Hemoroider......

*Milla87*

Glad i forumet
Kanskje ett litt privat spørsmål, men jeg begynner å bli litt desperat[:(]

Under graviditeten fikk jeg det de kaller utvendig hemoroide....
Problemet nå er det at det fortsatt er en tom skinnfille på utsiden, en så og si ''tom'' hemoroide, men til tider føler jeg at den fyller seg opp og at d kløøøøøør[:@] Begynner å bli så lei, har prøvd fler kremer på apoteket , men føler ikke at den blir borte forde...

Må jeg virkelig leve med den???
Plager meg skikkelig.
Spurte legen og han mente at noen ganger opererte de bort, men da var det full narkose og hele pakka, det synes jeg høres skummelt ut[:(]

Så mitt spm er, er det noen andre som er i samme situasjon, eller har vært, har noen tips for å få den bort???

Fikk hemoride(utvendig) med alle barna. Med første mann var den liten og ikke plagsom. Men med 2mann ble den stor og vond og med tredje mann enda verre. Har og en "tom" hemoride der enda. Sånn skinnfille som du sier. Merker ikke stort til den nå. Men vet at dersom jeg får flere barn så vil jeg få samme problem igjen. Jordmor jeg pratet med når jeg fikk nr 2 sa at den ville bli større og verre for hver fødsel. Noe som stemte da den var verre etter jeg fikk lille jenta enn hva den var når jeg fikk storesøstera.
Vet ikke om det er noen andre måter å bli kvitt den skinfillen uten om operasjon desverre.

Har ikke vært plaget med dette selv, men sjekket litt opp for deg[:D].
Det du beskriver er mest sannsynlig marisker / eller analslimhinne. Dette blir som du beskriver behandlet med opr. Aner ikke om dette kan fjernes på andre måter. I noen tilfeller kan dette fjernes med lokalbedøvelse, ellers blir epidural/ eller narkose oftest brukt. Om det kun er en tom hemoridesekk.

Forstår at du vil fjerne denne om dette er et problem for deg. Lykke til uansett hva du velger.

ORIGINAL: sleepyaggie

Akkurat samme her. Ingen løsning å komme med, dessverre[:'(]

Ei venninne av meg hadde og en sånn utvending hemoride, ho for til legen for å sjekke ka det var og der gav legen ho en lokalbedøvelse og kutta/skjærte den bort. kommer kanskje an på hvor stor den er, spurte jo liksom ikkje om det hehe.
Fikk noe krem greier å smøre på, og iløpet av et par dager kjente ho ikkje noke til "såret", grodde fint.

Det kan kanskje være at de kan ta den bort med laser? Du kan evt sjekke med private klinikker, men da koster fort litt kr.

Jeg har vært plaget med det i mange år, men legen anbefalte å ikke gjøre noe før jeg har fått barn. Så med en gang snuppa var ute, bestilte jeg timen for å fjærne de.

Hadde to store indre hemoroider og mange små utvendig. Dem var vonde og blødde og det var ekkelt. Tok operasjonen i går og skal si at det var ille. Jeg fikk ikke noe narkose for selve greie skulle ikke gjøre så vondt. Men jeg fikk smerter etterpå og jeg besvimte. Måtte være på sykehuset i to tm, så dro vi hjem. Hele gårsdagen "klatret jeg på veggene" av smerte. Men i dag er det bare ubehagelig. JEG HÅPER VIRKELIG at jeg blir kvitt dem nå. Det skal vi se om 6 uker da jeg skal på kontroll.

Dette er ille, men jeg vil si at heller en gang vondt enn plaget resten av livet. Så lykke til[;)]

Så heldig du er, spennende å se om de blir borte!
Hvor lenge varte inngrepet? Så du noe blod og sånn?
Kjente du noe smerte når dem holdt på???
Er livredd både blod og narkose[:(]

Hvor gjorde du det, og måtte du betale noe?

Te mæ snakka legen i å knytt en tråd av nå slag rundt den åsså faller den av sjøl ætter ei stund..[8|] Nu va itj min sånn som legen min trudd, så håpe den går sæ heilt tebake (e my bedre nu) hvis ikke mått den opereres..[:'(]

Så heldig du er, spennende å se om de blir borte!
Hvor lenge varte inngrepet? Så du noe blod og sånn?
Kjente du noe smerte når dem holdt på???
Er livredd både blod og narkose

Hvor gjorde du det, og måtte du betale noe?

20 min ca. Så ingenting. Er livredd blod og greier jeg og. Det var ikke så mye smerte men ubehagelig var det. Også var jeg så kvalm og svimmel etterpå. Og da kom også smertene. Så resten av dagen var jeg ubrukbar. Heldigvis kunne nabodame passe på snuppa. Siden jeg hadde henvisning fra fastlegen, betalte jeg kun 300,-kr. Ellers koster det rundt 2000,- Gjorde det på Hamar.

Spennende å se om det blir borte da! Hvordan føles det nå?
Hvor lenge hadde du vondt etterpå????
Hadde du mange??
Tror jeg kanskje har 2 små, er ikke så lett å vite sikkert, hvordan vet man om man har innvendig???[:'(]

Spennende å se om det blir borte da! Hvordan føles det nå?
Hvor lenge hadde du vondt etterpå????
Hadde du mange??
Tror jeg kanskje har 2 små, er ikke så lett å vite sikkert, hvordan vet man om man har innvendig???

Må vente i ca 6 uker sa legen. Ja, jeg hadde to svære innvendinge og mange små utvendige[&:] Har vært plaget i mange mange år. Hadde inngrep rundt 15.00 tiden og var ubrukelig resten av dagen. Gikk og la meg kl.21.00 og sov til neste dag. Men da kunne jeg danse om jeg ville[;)]

Hvordan vet man... tja... Jeg visste det fordi når jeg hadde skikkelig hard mage så kom dem på en måte ut og ved løsere mage forsvant dem inn igjen.

Huffda, skal virkelig krysse fingrene for at du blir kvitt de:)
Hadde vært fint om du ville gi meg beskjed på om de ble borte for godt, kanskje jeg da skal vurdere det selv[:)]

Back
Topp