Hemorider...

Endelig 3-barnsmor

Andre møte med forumet
Er det noen som har erfaringer med hemorider?
Lurer på om jeg har vært så "heldig" å ha fått, men vet ikke helt hvordan det kjennes ut...

For min del kjenner jeg det bare med at det av og til klør, og at det ikke er "flatt" rundt endetarmen mer, kjennes mer mykt og hovent ut. Nesten vanskelig å få tørket seg ordentlig. Hjelper med sheriproct-salve. :)

Det gjør vondt å bommelomme, å noen ganger blør min. Men så er den ikke plagsom leeenge. Å så er den litt blodig plutselig. Er en liten klump på utsiden av endetarmen. Jeg har ikke kjent inni. Hatt den siden fødsel med storebror.

Jeg fikk en med forrige og fått 2 til nå... De er heldigvis ikke vonde, men er "klump" rundt endetarmen..

Viktig å ikke presse for mye når man skal på do.. Det blir jo endel press der nede uansett framover.. Prøv å unngå hard mage/avføring, selv om det og delvis er litt vanskelig som gravid.. Men det finnes flere gode salver på apoteket:) har fått tips om å dytte de litt tilbake i tarmen, selv om det høres ekkelt ut så fungerer det igrunn..:) ta det opp med jordmor/lege, de har og gode råd:)

Takk for svar!
Kjenner ingenting utenfor, men det føles som et konstant press (behov for bommelibom).
Kan det være noe annet, tro?

Si det...
Vet jo ikke hvordan det kjennes heller...
Føler meg litt teit, har jo vært gjennom to svangerskap, så litt erfaring burde jeg jo ha(!!!) , men har ikke kjent noe tilsvarende med de to første...

Si det...
Vet jo ikke hvordan det kjennes heller...
Føler meg litt teit, har jo vært gjennom to svangerskap, så litt erfaring burde jeg jo ha(!!!) , men har ikke kjent noe tilsvarende med de to første...
Ta en prat med jordmor, det ville jeg gjort:)
har bare vært gravid en gang fra før, men synes det er mye jeg ikke kjenner igjen, så det er sikkert like normalt det og?:)

Har aldri hatt det selv, men leste akkurat en del nyttige tips om det i Gro Nylanders Mamma for første gang! :) det var litt mer ekstremt tilfelle som eksempel der, og ble ærlig talt litt skremt, men det stod mange bra ting man kunne gjøre for å få det bedre, så jeg er glad jeg leste det :)

Man kan låne boka gratis i

Oops ble ikke ferdig!

... i en app som heter eBokBib på mobilen :)

Back
Topp