Hemoroider :o

Rog90

Glad i forumet
Oppdaget at jeg har fått min første hemoroide i dusjen nettopp :-/ Er 39+0 og har vært veldig treg i magen siste uka regner med det er grunnen. Det jeg nå lurer på er om jeg skal gjøre noe med denne (liten klump på str med en ert like på utsiden av «ringen» som ikke er smertefull).

Kjøp deg Duphalac :)

Oppdaget at jeg har fått min første hemoroide i dusjen nettopp :-/ Er 39+0 og har vært veldig treg i magen siste uka regner med det er grunnen. Det jeg nå lurer på er om jeg skal gjøre noe med denne (liten klump på str med en ert like på utsiden av «ringen» som ikke er smertefull).

Kan også komme av økt trykk på tarmen nå når livmor/baby er tung.
Som legen min sier - de vil heldigvis gå over når trykket blir borte (når man har født), men kan være fryktelig ubehagelig nå. Et fåtall har problemet i ettertid.

Går Ann å prøve å dytte den tilbake, for å se om den vil bli inne igjen - men som regel kommer den ut igjen pga trykket.

Må da belage deg på flere/større etter fødsel viss du føder vaginalt. Men de gir deg det du trenger å sykehuset.

Lurer på om jeg også har det, men de gjør ikke vondt heldigvis :) det er jo fryktelig trykk der nede nå, så jeg avventer til etter fødsel å ser om det går over av seg selv..

Måtte få mannen min til å se på det i går fordi jeg var så usikker. Hehe, stakkar mann. Men ser egentlig ikke så galt ut som jeg hadde trodd, er bare en liten hudfarget «kule». Tror jeg bare avventer å ser til jeg skal til jordmor om en uke, og er bare litt over en uke til termin. Så lenge det ikke gjør vondt tenker jeg. Men skulle kanskje kjøpt noe duphalac til å løsne litt opp i systemet at jeg ikke får flere. Hadde jeg ikke hatt svangerskapsdiabetes hadde dey nok gjort susen med litt svisker, sviskeyoghurt...Tror at nå har jeg vell fått alt jeg kan få av svangerskapsrelaterte plager :o

Må da belage deg på flere/større etter fødsel viss du føder vaginalt. Men de gir deg det du trenger å sykehuset.
Uff...er det pga trykket? Slik som jeg forstår det så kan medisiner minke ned størrelsen bare, men at de vokser seg store igjen ved press.

Kan også komme av økt trykk på tarmen nå når livmor/baby er tung.
Som legen min sier - de vil heldigvis gå over når trykket blir borte (når man har født), men kan være fryktelig ubehagelig nå. Et fåtall har problemet i ettertid.

Går Ann å prøve å dytte den tilbake, for å se om den vil bli inne igjen - men som regel kommer den ut igjen pga trykket.
Hjelper det å trykke den inn? Er så liten at det er liksom ikke sånn at den havner i klem når jeg sitter :D

Jeg hadde trykket den inn. Så finnes det noe du kan bruke mens du er gravid. :)

Har hatt hemorider en gang grunnet en hestekur av antibiotika og jeg fant ut at det var bedre å trykke den inn igjen. Men, da hadde jeg ikke en baby som presset på, så kan ikke garantere at det fungerer. Verdt ett forsøk:)

Jeg har også fått i går 37+ 5 uke. Fikk noen etter sist fødsel og er litt deppa over at det kom før denne gangen... Klør og er ganske ubehagelig.

Drikker Biola for å unngå treg mage. Viktig med mye væske og går tur. Også kjøpt rectalsalve. Håper det hjelper.

fikk min første i uke 25, den var så stor så den dekte hele rumpe hullet, føltes som jeg gikk med en tennisball, og var så smertefull så tårene rente ofte!!
Brukte krem fra apoteket, etter 1 uke ga smertene seg og den "bare" klødde og svidde veldig i 1 uke, så da dro jeg ikke til legen. (Var så redd han skulle gjøre noe vondt med den) og nå er jeg på uke 3 med den og er ikke plaget med den er der forsatt, blir sakte men sikkert bedre..

fikk min første i uke 25, den var så stor så den dekte hele rumpe hullet, føltes som jeg gikk med en tennisball, og var så smertefull så tårene rente ofte!!
Brukte krem fra apoteket, etter 1 uke ga smertene seg og den "bare" klødde og svidde veldig i 1 uke, så da dro jeg ikke til legen. (Var så redd han skulle gjøre noe vondt med den) og nå er jeg på uke 3 med den og er ikke plaget med den er der forsatt, blir sakte men sikkert bedre..
Uff, hørtes ikke godt ut. Jeg har ikke kjøpt noe siden den er så liten og ikke klør, blør eller er plagsom på noen måte annet enn at jeg blir smådeppa over at jeg «får alt». Har kjøpt biola zero og iskaffe zero som pleier å få litt «fart på systemet» sånn at det forhåpentligvis ikke blir verre/flere.

Uff, ikke kjekt. Jeg fikk en ved første fødsel, men kjenner ingenting til den til dagen. Bruk sheriproct om den blir plagsom/vond og gjerne prøv å dytte den inn igjen når man får det til.

Uff, ikke kjekt. Jeg fikk en ved første fødsel, men kjenner ingenting til den til dagen. Bruk sheriproct om den blir plagsom/vond og gjerne prøv å dytte den inn igjen når man får det til.

Og om du ikke har god nok effekt av salven kan du få resept på stikkpiller hos legen. Jeg personlig synes stikkpillene var best på smerte lindring. Men aner ikke om de kan tas i bruk når man er gravid men, forhør deg med legen :)

Back
Topp