Hemoroider?

Mamalou

Elsker forumet
Ok, har en bitteliten kul i endetarmsåpningen. Så vidt jeg aner den, men likevel svir det noe inni h***** og det klør. Kan det være hemoroide?[8|][:'(]

Tips hvordan jeg kan prøve å bli kvitt evt hindre at det blir værre?

grønsåpevann ska hjelpa :)

Jeg skal smøre med alcos-anal morgen, kveld og etter hver nr.2, men slurver litt.. Du skal prøve å trykke inn klumpen. Jeg klarer det med den ene jeg har, men den andre er vond så den får bare være der. Den kommer som regel ut igjen til neste smøring, men da er det bare å trykke den inn igjen.

ORIGINAL: Pocha

Jeg skal smøre med alcos-anal morgen, kveld og etter hver nr.2, men slurver litt.. Du skal prøve å trykke inn klumpen. Jeg klarer det med den ene jeg har, men den andre er vond så den får bare være der. Den kommer som regel ut igjen til neste smøring, men da er det bare å trykke den inn igjen.

Er det på resept? Tror ikke jeg klarer å trykke den inn for det gjør vondt bare å sitte uhøvelig på den.
Forvinner det etter fødselen eller etter evt endt kur?
Takk for svar[:)]

du får kjøpt hemoridekrem reseptfritt på apoteket.  e du heldig forsvinn d av sæ sjøl etter fødsel mn d e ikke sikkert den gjør d. andre presse å på sæ flere under fødseln, mn har hørt kremen ska vær virksom da. god bedring. 

er det ikke mulig å få den fjernet etterpå?
en operasjon eller noe slikt?

Iiiks, så redd for å bli værre og få fler[:(]

alcos-anal funka ikke for meg, og det er laaaang behandlingstid på den.. 6 uker tror jeg. var derimot en annen salve jeg fikk mens jeg var på sykehuset som var veldig effektiv. husker ikke hva den het, men mener det var noe på enten "p" eller "s".. står i allefall rektalsalve på den, og den finnes i to størrelser (den minste holder i massevis). denne skal man ikke bruke mer enn en uke av gangen uten å ha snakket med lege. jeg brukte den en uke og var mye bedre. stoppa opp ei uke, og brukte litt et par dager igjen. er helt fin nå.

Back
Topp