av å stå i en fabrikk året rundt, at jeg tror ikke jeg hadde egnet meg som
Mamma da :eek:
 
Tror ikke man kan bo på landet hvor det er veldig begrenset med jobbmuligheter da. Her må man gjerne kjøre litt om man ikle overlever å jobbe på en fabrikk. Jeg hadde fått såpass dårlig livskvalitet av å stå i en fabrikk året rundt, at jeg tror ikke jeg hadde egnet meg som
Mamma da :eek:

Jeg kjører 45 min hver vei. Synes det er for langt. Men siden pappaen jobber rett ved går det (sammen med fleksible arbeidstider på oss begge).

Det er nok ikke like lett over alt og i alle yrker. Men som sagt det handler ikke nødvendigvis om man jobber 100% eller ikke, men hva slags jobb og jobbtider man har.
 
Back
Topp