Hemoroider

Nordvesten

Andre møte med forumet
Jeg har fått hemoroider fra helvette. Er det noen som har fått kirurgisk fjerning av hemoroider mens de er gravide? Eller av noe annet enn behandling med salve?

All min research i ymse forum viser at jeg bare må lide meg gjennom
 
Håper du får noen gode svar, har også bare sett at det er salver og lidelse til etter fødsel. Ser også at noen ikke har fått kirurgisk fjerning etterpå heller.....
 
Hadde etter fødsel sist, måtte bare lide meg gjennom.
 
Jeg fikk hemoroider etter første graviditet, da snakker vi om et monster av en hemoroide (både innvendig og utvendig). Den forsvant aldri, og svulmer stadig opp og forårsaker div. plager nå 7-8 år senere. Min fastlege mente at de ikke kan fjernes, så da lever jeg fortsatt med plagene den dag i dag. Jippiii... :banghead: Står på venteliste hos ny fastlege, håper på bedre svar der, ev. alternativer.
 
Ingen erfaring selv men vet en som fikk fjerner en hemeoide etter fødselen og det ødela store deler av permisjon etter den var fjerner for det grodde aldri. Håpe den trekker seg fint tilbake
 
Jeg fikk hemoroider etter første graviditet, da snakker vi om et monster av en hemoroide (både innvendig og utvendig). Den forsvant aldri, og svulmer stadig opp og forårsaker div. plager nå 7-8 år senere. Min fastlege mente at de ikke kan fjernes, så da lever jeg fortsatt med plagene den dag i dag. Jippiii... :banghead: Står på venteliste hos ny fastlege, håper på bedre svar der, ev. alternativer.

Merkelig at du ikke har fått den fjernet. Her fikk et mannlig familiemedlem fjernet hemoride ganske raskt, og dette ble gjort offentlig. Håper du får bedre hjelp hos ny fastlege ❤️
 
Hemorider kan fjernes, en lege som sier noe annet bør betviles kunnskapsmessig, selv google vet dette. Men de fjerner ikke på gravide dessverre :/ jeg har fått xylocain på gele på resept, det er det beste smertestillende jeg vil anbefale :)
 
Jeg fikk hemoroider etter første graviditet, da snakker vi om et monster av en hemoroide (både innvendig og utvendig). Den forsvant aldri, og svulmer stadig opp og forårsaker div. plager nå 7-8 år senere. Min fastlege mente at de ikke kan fjernes, så da lever jeg fortsatt med plagene den dag i dag. Jippiii... :banghead: Står på venteliste hos ny fastlege, håper på bedre svar der, ev. alternativer.
Å fyttikatta! Håper du får ny fastlege snart eller at du kan be om å få en annen lege for en second opinion
 
Ikke opplevd selv men ei venninne har operert bort hemorroide. Veldig smertefullt men det gikk bra.
 
Au, ikke kjekt med hemorroider. Før fødsel tror jeg de helst unngår operasjon, ettersom 'roten' til problemet vedvarer inntil fødsel (tung baby, hormoner etc) og det er risiko for komplikasjoner som man helst ikke vil ha opp mot fødsel.

Som midlertidig løsning har jeg fått anbefalt krem og kjølende spray av jordmor mot smerte, og babywipes til tørking for å holde det rent og ikke irritert. Jordmor sier de fleste hemorroider forsvinner av seg selv innen 6 uker etter fødselen og operasjon skulle definitivt være et alternativ etter fødsel hvis de vedvarer.
 
Jeg fikk hemoroider etter første graviditet, da snakker vi om et monster av en hemoroide (både innvendig og utvendig). Den forsvant aldri, og svulmer stadig opp og forårsaker div. plager nå 7-8 år senere. Min fastlege mente at de ikke kan fjernes, så da lever jeg fortsatt med plagene den dag i dag. Jippiii... :banghead: Står på venteliste hos ny fastlege, håper på bedre svar der, ev. alternativer.

Høres litt usannsynlig ut at den ikke kan fjernes. Håper du får ny fastlege snart.
 
Jeg fikk hemoroider etter første graviditet, da snakker vi om et monster av en hemoroide (både innvendig og utvendig). Den forsvant aldri, og svulmer stadig opp og forårsaker div. plager nå 7-8 år senere. Min fastlege mente at de ikke kan fjernes, så da lever jeg fortsatt med plagene den dag i dag. Jippiii... :banghead: Står på venteliste hos ny fastlege, håper på bedre svar der, ev. alternativer.
Hørers veldig spesielt ut. Håpe du snart får ny lege som tar det seriøst!
 
Jeg er andregangs og sliter med det samme. For tre år siden fikk jeg snittet opp en trombosert hemoroide hos fastlegen noen uker før fødsel. Klarte såvitt å puste, så vondt var det. Salvene føltes ut som en dårlig bodylotion, ble aldri bedre. Problemet har vært til og fra mellom første og andre graviditet. Har brukt salver hele dette svangerskapet. Har bestemt meg for å bestille time privat (Aleris) hos en gastrokirurg når jeg har kommet meg etter fødsel. Jeg skal ikke ha flere barn. Hadde utsatt det hvis jeg vurderte flere barn.
 
Back
Topp