Hemorider.... Dere som plages?

malone

Gift med forumet
Hva gjør dere? Jeg blir snart sprø av det her. Er bare så innmari vondt at jeg blir helt kvalm noen ganger[:'(].

Jeg kan ha et par dager hvor jeg ikke kjenner noe, ellers kjenner jeg det hele tiden, hele f#¤%&%¤# dagen.... Å sitte på do er grusomt, kjennes ut som glass, gruer meg til å gå på do, men hvis jeg ikke gjør det blir det jo bare værre... Resten av tiden er det sånn konstant sviing, brenning, får bare lyst til å skrike noen ganger[:@][:@][:@].

Så hva gjør dere?

Har hatt en kur med scheriprokt stikkpiller og den samme i salve. Så har jeg brukt alcos anal stikkpiller og salve. Nå kun den salven. Kan jo ikke drive å ta stikkpiller 2 ganger om dagen for alltid.

har,men er ikke vondt. Aldri hatt dette før,kom etter fødsel. Bruker den samme salven som deg,men som sagt er ikke SÅ plaget.

Drikk masse vann og spis grove brødprodukter.

Kom etter fødsel her også, Så har det bare blitt værre fram til nå. Så måtte jeg jo begynne på jern tbl for noen uker siden, det gjør jo ikke akkurat saken bedre. Drit lei av å ha vondt altså. Går litt uover tålmodigheten også kan du si.

det skjønner jeg godt!! Er noe dritt[:@] bokstavlig talt!!
De stikkpillene skulle virke bra ifølge legen min,virker de ikke på deg?
Drikker du mye vann,så avføringen blir løs?? ...sorry ekle detaljer!

ORIGINAL: malone

Kom etter fødsel her også, Så har det bare blitt værre fram til nå. Så måtte jeg jo begynne på jern tbl for noen uker siden, det gjør jo ikke akkurat saken bedre. Drit lei av å ha vondt altså. Går litt uover tålmodigheten også kan du si.

ein periode tok eg åg ein kork med lactulose (?) oppi teen eg har om morningen.. Hjalp litt på magen det.
Hørte åg ei venninna som sverga til Aloe Vera salve [:)]

Jeg fikk under svangerskapet og da sa legen at hvis de ble stor (som en ert) og vonde kunne de ta og drenere den.
Kanskje det er et alternativ så lenge stikkpillene og salven ikke hjelper?
Ellers så er det som de andre sier å holde avføringen løs og ikke sitte å trykke på toalettet!

Nei, er ikke akkurat løs, men drikker mye vann. Kanskje jeg må ta lactalose mens jeg går på de hersens jern tbl. Så ergelig at jeg må ta de nå.

Trykker ikke når jeg er på do, det tør jeg ikke.

Drenere orker jeg ikke tanken på engang[:'(][:'(]. Hatt flere innom på jobb med dette og grøss og gru sier jeg bare. Er så redd for at det ikke skal gi seg og at jeg må det.

Den dritten her har vært siste dråpen av vondter når det gjelder svangerskap og fødsel. Her blir det kun 2 barn, neste gang kan det jo bli enda værre og det orker jeg bare ikke...

Drikker laktulose innimellom.. Smaker pyyyyton men...
Så den salven i perioder.

Jeg var litt plaget med hemorider før jeg ble gravid, pga hard mage i perioder.
Etter at jeg ble gravid ble det enda verre....har hatt flere omganger med Scheriproct stikkpiller og salve, og 10 dager før termin ble det så ille at jeg måtte på sykehuset for å få hjelp til å presse hemoridene tilbake igjen. Det var helt grusomt vondt!!!!
De snakka til og med om et evt keisersnitt fordi de var redde for at det skulle være et hinder med tanke på fødselen, men de mente at det skulle gå bra.

Etter at jeg hadde fødd ble det så ille at det ødela ganske mye av den første tiden som nybakt mamma....hadde så vondt at jeg ikke greide å sitte! Smerten og ømheten etter å ha fødd og blitt sydd et par sting kjente jeg ingenting til siden hemoridene overdøvde hele greia!
Fikk regelmessig smertestillende og måtte smøre med Xylocain-gel ganske ofte!

Sakte, men sikkert trakk de seg tilbake...men, de er fortsatt ikke helt borte. Må bruke Microlax-klyster når jeg skal på do, for jeg kan ikke sitte å presse, og bruker stikkpiller etter hver gang jeg har vært på do.

På onsdag var jeg inne på sykehuset for vurdering til operasjon, og det var ikke tvil...så innen 3 mnd blir jeg innkalt for å operere.
De har tatt i bruk en ny metode nå, hvor de går inn på en mer skånsom måte og stopper blodforsyningen til hemoridene....på denne måten vil de etter hvert forsvinne av seg selv. Dette er dagkirurgi, og skal heller ikke være så smertefullt etterpå.

Gruer meg litt, men jeg gleder meg til å få gjort noe med det!
Vil jo gjerne ha flere barn, og tenker på hvor ille det hadde blitt å gjennomgått enda et svangerskap og en fødsel med disse hemoridene!!

Mitt råd: Hold magen i gang med grove kornprodukt, Activia og masse vann. Bruk Scheriproct stikkpiller og salve regelmessig. Og dersom du er veldig plaget, så få legen din til å søke deg inn til vurdering for operasjon!

Masse lykke til!

Bethlis: Stakkar, stakkar deg. Høres jo ut som du har hatt det mye værre enn meg og det må være helt grusomt. Skjønner ikke at du holder ut, men man har jo ikke akkurat noe valg... For noen smerter. Det som er så ille er den konstante smerten som aldri gir seg... Åhh, blir så irritert på det her... Uff, orker ikke tenke på opr. Har noen runder igjen på resepten med scheriproct, får kjøpe nye i morgen og ta en kur til.

Men du, jeg er litt redd for å bruke de for lenge, bruker du scheriproct fast?

Godt du snart skal gjøre noe med det, håper du blir kvitt det for godt da.

Takk for alle svar og gode tips.

Den første tiden etter fødselen, når det var som verst, så brukte jeg stikkpillene fast hver kveld! Men, etter hvert som de trakk seg tilbake så bruker en etter hver gang jeg har vært på toalettet. Legen på fødeavdelinga som skrev ut resepten sa at jeg bare skulle bruke de så lenge jeg hadde behov for det, så da gjør jeg det!

Back
Topp