Hemorider

Vannflaske

Første møte med forumet
Andre som har fått problemer med hemorider (med blødning) etter fødsel og graviditet? Jeg fødte for ikke så lenge siden mitt første barn. Barnet ble tatt ut med hastekeisersnitt. Ble litt forstoppet i ettertid og det tok mange dager før jeg kom meg på do for å gjøre nr. 2. Følte en liten «tapp» bak i rompa når jeg vasket meg. Hadde noen uker med ok avføring, men den siste uka har jeg vært veldig forstoppet igjen. Har nok sittet for mye stille og drukket for lite. En dag måtte jeg presse veldig og fikk likevel ikke ut noe, prøvde igjen senere på dagen og da kom det lyst blod på papiret når jeg tørket meg (kunne minne litt om renselsen når den går mot slutten). Ble enda mer forstoppet etter dette og turte ikke gå presse noe for å få ut nr. 2. Drakk masse vann og gikk tur og så kom jeg meg på do igjen. Ikke noe blod i avføringen da. Så normal den kunne bli. Har i det siste hatt en følelse av at noe sitter fast i åpningen til rumpa og i dag presset jeg litt igjen da jeg skulle gjøre nr. 2 og da kom det igjen lyst blod da jeg tørket meg. Det er en synlig liten «tapp» og jeg lurer på om dette er hemoriden? Noen ganger føler jeg også en «mild» svie. Andre som har opplevd noe lignende etter sin graviditet? Er det sånn at man kan blø noen ganger og andre ganger ikke? Har bestilt time hos legen min så skal ta det opp der, men ønsker likevel å høre andres erfaringer. Hadde satt stor pris på det. Beklager langt innlegg med ekle detaljer.
 
Veldig vanlig, spør apotek eller lege om behandling og spis svisker i mellomtiden for å forhindre hard mage. Vanlig å bli forstoppet etter fødsel også. God bedring :)
 
Back
Topp