Hemoride

Frøkenholberg

Betatt av forumet
Har fått min første hemoride. Er 34+0. Har googlet og det står at hemorider kan oppstå i svangerskapet. Hvordan blir man kvitt dette fortest mulig? Må jeg ha keisersnitt hvis jeg går i fødsel de nærmeste dagene? Er det større sjanse for å revne?
Det er kun 1 hemoride som sitter inntil siden og er innebygget som en kul.
Tenkte jeg skulle spørre på neste kontroll om de kan se hvor ille det er..
Har sendt mail til legen for å spørre om det finnes medisiner for dette..
 
Har fått min første hemoride. Er 34+0. Har googlet og det står at hemorider kan oppstå i svangerskapet. Hvordan blir man kvitt dette fortest mulig? Må jeg ha keisersnitt hvis jeg går i fødsel de nærmeste dagene? Er det større sjanse for å revne?
Det er kun 1 hemoride som sitter inntil siden og er innebygget som en kul.
Tenkte jeg skulle spørre på neste kontroll om de kan se hvor ille det er..
Har sendt mail til legen for å spørre om det finnes medisiner for dette..

Hemorider er helt vanligi graviditetn, kommer gjerne nå på slutten. Ikke noe farlig, de har salver du får kjøpt reseptfritt på apoteket. Ingen grunn til verken å kontakte lege eller jordmor for dette.

Ikke noe større sjanse for å revne eller noe annet. Vanlig vaginal fødsel kan foregå som vanlig. Men om du plutselig ser blod i doskåla, trenger du ikk bli redd, det hender at det får hull på disse hemoroidene, og at de da tømmes for blod.
 
Kjøp sheriproct på apoteket :) Evt putt isbit inni en klut å legg mellom skinkene så krymper den :rolleyes:
 
Har lest at lege ikkje gjer noko med hemorider før fødsel i og med at det kan komme fleire då. Må isåtilfelle vente til etterpå viss det blir behov.
 
Back
Topp