Hemorider???

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Er 20+5 uker på vei og har merket at jeg har fått en klump i endetarmåpningen, og det gjør vondt akuratt på samme måte som hemorider. Jeg blør ikke, men kan kjenne litt svie i hemoriden når jeg tisser og har avføring.. men vet ikke om denne klumpen er en hemoride eller om det er noe annet, for aldri kjent noe klump der tidligere når jeg har hatt hemorider.

Noen som vet hva dette kan være? Er det hemorider jeg har fått? Noen andre som har hatt det? Og hva kan jeg gjøre for å få det vekk?

høm-høm;) litt akward å prate om, eller egentlig ikke siden det er helt naturlig å få pga nedpress, knyttet til graviditet og fødsel. Jeg fikk det etter første fødsel, selv om det endte i KS for min del, hadde vært igjennom hele fødselsprosessen minus å få presse ut babyen da, likevel kan en få hemoroider tydeligvis!
Jeg opplevde det litt samme som du beskriver det med svie ol, siden det er "fersk" hud som poser seg ut så er området ganske ømfintlig. Det beste er nok å dra til lege å få noe å behandle det med, usikker når det gjelder graviditet om man behandler på samme måte som man ikke er det? Men lurt å sjekke, ettersom de kan bli verre og ganske så irriterende!

Høres veldig ut som hemoride. Spør på apoteket etter salve, hvis ikke de har spør legen etter stikkpiller som er de beste:)

Jeg ville nok bare hørt på apoteket etter salve og testet det først..

Da skal jeg gjøre det. Er så sykt vondt å ubehagelig.. har hørt at den klumpen ikke forsvinner før etter fødsel, men håper for all del at det ikke stemmer for jeg kan ikke gå sånn å ha vondt i dag 20 uker til da kommer jeg sikkert til å bli så forstoppet siden det gjør vondt når jeg skal på do.. huff!

Høres ut som hemorider ja :/ har hørt du kan dytte den inn i endetarmsåpningen, at det da er mindre vondt. Spørs sikkert hvor stor den er! Ville gått til lege/apotek om den er veldig plagsom altså :)

Da skal jeg gjøre det. Er så sykt vondt å ubehagelig.. har hørt at den klumpen ikke forsvinner før etter fødsel, men håper for all del at det ikke stemmer for jeg kan ikke gå sånn å ha vondt i dag 20 uker til da kommer jeg sikkert til å bli så forstoppet siden det gjør vondt når jeg skal på do.. huff!
Jeg ville dratt på apoteket i dag og kjøpt Ac3 comfort, den funker faktisk nesten med en gang, ihvertfall etter en dag eller to! Så da er der ikke no prob å gjøre nr2!!! Jeg sleit masse forrige svangerskap og prøve mange forskjellige! Ingen ting fungerte bedre en den kremen! Lykke til!!

Jeg ville dratt på apoteket i dag og kjøpt Ac3 comfort, den funker faktisk nesten med en gang, ihvertfall etter en dag eller to! Så da er der ikke no prob å gjøre nr2!!! Jeg sleit masse forrige svangerskap og prøve mange forskjellige! Ingen ting fungerte bedre en den kremen! Lykke til!!
Okei, da skal jeg gå ned på apoteket med en gang å kjøpe den :-) er det salve?

Lykke til! Håper at det funker!

Så bra det fins salve for sånt.
Hva gjør man med hemiroider på innsiden av hullet- som ikke stikker ut...
Blør masse når jeg er på do- antakeligvis hemoroidene som brister når jeg har hard avføring:/ skikkelig fælt. Kan vell ikke smøre på innsiden med den salven?
Jordmor sa bare at jeg måtte drikke biola naturell :mad:

Så bra det fins salve for sånt.
Hva gjør man med hemiroider på innsiden av hullet- som ikke stikker ut...
Blør masse når jeg er på do- antakeligvis hemoroidene som brister når jeg har hard avføring:/ skikkelig fælt. Kan vell ikke smøre på innsiden med den salven?
Jordmor sa bare at jeg måtte drikke biola naturell :mad:
Ja jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten salve for det begynner å lindre med en gang merket jeg selvom det fortsatt er litt vondt og ubehagelig :-) tror du kan smøre den salven på innsiden også, for det følger med en sånn tynn lang tut (vet ikke hva jeg skal kalle det) og den skrur du på selve salvetuben, og den kan du bruke til å smøre innsiden med :-) biola hjelper kun på å få mykere avføring sånn at det er lettere å gå på do, men det har faktisk hjulpet meg i dag :-)

Back
Topp