Henriette22

baby070707

Glad i forumet
Hvordan går det med sovinga? Jeg leste at dere har begynt med medisin? hva slags? og fungerer det fortsatt? hvordan går legginga? Send gjerne en pm hvis du ikke vil ta det her [;)] [:)]

Jeg er også spent...dytter gjerne!!! Håper det går bedre, Henriette[:)]

Det håper jeg også[:D]

så koselig at du tenker på oss![:)]

jeg ble rett og slett så sliten,at vi har nå fått noe som heter Vallergan til henne.
hun sover nå hele natten,men det tar fortsatt tid før hun sovner.[&o]

før vi begynte med "medisinen" sto hun og skrek i 3-4 timer,og nå alt fra 1/2 time- 1 1/2. så det har jo blitt bedre!

Vallergan ja, ganske streke sove/beroliggende tabletter.

Bra det fungerte for dere, håper det fortsetter sånn nå, også da dere prøver uten.

Finfint![:)] Lykke til

det er flytende,og er bare beroligende..
de bruker det faktisk som astma medisiner!!

inatt har hun også sovet godt![:D]

ORIGINAL: henriette22!

Det er så godt å høre at hun sover godt, det trengte dere[:)] Merker du noe forskjell på henne på dagtid nå etter at hun sover bedre på natta? Er hun mer aktiv og i ennå bedre humør? Eller ingen forskjell?[:)]

hvor stor dose får hun av den?? freddy fikk 1- 2.5 ml

ORIGINAL: mammanteFreddy

Hva var virkningen på Freddy da? Trodde egentlig ikke de ga det til barn under 2 år, men de ser kanskje an situasjonen litt. Tanken har streifa meg på å prøve her også, pga jeg tror han kan ha fått det som vane å våkne så ofte. Men foreløpig har jeg slått det fra meg.

---
Deilig å sove litt igjen da henriette! Men kjedelig at legginga fortsatt er stevsom, selvom den går bedre. I natt sov plutselig Jakob bra også! Det ble endel gråt igår pga han ble vugga i søvn i helga fordi vi var på et ukjent sted (for han) og han ikke ville legge seg. Og da ville han fortsatt vugges når vi kom hjem, og det orker vi jo ikke mere. Da var han nok litt ekstra sliten når han sovna, så han våkna kun én gang mellom kl.20 og 07 [:D] Men inatt er vi sikkert tilbake til det gamle, han slår til med en natt i ny og ne, men aldri to netter på rad, så det er ikke til å bli helt klok på [;)]

Ikke som astamedisiner kanskje, men mot kløe og allergi. Har lurt litt på å gi Jakob noe kløestillende middel, pga han klør endel på kroppen, og det kan jo også gjøre at han våkner.

Men hva sa legen om vallergan da? Hvor lenge skal dere gi det? Sa han eller hun noe om toleranseutvikling? Etter det jeg har lært så oppnår man det ganske raskt, så jeg bare lurte på hvor lenge dere var blitt forespeila å bruke det, og om dere da trapper ned eller hva.

ORIGINAL: baby070707

Hva var virkningen på Freddy da? Trodde egentlig ikke de ga det til barn under 2 år, men de ser kanskje an situasjonen litt. Tanken har streifa meg på å prøve her også, pga jeg tror han kan ha fått det som vane å våkne så ofte. Men foreløpig har jeg slått det fra meg.

---
Deilig å sove litt igjen da henriette! Men kjedelig at legginga fortsatt er stevsom, selvom den går bedre. I natt sov plutselig Jakob bra også! Det ble endel gråt igår pga han ble vugga i søvn i helga fordi vi var på et ukjent sted (for han) og han ikke ville legge seg. Og da ville han fortsatt vugges når vi kom hjem, og det orker vi jo ikke mere. Da var han nok litt ekstra sliten når han sovna, så han våkna kun én gang mellom kl.20 og 07 [:D] Men inatt er vi sikkert tilbake til det gamle, han slår til med en natt i ny og ne, men aldri to netter på rad, så det er ikke til å bli helt klok på [;)]

di gir til mindre barn i ekstreme  tillfeller sånn som her.. funket veldi dårli skal jeg si deg

ORIGINAL: elina_

Det er så godt å høre at hun sover godt, det trengte dere[:)] Merker du noe forskjell på henne på dagtid nå etter at hun sover bedre på natta? Er hun mer aktiv og i ennå bedre humør? Eller ingen forskjell?[:)]

ja merker veldig forskjell på henne på dagtid!
hun sutrer nesten ikke,og er i mye bedre humør,så deilig!

det er det hun får her å,kan gi opptil 2,5ml.

ORIGINAL: Caprice

så fint at de bedrer seg..
tenker på deg og dere vettu[:)]

tusen takk,koselig at du tenker på oss[:)]
det går heldigvis mye bedre! flinke jenta mi!

jeg har blokkert deg Sicily!![;)]

Jeg har vært te søvnspesialist m freddy nå pga tør ikke gi for mye valargan te han.. så har begynt på ett opplegg som han sa vi MÅTTE prøve ut.. Og han sov faktisk hele natta i natt[:D] og det er leeeeenge sia[;)]

Godt at du får vilt ut litt og at jenta de får sove!
Lykke til videre!

Går egentlig ut på at han SKAL lære å finne roen selv. det innebærer noe skriking (ja vet noen mener d er galt) men er trosalt en barne spesialist som har gitt oss opplegget..

Sånn som her har alltid freddy vært nøydt te å ha flaska og at vi må sitte å gi han te han sovner, kan ta laaaaaaaaaang tid..

Så det vi måtte gjøre er å:
Gi han mat og stell  for kvelden sette oss å kose, og gi eventuell melk i stua.
Så gå å legge han synge sang eller lese dikt eller hva det måtte være og så si god natt å gå ut..
Skrive opp når en legger han ,når han skriker og når han blir stille og eventuelt det vi gjør. Men skulle IKKE gå inn te han. for når han har fått alt stell og tør bleie og sef alt var greit så gjør det ikke noe at di skriker når di er blitt så store.
Er sykt vondt å høre på men MÅ bite tenene sammen å holde ut..

dette skal gjentas hver kveld du skal føre logg å se etter ei uke om det er noe endring, og det ble det.. Han har aldri fått noe negativ tilbakemelding på dette..

Di vil ha mest muli oppmerksomhet og derfor skriker di når en ikke er der. og blir stille med en gang du kommer inn igjen..

Kan ikke si jeg hadde det noe spesielt godt i går der jeg satt, å hørte at han skreik.. men kan dette hjelpe på så han får det bedre ja så gjør jeg det.. Og når det er en lege som har fortalt meg hva jeg skal gjøre ja da gjør jeg det og. Han sa og at under dette opplegget hadde det hendt at di måtte ty te valargan men så jo helst at vi ikke brukte det.  Og ja er helt enig m han selv om jeg ofte har brukt det..

Resultat i dag... : Rene solstrålen av en gutt, som jeg ikke har sett har vært så blir og førnøyd på lenge..[:D]

Dette ble litt langt men[:D]

Så kjempe bra og høre at det går bedre for dere Henriette[:)]

Back
Topp