Hemoroider

Håperpådesember2020

Flørter med forumet
Ekkelt tema :depressed: sorry!

Andre som er plaget med det?

Er tredjegangs fødende og har jo fått litt hemoroider etter de to første fødslene men stort sett ikke vært veldig plaget med det. I dette svangerskapet ble det ille tidlig men nå de siste ukene er det grusomt. De er bare super ømme og vonde hele tiden, blør ikke og egentlig ikke så gale under avføring men vondt å sitte og gå. Tar movicol slik at eg ikke skal presse unødvendig. Kjenner på det hele tiden og har brukt sheriproct uten noe som helst effekt.
Noen som har gode råd? Det eneste eg gruer meg til med fødsel er hvordan det skal gå i ettertid med hemoroidene :facepalm::dead:
 
Eg hadde d slik for noen uker siden. En stor og vond. Var vondt å sitte, å gå. Å tørke seg gikk for all del ikke an:hilarious: D eg gjorde var at eg smurte på Scheriproct 3 ganger i døgnet. Gikk bare på do når eg kjente at nå må d ut:hilarious: for da sitter man ikke å presser på noen måte, hehe og reiser seg med en man er ferdig så man ikke får d presset. D funket for meg, men ekke sikkert d passer for deg:happy:
 
Fikk hemoroider under forrige fødsel. Husker at det nesten var vondere i baken enn der babyen kom ut:arghh: har inn i mellom vært plaget med smerter, men har gått greit i det siste. Har dessverre ingen tips å komme med:sorry:. Må innrømme at det kun er hemoroidene som gjør at jeg gruer meg til fødsel:banghead:
 
Har aldri hatt hemorider før, men har fått nå mot slutten. Det gjør heldigvis ikke vondt å sitte, men gjør vondt ved tørking etter toalettbesøk. Jeg spiser tørket frukt og drikker mye vann for å unngå hard mage. Kjenner jeg også gruer meg litt for at det skal komme mer under fødsel. Er førstegangs så har ingen erfaring her. Har lest at de som oftest går tilbake av seg selv etter fødsel, føler dere at det stemmer?
 
Har aldri hatt hemorider før, men har fått nå mot slutten. Det gjør heldigvis ikke vondt å sitte, men gjør vondt ved tørking etter toalettbesøk. Jeg spiser tørket frukt og drikker mye vann for å unngå hard mage. Kjenner jeg også gruer meg litt for at det skal komme mer under fødsel. Er førstegangs så har ingen erfaring her. Har lest at de som oftest går tilbake av seg selv etter fødsel, føler dere at det stemmer?

Eg har nok fått mer og mer for hvert svangerskap/fødsel men de har gått greit tilbake etter de to fødslene eg har hatt. Ikke vært veldig plaget med det mellom svangerskap. Men nå har det vært helt gale. Så kjenner eg gruer meg skikkelig til hvordan det blir etter denne fødsel.
 
Fikk hemoroider under forrige fødsel. Husker at det nesten var vondere i baken enn der babyen kom ut:arghh: har inn i mellom vært plaget med smerter, men har gått greit i det siste. Har dessverre ingen tips å komme med:sorry:. Må innrømme at det kun er hemoroidene som gjør at jeg gruer meg til fødsel:banghead:

Kjenner meg igjen i det... Huff. Alt vi må gjennom.
 
Kjøp alcos-anal heller. Den har hatt supervirkning her etter mye styr med både sheriproct og ac3 comfort.
Kjøp gjerne den med stikkpille slik at du får smørt deg innvendig.

Jeg gjorde dette fredag og har ikke smurt meg etterpå:D de er der enda, men holder seg små og uten ubehag.
Smører kun ved behov da kroppen fort blir vandt;)
Går heldigvis fint tilbake etter fødsel og har aldri vært et problem under fødsel.
 
Kjøp alcos-anal heller. Den har hatt supervirkning her etter mye styr med både sheriproct og ac3 comfort.
Kjøp gjerne den med stikkpille slik at du får smørt deg innvendig.

Jeg gjorde dette fredag og har ikke smurt meg etterpå:D de er der enda, men holder seg små og uten ubehag.
Smører kun ved behov da kroppen fort blir vandt;)
Går heldigvis fint tilbake etter fødsel og har aldri vært et problem under fødsel.

Takk for tips! Skal få kjøpt stikkpille og. Byttet til. Alcos på fredag eg og, og heldigvis har de blitt bitte litt bedre. Er visst noe som heter tromboserte hemoroider eg har fått, så helt harde pga størknet blod i de. Veldig smertefullt og bør egentlig tømmes akutt hos lege/sykehus med en gang de kommer ellers må en bare vente på. At de skal gå over. Aldri hatt så vonde før.
 
Har noen av dere hørt noe om det går an å få noe smertestillende for hemoroider under fødsel? Typ xylocain-spray elller noe som bedøvel litt? Har ikke tenkt til å ha epidural, så det vil ikke hjelpe meg noe.
 
Takk for tips! Skal få kjøpt stikkpille og. Byttet til. Alcos på fredag eg og, og heldigvis har de blitt bitte litt bedre. Er visst noe som heter tromboserte hemoroider eg har fått, så helt harde pga størknet blod i de. Veldig smertefullt og bør egentlig tømmes akutt hos lege/sykehus med en gang de kommer ellers må en bare vente på. At de skal gå over. Aldri hatt så vonde før.
Oi, tromboserte?? De ville jeg kanskje vurdert å få fjernet, det gir umiddelbar lindring.
 
Oi, tromboserte?? De ville jeg kanskje vurdert å få fjernet, det gir umiddelbar lindring.

Ja, tok det opp med fastlege men han mente eg ikke ville få noe time noe sted før termin, så hvis de blir verre igjen skulle han sende meg til akuttmottak så de kunne tømme de.. Huff.. Alt en skal gjennomgå :banghead: var mye verre før helgen då, så fortsatt ømme og vonde men ikke i nærheten av hvordan det var. Men han burde nok sendt meg et sted før helgen, leste nemlig at tømming av de hadde best effekt med engang de kom, og var ikke anbefalt når det var gått en tid.
 
Har innvendig hemoride, blør når eg har litt mer fast avføring enn diaré :wacky: får det med hver graviditet :hilarious: glad den ikke er på utsiden da! Det høres helt forferdelig ut :eek:
 
Back
Topp