Hemorider tips

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Jeg fødte for 7 uker siden og fikk for ett par uker siden hemorider. Har brukt en pakke med sheriproct stikkpiller (12stk), pluss salve, uten at jeg ble noe bedre. Har prøvd AC3 comfor nå, har en liten virkning, men minimalt.

Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre/prøve? Har så vondt når jeg går på do og etterpå at jeg griner!

Jeg fødte for 7 uker siden og fikk for ett par uker siden hemorider. Har brukt en pakke med sheriproct stikkpiller (12stk), pluss salve, uten at jeg ble noe bedre. Har prøvd AC3 comfor nå, har en liten virkning, men minimalt.

Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre/prøve? Har så vondt når jeg går på do og etterpå at jeg griner!

Kanskje reise til legen ? prøv avførings midler , det kan hjelpe på presset

Jeg har ikke forsøkt stikkpillene, men kan bare anbefale Scheriproct salve på det varmeste. Den kan brukes både inn- og utvendig. Jeg slet med hemoroider fra stedet sola aldri skinner etter forrige fødsel, men etter å ha brukt salven i ett døgn var de omtrent borte. Ellers er de vanlige rådene:

• Unngå forstoppelse.
  • Drikk mye vann, gjerne 2 liter per dag.
  • Spis fiberrik mat som grovt brød, grønnsaker og frukt.
  • Sørg for regelmessig fysisk aktivitet.
  • Ikke utsett toalettbesøk.
  • Unngå langvarig trykking for å få ut avføring - ikke les aviser eller ukeblader på toalettet!
  • Unngå tunge tak, løft og lange perioder med stillestående aktivitet.
  • Dersom hemoroiden kommer ut ved pressing, bør den dyttes inn igjen. Bruk eventuelt en hanske eller kompress med rikelig vaselin.
  • Er det smertefullt å sitte, kan en sittering gi god avlastning

God bedring til deg, håper det blir bedre snart!

Back
Topp