Hemoroider?

Frk. H

Kan det ikke skje already?
Sensommerbarna 2016
Må bare spørre om deres tanker, for er litt redd. Langt innlegg, sorry!

Jeg har våknet nesten hver natt etter jeg har ligget "flatt" enten på sida eller ryggen eller whatever med helt SINNSYKE smerter i ryggen, brystet og magen. De kan sammenlignes med rier uten pauser, som kan vare i nesten fem timer pluss/minus.

Har vært hos legen to ganger, ringt legevakt to ganger og vært hos kiropraktor. Legen mente det var gallestein, så fikk time til UL den 17. Okt. Det er kanskje tre uker siden. Etter den verste gangen turte jeg ikke lenger å ligge "liggende", så jeg sover halvsittende i sofan med et tårn av puter bak ryggen.

Men likevel har det begynt å komme noen ganger da og, det gjorde det ikke de tre første ukene.

Jeg har liksom tenkt at det da er gallestein. Men den siste uka, eller kanskje mer, har det kommet sykt masse ferskt blod når jeg er på do og gjør en nummer to. Så da tenker jeg... Er det magesår, eller er det hemoroider? Det er ikke blod i avføringen, men mellom "slagene" haha. Og det er snakk om mengder. Doen er helt rød etter meg. Og det kommer selvom jeg ikke er hard i magen.

Hva tenker dere? Redd jeg skal blø ihjel haha.. Huff. :( også føler jeg meg bare til bry hvis jeg bestiller Enda en legetime.

Tenker kanskje rift eller hemorider. Men, hadde det vært meg så hadde jeg hengt i Tlf for lenge siden:o Ring legen!

Smertene dine høres virkelig ut som gallestein, det kommer ofte i forbindelse med graviditet og etter fødsel. Jeg fikk påvist det for fire år siden og har smerter en gang i blant. Hatt tre ganger siden fødselen nå og er helt jævlig. Det er som det strammer rundt brystet og gjør skikkelig vondt ved galleblæra og som det er en klo rundt ryggen/magen på den siden. Spør om å få voltaren på resept, eneste som tar smertene her.

Jeg tror nok det er uavhengig av hverandre blodet og gallesmertene. Mest sannsynlig er det "bare" en hemoride som blør, husk at blodet blir fortynnet av vannet i doskåla og ser mye mer ut enn det er!

Jeg er jo ingen lege bare prøver og gi deg et beroligende svar :)

Hmm. Men det som er så snålt er at jeg nesten konstant har et punkt nedi ryggen som gjør vondt når jeg bøyer meg og sånt. Det er ikke en belastningsskade, for da ville det kjentes vondere. Også når jeg er på do, blør det ikke etter jeg er ferdig på do. Såå.. Wææ.. Får vel bestille en legetime igjen da. Haha huff, hun blir sikkert lei av meg snart

Hmm. Men det som er så snålt er at jeg nesten konstant har et punkt nedi ryggen som gjør vondt når jeg bøyer meg og sånt. Det er ikke en belastningsskade, for da ville det kjentes vondere. Også når jeg er på do, blør det ikke etter jeg er ferdig på do. Såå.. Wææ.. Får vel bestille en legetime igjen da. Haha huff, hun blir sikkert lei av meg snart

Viktigst av alt er å finne ut hva det er så du slipper tenke på det mer. Hun er lege, det er jobben hennes. Det blir ikke tatt som mas vel. Jeg hadde hengt i telefonen jeg... hadde blitt gal av å ikke vite hva det var. God bedring❤️

Viktigst av alt er å finne ut hva det er så du slipper tenke på det mer. Hun er lege, det er jobben hennes. Det blir ikke tatt som mas vel. Jeg hadde hengt i telefonen jeg... hadde blitt gal av å ikke vite hva det var. God bedring❤️
Jaa, det er sant. Tusen takk <3

Back
Topp