Henner lille vi har...

Glad70

Forumet er livet
...har begynt å ta av putevaret sitt hele tiden.[:-]

Hver eneste kveld etter at hun har lagt seg gjør hun det, og ofte i løpet av natten/om morgenen også (ofte det er av når vi skal stå opp). I kveld har hun tatt det av i all stillhet, ingen roping fra rommet etterpå, jeg hørte riktignok noen svake sutrelyder en stund etter at hun hadde lagt seg, men det ble helt stille igjen med en gang, så jeg gikk ikke inn.

Nå var jeg akkurat inne, og da lå hun oppå dyna, og holdt rundt en pute uten trekk.[8|]

Noen ganger skulle man så veldig gjerne visst HVORFOR![:D]

Hun bruker puta sånn litt til og fra. Hun har igrunnen hatt endel problemer med retningssansen oppi senga etter at vi kuttet ut babysafen rundt 1-års alder.[:D] Så hun har ligget på tvers, på kryss, med føttene på puta, ja i hvertfall for det meste oppå dyna.

Men for ikke så lenge siden syntes jeg det virket som om hun ønsket å ligg "riktig", med hodet på puta og dyna rundt seg. Problemet var da at dyna virket litt liten, litt vanskelig for henne å få den til å rekke overalt, så derfor kjøpte jeg juniordyne til henne for 2-3 uker siden. Dermed måtte jeg jo kjøpe ny pute, fordi sengesettene i juniorstr. også har større putevar.

Jeg tror hun synes den nye puta er litt høy, for hun dytter den ofte litt vekk, eller vrir hodet/overkroppen litt vekk fra puta. Det er samme merke og str. som Isabelle har, men Isabelle sin pute er mye flatere. Jeg vet dun synker litt med tiden, men jeg tror ikke hverken dyna eller puta hennes noen gang har vært så "fylt". Så jeg vurderer å la dem bytte pute, men vet jo ikke om Isabelle heller vil like såpass høy pute. Rart de lager så høye barneputer, egentlig.[8|]

hehe det samme gjør småen, han er riktignok ikke like liten som jenta de.

småen har og en tendens til å kle av spider-teddy spidermandrakten hans når han selv ikke får sove med den. får ikke han, får ikke bamsen [:D][;)]

ORIGINAL: EmmaT

hehe det samme gjør småen, han er riktignok ikke like liten som jenta de.

småen har og en tendens til å kle av spider-teddy spidermandrakten hans når han selv ikke får sove med den. får ikke han, får ikke bamsen [:D][;)]

Da kan du jo kanskje spørre ham HVORFOR da, også fortelle meg grunnen etterpå.[;)]

He-he, artig at han er sjalu på bamsen da![:D]

velkommen i klubben Glad70[;)]
her kan han heller ikke ha trekk på.... han måtte kose lappen, det var grunnen før........ nå tror jeg bare han liker det best uten[:-] han koser ikke så mye på lappen lenger, og kommer han i vår seng, drar han a trekket før han legger seg[:D]

ORIGINAL: pupple

velkommen i klubben Glad70[;)]
her kan han heller ikke ha trekk på.... han måtte kose lappen, det var grunnen før........ nå tror jeg bare han liker det best uten[:-] han koser ikke så mye på lappen lenger, og kommer han i vår seng, drar han a trekket før han legger seg[:D]

Hjelpes, varer det så lenge???[8|] Ikke noe vits i å begynne allerede nå å håpe på at det går over da, skjønner jeg.[:D]

I kveld hadde hun tatt av både pysjgenseren og dynetrekket (jeg trodde pysj-fjernings-perioden var over men...[:-]).

Før jeg la henne ga jeg henne en liten "info." om at hun fikk drikke det hun skulle ha før vi gikk på rommet. Hun har nemlig lagt seg til den uvanen de siste kveldene at hun skal ha vann etter leggetid (sånn om og om igjen - uthaling heter det vel[;)]). Så hun drakk litt, la seg, og begynte å mase om vann.[:-] Jeg sa nei, forklarte hvorfor, sa godnatt (og suss og glad i deg og alt det der) og gikk ut. Hun satte seg litt opp i deg jeg gikk, og det hørtes ut som om hun skulle starte skikkelig hylskriking, men i det jeg var gått ut i stua var det stille. Hun virker litt enklere å "oppdra" enn hun andre.[:D] (eller så er vi litt smartere nå[;)]) Det var stille en god stund, og jeg lurte på om hun kanskje hadde sovnet. Tittet inn på rommet, og der satt hun - i bar overkropp og med en "rensket" pute.[8D] Jeg bare tok på begge deler igjen og la henne tilrette - og stille ble det.[:)]

Og nå har hun begynt å ta av bleia også...[:-]

Hun sover inne på dagtid nå som det er så kaldt ute. Og selvsagt gjør hun da slik hun pleier å gjøre på kvelden, tar av putevaret. I dag ble det stille med en gang, ganske lenge, vi trodde hun sov. Så begynner sutringen. Sambo går inn. Da har hun tatt av seg klærne (strømpebukse og genser) og bleia![&:]. Strømpebuksa driver hun og prøver å ta på seg igjen, har den på ene beinet, ellers naken.[8D]

Det hender hun tar av seg bleia sånn ellers også, men helst i forbindelse med at vi har sagt vi skal gå og stelle, bytte bleie eller lignende, når den uansett skal av. Og om noe skulle skje da er det jo ikke så farlig, men jeg har så lyst til at hun skal tisse i senga (eller bæsje[&:]) altså. Hun som akkurat har fått ny dyne også.[;)]

ORIGINAL: Snuppe*mor

ORIGINAL: Glad70

Hun sover inne på dagtid nå som det er så kaldt ute. Og selvsagt gjør hun da slik hun pleier å gjøre på kvelden, tar av putevaret. I dag ble det stille med en gang, ganske lenge, vi trodde hun sov. Så begynner sutringen. Sambo går inn. Da har hun tatt av seg klærne (strømpebukse og genser) og bleia![&:]. Strømpebuksa driver hun og prøver å ta på seg igjen, har den på ene beinet, ellers naken.[8D]

Det hender hun tar av seg bleia sånn ellers også, men helst i forbindelse med at vi har sagt vi skal gå og stelle, bytte bleie eller lignende, når den uansett skal av. Og om noe skulle skje da er det jo ikke så farlig, men jeg har så lyst til at hun skal tisse i senga (eller bæsje[&:]) altså. Hun som akkurat har fått ny dyne også.[;)]

Det er noe jeg helst ville unngått jeg, da[8D]
Lillesnuppa her også er helt ram på å ta av seg bleia i tide og utide[&:] Det er vel bare en periode enkelte må gjennom.. Nå har imidlertid storesnuppa satt seg selv på saken i å pottetrene lillesøster, og løper flittig etter potten om bleien er på vei av, så foreløpig har det gått bra her[:D]

Jeg også selvsagt, det har visst blitt borte et lite "ikke" i teksten min.[;)]

Hmm... kanskje jeg bør gå i kjelleren og finne frem potta jeg også? Den stod fremme fra Iabelle var omtrent på samme alder, og til hun sluttet med bleie i sommer, men jeg tror jeg kan telle på en hånd de gangene det har vært tisset oppi den.[8D]

Det er noe jeg helst ville unngått jeg, da[8D]
Lillesnuppa her også er helt ram på å ta av seg bleia i tide og utide[&:] Det er vel bare en periode enkelte må gjennom.. Nå har imidlertid storesnuppa satt seg selv på saken i å pottetrene lillesøster, og løper flittig etter potten om bleien er på vei av, så foreløpig har det gått bra her[:D]

Jeg også selvsagt, det har visst blitt borte et lite "ikke" i teksten min.[;)]

Hmm... kanskje jeg bør gå i kjelleren og finne frem potta jeg også? Den stod fremme fra Iabelle var omtrent på samme alder, og til hun sluttet med bleie i sommer, men jeg tror jeg kan telle på en hånd de gangene det har vært tisset oppi den.[8D]

Storesnuppa brukte aldri potte, hun gikk rett på dosete, men nå pottetrener hun lillesnuppa mens hun selv sitter på do, og ettersom vi kun har en do per bad så må potta taes i bruk[8D] Det er nok letter å pottetrene nr to når det er ivrige storesøsken som forbilder til stedet[:D]

Ja, de små lærer utrolig masse av å se på eldre søsken.[:D]

Back
Topp