Hemoroide-shit!

MariaKA

Elsker forumet
Joda, jeg tror jeg har pådratt meg en hemoroide. Det gjør møkervondt, hele tida. til og med å fise gjør vondt (sorry detaljer...) Mamma sa dette var veldig vanlig etter fødsel - så lurer på om noen andre har klart å få det samme, og om det fins noen "svalend" tips.... Har kjøpt meg en krem i dag - håper på rask heling..

ORIGINAL: Pompi

Sheriprockt salve eller stikkpiller. Stikkpiller er for de innvendige. Ellers hjelper det å spise mye fiber og drikke mye vann så avføringa blir myk, da slepper du å presse så mye[:)]

KUnne ikke ta den når jeg amma , så fikk en annen en...husker ikke hva den heter... =) men prøver meg på fiber og vann også=)

Du kan bruke sheriproct når du ammer jo [:)] Jeg fikk ogs hemoroider etter fødselen, og jeg fikk sheriproct fra pleirene på sykehuset.. Regner ikke med at de hadde gitt meg det visst det ikke var bra med tanke på ammingen [;)] Fikk både stikkpiller og salve.. Jeg anbefaler den kremen! Den har fått den ene av mine til å forsvinne, og den andre har blitt myyye mindre.. og den er smertestillende.. Men tror du må ha resept for å få stikkpillene, men salven får du på apoteket..

Også står det at du bare skal bruke kremen en uke, men alle leger og sykepleiere jeg har snakket med har sagt at jeg bare skal bruke den lengre.. Så ikke ta det så alvorlig at det står kun en uke. Bruk den til den forsvinner du [:)]

Alcos-anal er reseptfri på apoteket og inneholder ikke kortison som scheriproct gjør..(ikke bra å bruke over lengre tid) og den er jo reseptbelagt. Jeg fikk beskjed av legekontoret om å prøve den reseptfrie først.
Alcos kan du bruke pakke på pakke på pakke.. Den bruker lenger tid på å knekke hemoroiden, men funker bra for meg[;)]
Finnes i både krem og stikkpille. Stikkpillene har de i kjøleskap bak skranken[:)]

ORIGINAL: Sweetheart85

Alcos-anal er reseptfri på apoteket og inneholder ikke kortison som scheriproct gjør..(ikke bra å bruke over lengre tid) og den er jo reseptbelagt. Jeg fikk beskjed av legekontoret om å prøve den reseptfrie først.
Alcos kan du bruke pakke på pakke på pakke.. Den bruker lenger tid på å knekke hemoroiden, men funker bra for meg[;)]
Finnes i både krem og stikkpille. Stikkpillene har de i kjøleskap bak skranken[:)]
eg anbefaler den kremen! Den har fått den ene av mine til å forsvinne, og den andre har blitt myyye mindre.. og den er smertestillende.. Men tror du må ha resept for å få stikkpillene, men salven får du på apoteket..

Også står det at du bare skal bruke kremen en uke, men alle leger og sykepleiere jeg har snakket med har sagt at jeg bare skal bruke den lengre.. Så ikke ta det så alvorlig at det står kun en uke. Bruk den til den forsvinner du

ja den fikk jeg. den sheriproct kunne jeg også kjøpe(for var den jeg fikk anbefalt), men han sjekka pakningsvedlegget, og der sto det jeg ikke kunne bruke en. sikkert greit i sammarbeid med lege da=) håper dennealcos er bra

Shceriproct er bedre!!
Anbefaler alltid den til de som kommer og spør.

Brukte denne selv, og føler nå at etter en liten uke, er den mye bedre og nesten borte [:)]

Kremen er reseptfri, men den kombipakka med krem og stikkpiller er på resept.
Riktig at man ikke trenger å bruke kortison i lengre perioder, men så står det jo og på pakka at det skal smøres i en uke. Hvis ikke bedring, kan man snakke med legen igjen.

Lykke til!! Og nei, du er langtfra aleine [;)]

Jeg pressa på meg ei GIGASVÆR hemoroide under fødselen. Den var så vond i ettertid at jeg ikke klarte å sitte normalt. Den holdt meg også våken om natta, lå bare og gråt jeg.. Men etter litt over en ukes bruk med scheriproctsalva er den nesten borte.. Syns det tok litt lang tid før jeg merka noe forskjell, men nå er den nesten borte.. Den er der ennå, men er myyye mindre + at den kjennes ikke lengre.

VEt hvordan du har det nå - IKKE godt!

Lykke til[:)]

Sign! Fikk også beskjed på sykehuset om å bruke den, og jeg ammer[:)]

ORIGINAL: Klarforbaby

Du kan bruke sheriproct når du ammer jo [:)] Jeg fikk ogs hemoroider etter fødselen, og jeg fikk sheriproct fra pleirene på sykehuset.. Regner ikke med at de hadde gitt meg det visst det ikke var bra med tanke på ammingen [;)] Fikk både stikkpiller og salve.. Jeg anbefaler den kremen! Den har fått den ene av mine til å forsvinne, og den andre har blitt myyye mindre.. og den er smertestillende.. Men tror du må ha resept for å få stikkpillene, men salven får du på apoteket..

Også står det at du bare skal bruke kremen en uke, men alle leger og sykepleiere jeg har snakket med har sagt at jeg bare skal bruke den lengre.. Så ikke ta det så alvorlig at det står kun en uke. Bruk den til den forsvinner du [:)]

Jeg har også fått resept på Sheriproct av legen og jeg ammer også. Har brukt den en gang tidligere for en del år siden og den var veldig effektiv! [:)]

Hmm... kan jeg spørre hvordan hemoroider kjennes ut?

ORIGINAL: Glapia.

Veldig vondt å gå på do og så blør du gjerne. Du kjenner at du har det for å si det sånn.[:D]

PAIN

Du kjenner det hvis du har det for å si det sånn....
Jeg tenkte jeg aldri skulle klare å bæsje igjen i hele mitt liv etter denne fødselen. Og det var vondt å gå, sitte, stå og ligge!!

Heldigvis ikke gått hull og kommet blod, og etter smøring er den nesten borte [:D]

offameg!!!! Hva kommer dette av??

offameg!!!! Hva kommer dette av??

http://no.wikipedia.org/wiki/Hemoroide

Back
Topp