Hemoroidespørsmål

Lillfisen

Glad i forumet
Jada, beklager detaljer...
Tror jeg har en hemoride?? Har ikke hatt problem eller smerte ved dobesøk, men det har svidd litt å tørke.. har bare tenkt at det har vært pga hyppige toalett beaøk.
Men så kjente jeg etter og da var det jo noe der. Så hva gjør man?
Er det behandling og salve som gjelder? Selv om det ikke er smertefullt ? Kan det gå over av seg selv?

Erfaringer takk :) dette slapp jeg heldigvis unna forrige svangerskap, håpte jeg skulle slippe denne gangen også..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg har fått en skikkelig kjip en etter en forstoppelse. Var kjempevondt å gå på do og blødde en del. Det hjelper meg å smøre på Scheriproct og prøve å spise mat som "sklir" lettere gjennom systemet... Bare gruer meg til fødsel og tiden etterpå med dette utgangspunktet:(
 
Takk for tips! Da får jeg vel ta en tur på apoteket i morgen. Sa jo at jeg ikke hadde noe smerte, men nå kjenner jeg det jo hele tida - sikkert bare fordi jeg sa det :) Eller fordi jeg pirka og kjente etter.. Jaja, skal ikke klage om det ikke blir verre enn dette!
 
Leste litt på babyverden nå. Litt klokere :) Forbanna at ikke kroppen kunne holde ut en uke til da.. Haha!
 
Stikkpillene funker de altså, men den ac3 salven den er som stikkpiller for den skal opp i rektum og presse salven opp et stykke! høres rart ut skriftlig dette:p geleen skal smøres rundt åpningen for riftene sin del. Hadde problemer med dette etter førstemann, gikk på preparater en stund, men du og du kor vondt det var uten behandling, grøss! Håper jeg slipper denne gang!
 
Skjønner at dette bare kan bli verre! Kan jo ikke beskrives som mer enn ubehag foreløpig. Men her skal det handles inn .. takk for svar og forklaringer :)
 
Jeg fikk dette for første gang for mange år siden, og det var grad 3. Har ikke vært hos lege med det men det har alltid gått over etter maks en uke med forsiktig rengjøring (lunkent vann), salve, dytting på plass og litt ekstra kostholdsfokus (linfrø og Biola er knall). Sliter med det samme selv akkurat nå, kjempebra timing...(!)
 
Jeg fikk dette for første gang for mange år siden, og det var grad 3. Har ikke vært hos lege med det men det har alltid gått over etter maks en uke med forsiktig rengjøring (lunkent vann), salve, dytting på plass og litt ekstra kostholdsfokus (linfrø og Biola er knall). Sliter med det samme selv akkurat nå, kjempebra timing...(!)
Takk :) Det var litt beroligende at det faktisk kan gå over så raskt. Delvis i alle fall! Her blir det mye vann og svisker ja..
 
Isbiter pakket inn i et tørkle som du legger på området bidrar til at de trekker seg sammen.... etter fødselen, hvis problemet vedvarer, ville jeg gått til lege.
 
Back
Topp