Hemorider

Ccaa

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sensommerbarna 2019
Jeg tror jeg alltid har slitt med hemorider fra jeg var 12-13 år.
Men nå når jeg bæsjer, gjør det kjempevondt, akkuratt som det sprekker opp kjempe mye (værre enn før graviditeten), og det gjør det nok. For det kommer masse friskt blod på papiret, og det stopper å blø med en gang jeg har tørket det bort. Flere som har det slik? Er det noe dere gjør så det ikke skal være såå vondt?

Trenger ikke være hemoroider. Jeg har også det slik når jeg bæsjer, er så hardt at man føler man river opp noe inni der. Men jm sa at det er som regel bare at vi er mye mer følsomme når vi er gravide, at det skal ikke så mye til får vi rifter opp noe. Hemoroider er mere på at du klør og sånn hele tiden bak, du kan evt smøre zink salve i åpningen evt litt inni, om det er der du føler du sprekker opp. Har funket for meg, men skjer enda at jeg sprekker nå og da forsatt..

Hm. Ok :) Det klør jo ikke egentlig. Zink salve må jeg prøve da :)

Drikk mye, og spis grovt. Prøv å unngå hard avf. Jeg sliter innimellom når jeg er gravid, og da er det lett at det blir hemmorider.

Jeg synes å drikke 1 glass biola hjelper veldig. Blir mykere.
Mye drikke, og grove frø.

Får du ikke avf mykere kan du bruke dulphalac. ( kjøpes på apotek og mykgjør avføringen)

Drikke nok er veldig viktig! Her får jeg svi så det holder dagene etter jeg har drukket lite :/ Blir både vondt å få ut og hardt slik at det blir blødning av det. Var slik sist også.

Back
Topp