Hemoroider?

amse90

Flørter med forumet
Hei er det noen her som har opplevd å ha hemoroider? Jeg er 12 uker på vei, og har slitt mye med avføringen dette svangerskapet, har Vært så hard i magen, fikk beskjed av doktor og Lea meg mye, drikke mye vann, spise mye fiber og ta lactulose, men jeg har hatt sterk svangerskapskvalme fra morgen til kveld, alt jeg har fått i meg har kommet opp igjen. På lørdag fikk jeg akutt diaré etter å ha vært obstipert i 7 dager, etter dette har det kommet på en kul i endetarmen som svir, Unnskyld detaljene, hva skal jeg gjøre , noen som har hatt hemoroider, blir de borte igjen?

Går du på jerntabletter av et slag? I så fall, så kan disse gi hard mage, da anbefaler jeg på det sterkeste å bytte til en som heter Aminojern som fåes på helsekost. Jernet taes bedre opp i systemet og du slipper magetrøbbel. Ang. hemoroidene, om de er til bry og trøbbel, så ta det opp med lege. Dette er faktisk mer normalt enn hva folk skulle tro, spesielt ved graviditet og lite beveglese og "dårlig" kosthold. Følg legens anbefalinger med litt mosjon og mer fiber og vann som væske. Biola/activia er også godt for magen enten om den er hard eller løs. Smertefulle doturer og slikt er uansett ikke bra, så ta det opp med legen din :) håper magen din løsner litt snart

Forøvrig kan jeg tilføye noen råd fra en venninne, jo lenger du sitter på doringen når du har hemoroider, jo mer hovne kan de bli. Det samme gjelder om du presser skikkelig for å få avføringen ut.

Hemoroider er ikke farlig, men plagsomt!! Har slitt veldig med det selv.. Råder deg til ikke å sitte så mye på rumpa, men prøve å gå litt turer.. Jeg har hatt det på og av et par ganger, men de har forsvunnet av seg selv for min del :/ håper du blir bedre snart! Drikk vann og spis fiber som legen sa også.. :) god bedring!

Takk for svar :) går ikke på jerntabletter, det eneste jeg får i meg som ikke kommer opp igjen er vann og suppe, så blir lite fiber og lite mosjon da jeg kaster opp fra morgen til kveld dessverre, fikk lege time neste onsdag så da får jeg høre hva han sier :)

Bra at du har fått legetime. Jeg tror jeg fikk en hemoroide tidligere i vår, da jeg gikk på en heftig antibiotikakur over 25 dager. Magen ble helt utafor, selv om jeg tok probiotika. Det ble ikke bedre når jeg ble gravid akkurat. Jeg hadde skikkelig vondt, hadde vanskelig for å sitte for det presset sånn liksom. Kom ofte litt blod etter avføring. Jeg kjøpte spesielle våtservietter for endetarmen (ante ikke at dette fantes!) på apoteket, vasket forsiktig istedet for å tørke mye.. Smurte med ac3-gel, og den verste perioden smurte jeg faktisk med Aselli sårsalve. Det funka ganske bra. Etterhvert som magen har stabilisert seg nå, så er plagene borte.
Håper kvalmen din forsvinner snart, sånn at du kan få i deg mat som kan få orden på magen. Klem

Back
Topp